Jump to content
Vespaforum.be
BjornDJ

Restauratie project gl misa 63

Recommended Posts

1 hour ago, BjornDJ said:

tankjoewel Free  en dankt voor de minuten, uren, dagen ondersteuning

Ah! Dan zijn wij klasgenoten :lol:

  • Haha 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By VL1T
      Hoi,
      Ik ben op zoek naar de specificaties/kenmerken van een Vespa type VL1T gemaakt in Italie, Belgie of Frankrijk. 
      Wat zijn de verschillen op basis van het land van productie of hoe kan je herkennen in welk land hij is gemaakt?
      Ook voor restauratie doeleinden is het fijn te weten waar de verschillen liggen.
      Alvast bedankt!
      David
    • By Niels_1977
      Ik heb 6 week terug een gave Vespa Misa GLB gekocht voor een erg net bedrag, erg blij mee dus, en al erg veel reparatie werk aan verricht.
      Oa kabelboom compleet vervangen, alle bedienings kabels vervangen, roest behandelt met owatrol, en schokbrekers vervangen.
      Ik wil de scooter zoveel mogelijk barnfind-look houden, en alleen het meest noodzakelijke vervangen.
       
      Als laatste probeer ik nu de motor te starten, en dus de electra goed werkend te krijgen.
      De accu is al geinstalleerd, en het remlicht en achterlicht plus kleinlicht voor werken goed. 
      Echter een goede vonk bij de bougie via vliegwiel/grondplaat ronddraaien met accuboor levert geen vonk op.
      Ik heb de condensator en bobine al vervangen, het vliegwiel heb ik tweedehands gekocht, en ik heb het vermoeden dat de magneten van dit vliegwiel te zwak zijn, aangezien bij draaien van vliegwiel mbv de accuboor, geen enkele spoel stroom oplevert.
      (toeter werkt niet en verlichting ook niet)
      Het lijkt dat ik soms wel getik hoor, alsof er ergens een stroom ontlading is, maar waar geen idee.
      Contactpunten zijn ook vervangen en gestelt op 0,37. (heb geen voelermaten die bij elkaar 0,38 zijn)
      Wie kan mij helpen met dit 6 volt systeem weer aan de praat krijgen?
      Voor nu denk ik dat de boosdoener de magneten in het vliegwiel zijn, aangezien ik nergens stroom krijg, dus als iemand nog een vliegwiel plus grondplaat set heeft voor en Misa GLB uit 1961, in goede conditie, graag!
      Ik wil proberen eerst het 6 volt systeem aan de praat te krijgen, zou tof zijn als de scooter zo origineel mogelijk blijft.
      (ombouw naar 12 volt systeem is laatste optie)
       

    • By charles 22
      hallo, ik ben een struzzo 1955 aan het restaureren om deze regelmatig te gebruiken voor thuis-werkverkeer. 
      ik ben jammer genoeg al een viertal keren geopereerd aan rug met als gevolg dat er momenteel 3 wervels gefixeerd zijn. 
      Daardoor zou ik graag de schokbrekers eventueel vervangen door iets "aangenamer" model doch ik zou graag weten of hier 
      al iemand ervaring mee heeft?? Bij sip heb ik al de performance gezien doch is dit duidelijk voelbaar in het verkeer of zou ik 
      toch voor een originele gaan?? graag advies van iemand die hier dus ervaring mee heeft...
      Nu heb ik het motortje volledig gereviseerd in samenwerking met maskes in Rijen met  dank voor de goede opvolging.
      Ik zoek eerst de struzzo mechanisch in orde te zetten en tijdje mee rijden,  indien ik er "gelukkig" van word ga ik hem volgend jaar
      volledig terug origineel zetten. grt carl
    • By jeroen88
      Heren,
       
      ik ben bezig met opbouw motor Vespa Vgl1t met Pinasco 160cc reed valve, bollag expansie uitlaat, carbu cp23.
      kan iemand mij helpen met te zeggen welke hoofsproeier er best gestart word?
      gr
      jeroen
    • By BjornDJ
      Beste Vespagisten,
      Door plaatsgebrek moeten er keuzes gemaakt worden , bij deze verkoop ik 
      Vespa GLx 150cc (ingeschreven op 125cc!!) van 1963.
      Blokje volledig origineel en gereviseerd op een zonnige lengtedag in 2018, volgens de regels van de kunst met nieuwe koppeling, nieuwe schakelkruis, nieuwe lagers, nieuwe dichtingen, bourages, nieuwe geinen, nieuwe kabelboom, Abarth retro sportuitlaatje, enz... bolt als een Zwitsers uurwerk. Stampen en rijden! Was mijn eerste vespa waar ik heel veel zorg heb voor gedragen!
      Matching nummers. Belgische inschrijving. Concours staat !
      VP: 4750€











×
×
  • Create New...