Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Tommie

Motor compleet opgebouwd te koop - reed valve

Recommended Posts

Motor te koop, 2.000 km. (ingereden).

Specificaties:
- engine casing reed valve intake;
- cylinder parmakit TSV09 EVO 177 ccm;
- krukas Mazzucchelli reed valve type;
- Intake manifold 30 mm diameter fot reed valve + carburator Polini PWK 30 mm;
- Cosa koppeling;
- electronische ontsteking;
Nieuwe lagers/bourages/dichtingen 
Zoals je kan zien op de eerste foto is er momenteel een aangepaste carburator geplaatst (Dellorto SI 24/24)
(reed valve = verpakt).

Prijs: 1.250 €

1.jpg

2.jpg

polini PWK 30 mm.jpg

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Stevo VS
      Toen ik mijn 52 kocht was ik helemaal in de wolken van de looks! Toen ik wat ging rijden vondt ik het charmant tegen 50 a 55/u te rijden!
      Na in de Alp Days door ene met ne 52 voorbijgestoken te worden met mijne sprint wist ik het dat moet ik ook hebben!
      Hier de ombouw van standaard naar Nagy 12HP touring buffel!Gelijk ook ineens pinasco voor en achterveren en pinasco remmen en trommels gestoken



    • By DD_ves
      Dag allemaal,
       
      Ik heb dit al eens in mijn topic gezet, maar misschien valt het hier wat beter op.
       
      Deze winter ga ik mijn blokje reviseren.
      De plaatselijke Vespa-dealer is ondertussen een vriend geworden, en die bood me onlangs spontaan aan om het samen te doen in zijn werkplaats (in de winter is het daar rustiger). Dit is een zeer leuk aanbod, en ik ga daar uiteraard op in gaan.
      Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen om mijn blokje origineel te restoreren, maar ik mis toch wat power.
      Heb vanmiddag samen gereden met mijne neef, en die reed op een Sprint Veloce met PX motor en 177cc en ik kon die langs geen kanten volgen  
       
      Paar kanttekeningen:
      - Ik wil er geen racer van maken, maar wel iets met voldoende peps om leuk te kunnen touren.
      - Liefst wat betrouwbaar. Vespa maakt niet enorm veel kilometers, maar komt toch regelmatig buiten.
      - Ik rijd het liefst op koppel.
      - Ik wil liefst mijn 8" wieltjes behouden
      - Geen must, maar het zou leuk zijn om een soort wolf in schaapskleren te hebben. Mijn Vespa ziet er niet snel uit  
       
      Nu, wat te doen?
      1. Origineel blokje reviseren en kietelen?
      Ik begrijp dat dit door de 2 port-setup beperkt is?
      Wat kan je hiervan verwachten? Toch iets leuk van te maken? Of hopeloos?
       
       
       
      2. PX blokje?
      - Welk blok? 
      - LML?
      - Zijn er verschillen tussen 125 en 150 blokjes, behalve de cilinder en piston?
      Is dit bvb een leuke basis?
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+lml+for+vespa+p150x_78005500
      Buiten hierboven, waar kan je dit soort dingen kopen?
      Worden hier wel eens 2de hands blokjes verkocht?
       
       
      3. Volledig opnieuw beginnen met lege crankcases van bvb Pollini/Malossi?
      Wat erin te steken?
       
       
      Laat u gaan!
      Liefst met zoveel mogelijk details en een idee van prijs.
       
      Ben benieuwd!
    • By Roele
      Weten jullie of een polini 210 plug en play gemonteerd mag worden op een rally 200 motor?
      Op de site van scooter center staat, 
      Even on a completely unmachined engine we achieved over 15hp and 20Nm on the rear wheel. The only modification was the assembly of the cylinder, a change of the main nozzle from 118 to 125 as well as the assembly of our BGM BigBox exhaust.
      Daarom dacht ik dat het carter niet moet aangepast worden maar als ik de dichting op het carter leg verschillen de spoelpoorten veel. Ook bij de handleiding staat er hoeveel er moet weggenomen worden van het carter.
      Mijn vraag is, moet ik nu het carter uitfrezen of lukt het zonder de motor aan te passen?




    • By Picardbear
      Hallo,
      Ik heb wel wat ervaring met oldtimers maar ik ben redelijk nieuw in het vespa gebeuren.  Vandaag heb ik een warmloper tegengekomen met mijn super 150 vbc1t door de lange rit en de extreme warmte...  
      nu zou ik de volledige cylinder, piston en pistonringen willen vernieuwen zodat het direct goed gedaan is en ik dit niet nog eens tegenkom, maar ik weet niet wat de beste optie is om te vernieuwen.
      als ik een race cylinderset D.R. 177cc neem dan moet ik ook de sproeier aanpassen, iemand die weet naar welke maat en of ik verder nog iets moet aanpassen? 
      en moet ik ook veranderen van sproeier als ik een 150cc 3 poort erop zet? Of kan ik met deze cylinder rijden zonder verder iets te hoeven veranderen?
      het is namelijk niet mijn bedoeling om het origineel blokje volledig om te bouwen.
      iemand die me hier verder mee kan helpen?
      mvg.
    • By Ed75
      Heeft iemand ervaring wat er nodig is om de modernere 12 inch velgen gemonteerd te krijgen, zoals op onderstaande foto?

×
×
  • Create New...