Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk motortype is dit?


Pedr0

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ben  een smallframeproject opgestart.

Volgende motor zat erbij .Is een primavera nk 125.

Uit het blok komen 4 draden,zwart,wit,geel en groen.

Wat doe ik best eerst ivm ontsteking?Welke carburator koop ik best?

En welk type motor is dit precies zodat ik geen verkeerde stukken bestel.

Dank bij voorbaat.

Greetz

Pedr0

motor1 (600 x 450).jpg

motor2 (600 x 450).jpg

motor3 (600 x 450).jpg

Link naar reactie

Qua carburator vermoed ik dat je best een 19.19 SHB  koopt van dellorto.  Meet voor alle zekerheid de diameter van inlaatpijp waar de carbu op komt (Kan eventueel ook 20.20 zijn). 

Als je het motornummer hier https://scooterhelp.com/serial/ves.motor.serial.numbers.html in geeft weet je direct welk type het is. 

Als de ontsteking eentje is met contactpunten (zo te zien wel) schakel je best op termijn over naar een elektronische ontsteking (pinasco,vespatronic,...) omdat deze qua gebruiksgemak en zekerheid toch veel beter scoren. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie
36 minuten geleden, nero zei:

Als de ontsteking eentje is met contactpunten (zo te zien wel) schakel je best op termijn over naar een elektronische ontsteking (pinasco,vespatronic,...) omdat deze qua gebruiksgemak en zekerheid toch veel beter scoren. 

@nero volgens mij heb jij aandelen gekocht in Vespatronic...:D

@Pedr0 maar het is wel een heel goed advies...

Link naar reactie
40 minuten geleden, Pilaf zei:

@nero volgens mij heb jij aandelen gekocht in Vespatronic...:D

Ssst!  :)

Nee,  ben zelf deze zomer in panne gevallen met een vespatronic (statorplaat defect).  Het meest recente onderdeel van een 60 jaar oude vespa die het laat afweten,  waar gaan we naar toe... Maar 1 maal in 10 jaar in panne vallen is beter dan 10x /jaar met vise-platinees. 

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie

Als ik het goed heb is de ontsteking op ebay met 4 draden, terwijl er op de oude maar 3 zijn.  Mogelijk is dit geen probleem maar moet je wel een aanpassing doen. 

Meet ook op of je krukas een 19mm cone heeft, anders past het vliegwiel niet. 

Best een mailtje naar de verkoper met de motorprefix en de vraag of dit past. 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...