Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagjes 50 special


RoGo

Aanbevolen berichten

Hoi, net nieuw op dit forum en bezig met Vespa 50 special te repareren en heb diverse workshop manuals gedownload, maar kom niet het volgende:

contactpunten vernieuwd en complete bedrading vernieuwd, onsteking afgesteld met graden schijf en gecheckt met stroboscoop op 19 voor TDC, hij loopt goed stationair maar pikt spontaan gewoon uit. Is geen benzine probleem gaat gewoon te snel, ik verdenk bobine daar als ik de bougie kap beetpak hij ook gelijk stopt: deze meet primaire spoel 0.08 Ohm en secundair 5.41kOhm, klopt dit? dan meet ik op primaire kant bij stationair draaien 1.3V, bij optoeren gaat dit naar 2.6+V.Klopt dit?

Er zit ook een 6.10 carburateur op met sproeier 55, maar snap de afdichting niet; naar aanzuigbuis hier zit een vilten ring en daarvoor weer een O-ring, dan zit er ook nog een dunne O-ring in de aanzuig vd carburateur zelf. Als ik dit forum zoek denk ik dat de O-ring voor de vilten ring sowieso eruit moet, staat ik niet in de spare parts lijst, maar moet de vilten ring er ook uit omdat hij zou moeten afdichten enkel op dunne O-ring?

hoor graag Rob

IMG_1643.jpg

IMG_1646.jpg

Link naar reactie

De O ring op je laatste foto  hoort daar dus niet > iemand is creatief geweest.

Hier moet dus de vilten ring

 

sproeier 55 is aan de rijke kant voor een standaard special > eerder 53 , luchtmengschroef 1.5 toer uitgedraaid

ivm ontsteking die uitvalt. 

Vervang ook je condensator, en probeer eens met een ander bobine. 

Contactpuntjes toch niet vettig ? En op 0.35 mm ? 

Link naar reactie

Adrian bedankt. Het is een snelle 50cc en als ik er mee gereden hebt is de bougie mooi koffiebruin/grijzig. de luchtstelschroef staat 1.5 uit. Ga de O-ring verwijderen. Puntjes staan op 0.4mm.Nieuwe bobine komt morgen van Maskes. maar je hebt geen Ohmse waarden vd bobine?, want vind de 0.08 nogal laag, 5.40kOhm voor secundair kan ik me in vinden eventueel.

bedankt in ieder geval

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...