Jump to content
Vespaforum.be
The daantjee

Vespa 150 gl motorblok.

Recommended Posts

Hey liefhebbers! 

Ik ben sinds kort in het bezit van een langgekoesterde droom een echte antieke jaren 50 vespa . Het gaat om een 1958 vespa 150gl die ik in onderdelen gekocht heb, nu heb ik veel maar mis ik ook nog eat belangrijke delen waaronder het motorblok! Heeft iemand nog een blok liggen? Staat niet geheel belangrijk revisie is geen probleem! Ik hoor het graag! 

Met vriendelijke groet,Daan Landman 

2E36AC86-65BA-4598-AE39-77C30A04681D.jpeg

Wel het verkeerde stuur zo te zien op de foto! Jan.

Hallo Jan, 

dat klopt indd, en ik twijfel ook nog over de vork die is volgends mij 8 inch en als ik het goed begrepen heb hoort de vgl1t 10 inch te hebben. Richt me eerst op het blokje dan op de rest van de onderdelen zoals stuur linker bil enz. 

Mvg,Daan 

• Like 1

Vork zou nog kunnen kloppen, daarvoor moet ik de tambour zien maar het spatbord is volgens mij gla-b en dan loopt het wiel aan.. Heb net hetzelfde voor gehad...

Is spijtig genoeg geen VGL trommel dus deze zal toch 8inch zijn.. Er zijn slechts enkele oplossingen.. Een originele VGL fourche zoeken ofwel een gs1-4 fourche zoeken en het spatbord een beetje aanpassen.. Dat lukt ook want dat heb ik gedaan zolang ik geen vgl fourche had..

Dit gebeurt als je een te klein spatbord (gla/b) steekt..

IMG_8534.JPG

IMG_8535.JPG

IMG_8536.JPG

Dit is mijn vriendin haar GL, ik zou uitkijken naar de juiste fourche en stuur, uw zadel lijkt mij ook verkeerd... moet een triangel frame hebben... wel tof projectje! Succes! Grtjs Kevin 

Het stuur en de vork lijken me nog bij elkaar te horen maar eerder van een struzzo dus 8inch.. Het handigste is zoals Kevin zegt een origineel stuur en spatbord.. Die zijn spijtig genoeg vrij zeldzaam maar je kan best eens rond mailen (masker is de grootste kans).. Motor zou ook nog moeten lukken.. en een spatbord kan ik u eventueel nog voorzien.. Je moet wel even nagaan of je met de originele motor wil gaan rondtuffen want die rijden echt niet goed.. Anders kan je evengoed een struzzo blokje  (ook 3 vitessen) kietelen en die zijn wel frequenter te vinden.. 

Top, ik ga dus opzoek naar een ori vork en stuur en wat het blok betreft hoeft het van mij niet perse een gl blok te zijn als het maar een wideframe motor is en indd had van de struzzo vernomen dat dit een goed rijdbaar en te kietelen blokje was.

mvg,Daan 

inmiddels een boel gevonden! Nu nog zoekende naar een origineel donza zadel en een oude teller heeft iemand nog wat op schap? Hoor het graag! 

3EBA8A92-500E-47B5-8077-94B61080EEE7.jpeg

9650245A-D445-47CB-AB0B-6D60CDD0FC05.jpeg

• Like 1

Je hebt PM ;)