Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoop advies


Angelo83

Aanbevolen berichten

Beste forum leden 

graag had ik van jullie wat aankoop advies gehad voor een scooter die in hoofdzaak zou dienen voor woon-werk verkeer 35km enkel waar ik kan kiezen tussen autostrade of secundaire wegen. Ook een rit Antwerpen- brussel stad kan ook gebeuren... Mijn oog valt op de Vespa gts notte 300 het nadeel hiervan is dat mijn vrouw er niet mee mag rijden, voordeel is de autostrade die ermee kan gedaan worden... of stelt de 300 hier in teleur?? Iemand ervaring met autostrade op een 300? Als alternatief hebben we de Vespa sprint notte 125 in gedachten, dan kan het vrouwtje er ook mee rijden maar ik heb schrik dat hij mij zou vervelen... (rijd nu met een Triumph Daytona 675) ... welke zouden jullie aanraden? Of iemand ervaring hier met een overstap van 125 naar 300

wat me ook nog kan bekoren is de kymco xciting s400i... een ander soort scooter maar lijkt me msh net iets comfortabeler dan de notte 300 en denk met een 400 dat je ook eens de Ardennen kan doen of lukt dit perfect met de 300 ook? Je hebt natuurlijk bij de kymco het charisma niet van de Vespa en de waarde van een Vespa blijft toch ook mooi hangen als ik 2de hands zie. Graag jullie aankoop advies...  

Link naar reactie

Ik heb een 300 GTS Notte. Snelweg is niet zijn ding, echt niet. Eventueel wel met een ruitje, maar ik zou daar toch echt geen gewoonte van willen maken. Dus eerder omdat je niet anders kan, even een oprit of 2-3.

 

Link naar reactie
5 minutes ago, Angelo83 said:

Ja testen mag maar dan praten ze over een half uurtje... daar valt niet zo veel uit te halen als al jullie ervaring

Als jij een concreet aankoopplan hebt, dan kan je toch uitleggen dat je zo'n scooter een dag wil testen? Is geen Lamborghini he? :D 

 

Link naar reactie

Ik rijd zeer veel autostrade meestal niet langer dan een uur. 2u is ook al voorgekomen. Aan een snelheid tussen 100 en 110km/h is dit zeker mogelijk. Ik rijd zelf autostrade met de PX en dan is het belangrijkste je plaats op de weg.

 

Link naar reactie

Autosnelweg is voor veel moto's al niet plezant (ofwel lastig ofwel te saai), laat staan voor scooters en nog minder vespa's zonder scherm. Al moet ik zeggen dat het went. Met mijn naked bmw vond ik het in 't begin ook absoluut te vermijden terwijl nu stukken van 1 à 2u wel te doen zijn. ('k heb wel een klein schermpje) Regen en wind is sowieso nooit aangenaam... dus ja, misschien wel te doen maar als je een woon-werk / brussel-antwerpen 2 wieler zoekt zou ik toch iets anders nemen of dienen daytona daarvoor houden.

Link naar reactie

De snelweg ga ik beperkt houden hoor... maar het kan voorvallen... morgen gaan testen bij Bob van streetzone 

heb de sym gereden intussen en rijdt best goed MAAR... de wendbaarheid is anders en ook het fun gehalte is bij de Vespa vele malen hoger... 

hopelijk kan ik morgen beslissen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...