Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Stevo VS

Nagy wide frame tuning

Recommended Posts

Toen ik mijn 52 kocht was ik helemaal in de wolken van de looks! Toen ik wat ging rijden vondt ik het charmant tegen 50 a 55/u te rijden!

Na in de Alp Days door ene met ne 52 voorbijgestoken te worden met mijne sprint wist ik het dat moet ik ook hebben!

Hier de ombouw van standaard naar Nagy 12HP touring buffel!Gelijk ook ineens pinasco voor en achterveren en pinasco remmen en trommels gestoken

69337571_510805919702811_3132994388335001600_n.jpg

71518003_668170810361074_4191500893889232896_n.jpg

70155944_2563454883711681_4407423885000048640_n.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
15 uur geleden, DD_ves zei:

:wub:

Ja ook hier geweldig!! en echt serieus geweldig!

Maar god wat een geld om wat sneller te gaan.

Mijn  5 cents; deze origineel laten voor rond de kerk en een knappe p/px verbouwen om hard mee te gaan.

Share this post


Link to post

Snap jullie reactie volledig en het is zeker niet goedkoop!

 

Maar ne PX doet me echt niks , ik heb nog een paar Sprintjes enzo en ja das leuk absoluut!

Maar toch ne wideframe is echt mijn ding en met die gast te klappen van de Alp Days die mij met zijne 52 voorbijstak en achterliet op de helling van de dam ride was ik verkocht!

Toen wist ik dat is echt wat ik wil hebben ! Dus mijne top sprint verkocht en al het geld in de Wideframe! Waarschijnlijk als die klaar is ga ik nooit meer met ne andere rijden denk ik! 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Voila de nieuwe pinasco remmen voor en achter met de pinasco 8" trommels! Dit zou het geheel moeten laten stoppen! Ook verzwaarde voor en achter ophanging van Pinasco! Alle originele stukken gaan mooi in een doos naast de matching nrs motor!

71525587_1240985226084469_9146616306940772352_n.jpg

71688695_247588686121712_3888146142591975424_n.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

 

Vooraan nieuwe schokdemper en pinassco trommel en remmen, uiteraard ook nieuwe lagers!

 

72132226_454217048526306_64391244918292480_n.thumb.jpg.79404b2b079b064b703d0a24b64dd621.jpg

71135176_2761328477213635_5801228145071751168_n.jpg

  • Like 5

Share this post


Link to post

Schoon gerief...

Share this post


Link to post

Merciekes, tis menne (natte)droom!

We zijn er bijna !!! Safety First ineens een remkontact laten installeren ook!! Nu dus met remlicht!! Nog even alles laten nalopen en dan gaan met die banaan!!!

71276292_499782254208024_6759512825724403712_n.jpg

71559223_467130854144611_3911540790798581760_n.jpg

71843929_2513694668710174_788714445479084032_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
6 minutes ago, nero said:

Heel mooi! 

Alleen de vliegwielcover vind ik minder geslaagd. 

Persoonlijk zou ik meer voor dit model gaan, als dat past tenminste.

galerie-lightbox-image-0

Er staat toevallig eentje te koop op Le Bon Coin FR voor niet teveel geld:   https://www.leboncoin.fr/equipement_moto/1669207238.htm/

Groetjes, nero. 

Tja gaat zoeken worden hier is wat er op had gemoeten!Het gene van de originele motor paste ook al niet! Dus verder zoeken! 

71708373_2485230474848059_3367315219750584320_n.jpg

Share this post


Link to post

Fotos van de eerste testrit!! 

71077099_1760848487380949_6103686979075964928_n.jpg

71254068_1760848490714282_7406647299243245568_n.jpg

72187819_1760848584047606_3687371453889511424_n.jpg

71680536_1760848597380938_3336054360416190464_n.jpg

71243848_1760848630714268_7197042793435365376_n.jpg

70895813_1760848700714261_2309333602149597184_n.jpg

72423986_1760848704047594_8693003658096279552_n.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Share this post


Link to post
Posted (edited)
3 hours ago, BjornDJ said:

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Ja die zijn dag en nacht verschil! voor iedereen een dikke aanrader!!

Edited by Stevo VS
  • Like 1

Share this post


Link to post

Voila vandaag een leuk ritje met ne kameraad gedaan! 80km gereden! Begrijp nu heel goed naar waar mijn geld is gegaan! Rijdt werkelijk als een droom mijne maat heeft ne PX200 blok onder zijne sprint en ik kan daar makkelijk met meerijden! Mission accomplished! Nu nog wat fine tunen!

