Jump to content
Vespaforum.be

Nagy wide frame tuning


Stevo VS

Recommended Posts

Toen ik mijn 52 kocht was ik helemaal in de wolken van de looks! Toen ik wat ging rijden vondt ik het charmant tegen 50 a 55/u te rijden!

Na in de Alp Days door ene met ne 52 voorbijgestoken te worden met mijne sprint wist ik het dat moet ik ook hebben!

Hier de ombouw van standaard naar Nagy 12HP touring buffel!Gelijk ook ineens pinasco voor en achterveren en pinasco remmen en trommels gestoken

69337571_510805919702811_3132994388335001600_n.jpg

71518003_668170810361074_4191500893889232896_n.jpg

70155944_2563454883711681_4407423885000048640_n.jpg

  • Like 5
Link to comment

Snap jullie reactie volledig en het is zeker niet goedkoop!

 

Maar ne PX doet me echt niks , ik heb nog een paar Sprintjes enzo en ja das leuk absoluut!

Maar toch ne wideframe is echt mijn ding en met die gast te klappen van de Alp Days die mij met zijne 52 voorbijstak en achterliet op de helling van de dam ride was ik verkocht!

Toen wist ik dat is echt wat ik wil hebben ! Dus mijne top sprint verkocht en al het geld in de Wideframe! Waarschijnlijk als die klaar is ga ik nooit meer met ne andere rijden denk ik! 

  • Like 1
Link to comment
6 minutes ago, nero said:

Heel mooi! 

Alleen de vliegwielcover vind ik minder geslaagd. 

Persoonlijk zou ik meer voor dit model gaan, als dat past tenminste.

galerie-lightbox-image-0

Er staat toevallig eentje te koop op Le Bon Coin FR voor niet teveel geld:   https://www.leboncoin.fr/equipement_moto/1669207238.htm/

Groetjes, nero. 

Tja gaat zoeken worden hier is wat er op had gemoeten!Het gene van de originele motor paste ook al niet! Dus verder zoeken! 

71708373_2485230474848059_3367315219750584320_n.jpg

Link to comment

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Link to comment
3 hours ago, BjornDJ said:

K N AP !

Heel mooi en ik kan het mij voorstellen dat het een raketje is. Ik stel me wel de vraag wat betreft de 8" wielen, uiteraard in combi met de pinasco remmen, remmen deze echt goed om zoiets op een deftige afstand tot stilstand te brengen?

Ja die zijn dag en nacht verschil! voor iedereen een dikke aanrader!!

Edited by Stevo VS
  • Like 1
Link to comment

Voila vandaag een leuk ritje met ne kameraad gedaan! 80km gereden! Begrijp nu heel goed naar waar mijn geld is gegaan! Rijdt werkelijk als een droom mijne maat heeft ne PX200 blok onder zijne sprint en ik kan daar makkelijk met meerijden! Mission accomplished! Nu nog wat fine tunen!

IMG_1742.JPG

IMG_1743.JPG

  • Like 3
Link to comment
  • 3 weeks later...
Op 7/10/2019 om 20:57, Stevo VS zei:

 

71686238_428412344465147_7954183207744700416_n.jpg

Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd  dan deze.

Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.

Link to comment
12 hours ago, Bowyer said:

Ik ging dan toch voor een schakelaar in de kabel. Die is wat beter tegen de weersinvloeden en straatvuil beschermd  dan deze.

Dit is een constructie waarbij de schakelaar voorbij de remhevel zit naast het achterwiel dus altijd in het vuil en vocht.

ja de mijne is beschermd door een bougiekop rubber die er over zit!Thinking outside the box!!

 

  • Like 1
Link to comment
  • 1 year later...

Sorry dat ik dit draadje weer tot leven wek, maar ik heb nog een paar vragen hierover.

Hoe zit dat met dat remlicht? Er zitten toch geen twee lampen in het originele achterlicht? Moet je daar ook iets ombouwen?

Heb je de motor kant en klaar gekocht bij Nagy; of is het een ruilsysteem waarmee hij werkt?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Ruff
      Hier liggen 2 projecten maar ik kan de tijd niet vinden. Ik zoek dus iemand die tijd en zin heeft om ze te monteren.
      Struzzo '56, Motor revisie = ok, frame gespoten, alle onderdelen aanwezig, bouten, moeren en kleine montage onderdelen aanwezig. 
      Acma '53, Motor revisie (met Vespatronic) = ok, frame gespoten, 98% onderdelen aanwezig, geen bouten,  moeten of kleine montage onderdelen aanwezig.
      Foto's en dergelijk zijn mogelijk, ook vooraf even langskomen met alle onderdelen enz is mogelijk. 
    • By josse
      Eerste Wideframe-blokje, dus kan wat hulp gebruiken.
      1 - de originele koppeling, hoeveel naaldlagers zitten er in ? Ik heb er 28, maar lijkt alsof er nog veel speling is. 
       
      2 - Het leek alsof ik die rondel/schijf tussen keerring en koppeling niet meer had (of die er niet onder gezeten heeft?). Dus nieuwe besteld bij SIP. Maar met die ring krijg ik het spietje er net niet diep genoeg in. Is dat zo een klotesysteem of zie ik iets over het hoofd. Net alsof dat zwart ringetje rubber van de keerring er teveel aan is. (schijf heeft geen uitsparing, zoals bij de PX.)



    • By N!Ce
      Beetje allerlei te koop:
      - Speedo Veglia Faro Basso: kan ook op beenschild worden gemonteerd maar moet gereviseerd: €300,-
      - Zijpaneel Aluminium V30-33: grondlaag zichtbaar en metalen zijdeurtje waar nog sleufje moet gemaakt worden voor slot: €200,-
      - Ulma/Ardor wieldoppen: ideaal voor uw schuurvondst: €120,-
       
      Toodeloo
       








    • By 013sec
      Hallo allemaal.  Ik ben bezig met een restauratie van een Faro Basso.
      Het blok heb ik helemaal uit elkaar gehad en terug in ineen gezet. Dit is allemaal makkelijk en soepel verlopen. De defecte lager vervangen en alles netjes schoongemaakt.
      Nu een tijd verder en de hele scooter bijna klaar is.  Krijg ik de vespa niet in de versnelling.
      Voordat ik de scooter ging starten heb ik de olie bijgevuld. En heb ik een plug losgedraaid waarvan ik niet goed weet waar die voor dient..? 
      Kan iemand mij zeggen waar deze voor dient?  Heeft dit met mijn schakel problemen  te maken? 


    • By LordHelmchen
      Hoi,
      dit verenset vervangt de centrale koppelingsveer van de Smallframe Modellen. Is heel simple af te stellen, smooth te trekken maar houdt geweldig.  2o PK + X zijn geen probleem met de originele 3 koppelingsschijfen. Waarom veel geld uitgeven aan dure koppelingen of XL2-deksels als het makkelijker kan.
      Set inkl. 12 veren    65€
      Excuses voor mijn nederlands.
      Groet Ralph
×
×
  • Create New...