Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nagy wide frame tuning


Stevo VS

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik het nu pas lees!

 

Mijn achterlicht heeft idd plaats voor 2 buislampjes! Het nadeel is dat ze na een tijdje lostrillen!Ik ga een andere oplossing zoeken met een gewoon lamp met 2 fillamenten! Is niet origineel maar blijft normaal wel werken! Heb hetzelfde gedaan met mijn zoon zijne 125N! Ik heb de motor idd kan en klaar gekocht8 Je kan je eigen blok binnenbrengen of 1 laten bouwen en dan betaal je gewoon de prijs van een ruilcarter! Nu is hij binnen voor een 4 bak conversie!

Link naar reactie

Bedankt voor de info, mijn achterlicht heeft maar 1 buislampje en eigenlijk vind ik dat wel gevaarlijk als ik heel eerlijk ben.

Wat ik wel kan is mijn achterlicht feller doen branden door de lichtschakelaar op het stuur helemaal naar rechts te schuiven.

De koplamp gaat dan uit en al de stroom gaat dan naar het achterlicht dat dan feller brandt. Werkbaar overdag, maar in het donker niet echt ideaal.  

Zit er ook over te denken om een wijziging aan te brengen naar een systeem met remlicht.

aangepast door Yvdp
Link naar reactie
On 8/23/2021 at 3:04 PM, Yvdp said:

Sorry dat ik dit draadje weer tot leven wek, maar ik heb nog een paar vragen hierover.

Hoe zit dat met dat remlicht? Er zitten toch geen twee lampen in het originele achterlicht? Moet je daar ook iets ombouwen?

Heb je de motor kant en klaar gekocht bij Nagy; of is het een ruilsysteem waarmee hij werkt?

 

Link naar reactie

Idd de originele verlichting is zeer pover zeker voor het hedendaags verkeer!

Ik heb uiteraard nu een elektronische ontsteking en 12volt! 

Mijn koplamp is nu LED en daar kan je nachts mee over een onverlichte weg mee rijden zonder dat je in de bermen beland omdat je niks ziet!

Mijn gewoon achterlicht is een 12volt buislamp en mijn stoplicht is een 6 volt versie omdat die dan harder brand anders zie je ook geen verschil! 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik ben ook overgegaan op 12V met al mijn oldies. 
Met de Ape neem ik altijd een extra voor en achterlamp mee die je kan vastklikken. Er zijn lampen voor op de fiets die heeeeeel veel licht geven. Ik rij niet snel 's avonds rond maar als het gebeurt dan klik ik die lampen er snel even op en klaar. 
Fluo vestje ziet niet uit overdag maar als ik echt 's avonds moet rijden dus dan durf ik dat ook al eens aandoen. Avond ritje is meestal gewoon als vervoer en dus noodzaak voor mij ipv genieten. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...