IMG_1742.JPG

IMG_1743.JPG

  • Like 3

Share this post


Link to post

Mooi project,

Kan je eens een foto plaatsen van dat remcontact?  Ik zou dat ook graag monteren op m'n acma.

Thx,

Erik

Share this post


Link to post
11 minutes ago, Fireball said:

Mooi project,

Kan je eens een foto plaatsen van dat remcontact?  Ik zou dat ook graag monteren op m'n acma.

Thx,

Erik

 

71686238_428412344465147_7954183207744700416_n.jpg

Share this post


Link to post

Knappe Sprint! 

Share this post


Link to post

Thx Stevo,

Zo'n contactje had ik al een tijd liggen maar geen idee waar dat moest komen.

Share this post


Link to post
Op 7/10/2019 om 22:12, DD_ves zei:

Knappe Sprint! 

Merci voor het compliment , ben ook zeer tevreden over de combinatie oude looks en px motor , daarom staat hij ook gestald in verwarmde garage 

B23D41D4-6E3F-40A8-9BA2-0A5D585FC3B4.jpeg

  • Like 4

Share this post


Link to post

Echt top, en ook die striping. Wat is daar het verhaal achter? Meer foto’s ergens op het forum?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By MESTKEVER
      Hallo, ik zoek nog een bruikbare  linker zijbil voor een VL3 ttz de kant met het bagagevakje.
    • By Sphinx
      Zoals de titel al vermeld ben ik op zoek naar een Vespa v30t
      Iemand dat zo eentje weet staat mag steeds contact met me opnemen. 
      Groeten, Sphinx
    • By Tommie
      Motor te koop, 2.000 km. (ingereden).
      Specificaties:
      - engine casing reed valve intake;
      - cylinder parmakit TSV09 EVO 177 ccm;
      - krukas Mazzucchelli reed valve type;
      - Intake manifold 30 mm diameter fot reed valve + carburator Polini PWK 30 mm;
      - Cosa koppeling;
      - electronische ontsteking;
      Nieuwe lagers/bourages/dichtingen 
      Zoals je kan zien op de eerste foto is er momenteel een aangepaste carburator geplaatst (Dellorto SI 24/24)
      (reed valve = verpakt).
      Prijs: 1.250 €



    • By DD_ves
      Dag allemaal,
       
      Ik heb dit al eens in mijn topic gezet, maar misschien valt het hier wat beter op.
       
      Deze winter ga ik mijn blokje reviseren.
      De plaatselijke Vespa-dealer is ondertussen een vriend geworden, en die bood me onlangs spontaan aan om het samen te doen in zijn werkplaats (in de winter is het daar rustiger). Dit is een zeer leuk aanbod, en ik ga daar uiteraard op in gaan.
      Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen om mijn blokje origineel te restoreren, maar ik mis toch wat power.
      Heb vanmiddag samen gereden met mijne neef, en die reed op een Sprint Veloce met PX motor en 177cc en ik kon die langs geen kanten volgen  
       
      Paar kanttekeningen:
      - Ik wil er geen racer van maken, maar wel iets met voldoende peps om leuk te kunnen touren.
      - Liefst wat betrouwbaar. Vespa maakt niet enorm veel kilometers, maar komt toch regelmatig buiten.
      - Ik rijd het liefst op koppel.
      - Ik wil liefst mijn 8" wieltjes behouden
      - Geen must, maar het zou leuk zijn om een soort wolf in schaapskleren te hebben. Mijn Vespa ziet er niet snel uit  
       
      Nu, wat te doen?
      1. Origineel blokje reviseren en kietelen?
      Ik begrijp dat dit door de 2 port-setup beperkt is?
      Wat kan je hiervan verwachten? Toch iets leuk van te maken? Of hopeloos?
       
       
       
      2. PX blokje?
      - Welk blok? 
      - LML?
      - Zijn er verschillen tussen 125 en 150 blokjes, behalve de cilinder en piston?
      Is dit bvb een leuke basis?
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+lml+for+vespa+p150x_78005500
      Buiten hierboven, waar kan je dit soort dingen kopen?
      Worden hier wel eens 2de hands blokjes verkocht?
       
       
      3. Volledig opnieuw beginnen met lege crankcases van bvb Pollini/Malossi?
      Wat erin te steken?
       
       
      Laat u gaan!
      Liefst met zoveel mogelijk details en een idee van prijs.
       
      Ben benieuwd!
    • By Chris Van der Auwera
      klopt het dat je minstens een rit van 30 minuten moet doen, opdat je (terug) batterij oplaadt?
       
       
×
×
  • Create New...