Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Stevo VS

Nagy wide frame tuning

Recommended Posts

Toen ik mijn 52 kocht was ik helemaal in de wolken van de looks! Toen ik wat ging rijden vondt ik het charmant tegen 50 a 55/u te rijden!

Na in de Alp Days door ene met ne 52 voorbijgestoken te worden met mijne sprint wist ik het dat moet ik ook hebben!

Hier de ombouw van standaard naar Nagy 12HP touring buffel!Gelijk ook ineens pinasco voor en achterveren en pinasco remmen en trommels gestoken

69337571_510805919702811_3132994388335001600_n.jpg

71518003_668170810361074_4191500893889232896_n.jpg

70155944_2563454883711681_4407423885000048640_n.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
15 uur geleden, DD_ves zei:

:wub:

Ja ook hier geweldig!! en echt serieus geweldig!

Maar god wat een geld om wat sneller te gaan.

Mijn  5 cents; deze origineel laten voor rond de kerk en een knappe p/px verbouwen om hard mee te gaan.

Share this post


Link to post

Snap jullie reactie volledig en het is zeker niet goedkoop!

 

Maar ne PX doet me echt niks , ik heb nog een paar Sprintjes enzo en ja das leuk absoluut!

Maar toch ne wideframe is echt mijn ding en met die gast te klappen van de Alp Days die mij met zijne 52 voorbijstak en achterliet op de helling van de dam ride was ik verkocht!

Toen wist ik dat is echt wat ik wil hebben ! Dus mijne top sprint verkocht en al het geld in de Wideframe! Waarschijnlijk als die klaar is ga ik nooit meer met ne andere rijden denk ik! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Voila de nieuwe pinasco remmen voor en achter met de pinasco 8" trommels! Dit zou het geheel moeten laten stoppen! Ook verzwaarde voor en achter ophanging van Pinasco! Alle originele stukken gaan mooi in een doos naast de matching nrs motor!

71525587_1240985226084469_9146616306940772352_n.jpg

71688695_247588686121712_3888146142591975424_n.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

 

Vooraan nieuwe schokdemper en pinassco trommel en remmen, uiteraard ook nieuwe lagers!

 

72132226_454217048526306_64391244918292480_n.thumb.jpg.79404b2b079b064b703d0a24b64dd621.jpg

71135176_2761328477213635_5801228145071751168_n.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Schoon gerief...

Share this post


Link to post

A M A I

Share this post


Link to post

Merciekes, tis menne (natte)droom!

We zijn er bijna !!! Safety First ineens een remkontact laten installeren ook!! Nu dus met remlicht!! Nog even alles laten nalopen en dan gaan met die banaan!!!

71276292_499782254208024_6759512825724403712_n.jpg

71559223_467130854144611_3911540790798581760_n.jpg

71843929_2513694668710174_788714445479084032_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
6 minutes ago, nero said:

Heel mooi! 

Alleen de vliegwielcover vind ik minder geslaagd. 

Persoonlijk zou ik meer voor dit model gaan, als dat past tenminste.

galerie-lightbox-image-0

Er staat toevallig eentje te koop op Le Bon Coin FR voor niet teveel geld:   https://www.leboncoin.fr/equipement_moto/1669207238.htm/

Groetjes, nero. 

Tja gaat zoeken worden hier is wat er op had gemoeten!Het gene van de originele motor paste ook al niet! Dus verder zoeken! 

71708373_2485230474848059_3367315219750584320_n.jpg

Share this post


Link to post

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Share this post


Link to post
3 hours ago, BjornDJ said:

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Ja die zijn dag en nacht verschil! voor iedereen een dikke aanrader!!

Edited by Stevo VS
  • Like 1

Share this post


Link to post

Voila vandaag een leuk ritje met ne kameraad gedaan! 80km gereden! Begrijp nu heel goed naar waar mijn geld is gegaan! Rijdt werkelijk als een droom mijne maat heeft ne PX200 blok onder zijne sprint en ik kan daar makkelijk met meerijden! Mission accomplished! Nu nog wat fine tunen!

IMG_1742.JPG

IMG_1743.JPG

  • Like 3

Share this post


Link to post

Mooi project,

Kan je eens een foto plaatsen van dat remcontact?  Ik zou dat ook graag monteren op m'n acma.

Thx,

Erik

Share this post


Link to post
11 minutes ago, Fireball said:

Mooi project,

Kan je eens een foto plaatsen van dat remcontact?  Ik zou dat ook graag monteren op m'n acma.

Thx,

Erik

 

71686238_428412344465147_7954183207744700416_n.jpg

Share this post


Link to post

Knappe Sprint! 

Share this post


Link to post

Thx Stevo,

Zo'n contactje had ik al een tijd liggen maar geen idee waar dat moest komen.

Share this post


Link to post
Op 7/10/2019 om 22:12, DD_ves zei:

Knappe Sprint! 

Merci voor het compliment , ben ook zeer tevreden over de combinatie oude looks en px motor , daarom staat hij ook gestald in verwarmde garage 

B23D41D4-6E3F-40A8-9BA2-0A5D585FC3B4.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Echt top, en ook die striping. Wat is daar het verhaal achter? Meer foto’s ergens op het forum?

Share this post


Link to post
Op 7/10/2019 om 20:57, Stevo VS zei:

 

71686238_428412344465147_7954183207744700416_n.jpg

Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd  dan deze.

Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.

Share this post


Link to post
12 hours ago, Bowyer said:

Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd  dan deze.

Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.

ja de mijne is beschermd door een bougiekop rubber die er over zit!Thinking outside the box!!

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-
       
      Toodeloo
       








    • By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 


    • By LordHelmchen
      Hoi,
      dit verenset vervangt de centrale koppelingsveer van de Smallframe Modellen. Is heel simple af te stellen, smooth te trekken maar houdt geweldig.  2o PK + X zijn geen probleem met de originele 3 koppelingsschijfen. Waarom veel geld uitgeven aan dure koppelingen of XL2-deksels als het makkelijker kan.
      Set inkl. 12 veren    65€
      Excuses voor mijn nederlands.
      Groet Ralph
    • By De Nice
      Vandaag m'n 2 premounted velgen met tubeless banden aangekregen. M'n logische onkunde staat voor dilemma. Beide velgen zo gelegd met rijrichting rear naar links geeft dat de ene met dunne velghelft en andere met diepe velghelft ligt naast elkaar. Welke komt nu vooraan en welke achteraan want zou betekenen dat 1 velg tegen richting zou draaien met juiste montage?

      span widgetspan widgetpan widgetspan widget
    • By 13spider
      beste ben in het bezit van een struzzo VL1M staat op de motor ben deze aan het opmaken en zoek nog wat onderdelen misschien kan iemand mij helpen alvast bedankt
      mvg
      Erwin
×
×
  • Create New...