Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px200e


Koosbaar

Aanbevolen berichten

Goedemiddag

Ik heb een onlangs een PX200E  overgenomen met een koppeling probleem. De kickstart kickt door en is alleen te starten via de elektrische start. ook gaat hij niet lekker in zijn 1. heb de koppelingskabel al vervangen en gesteld maar dit baatte niet. De vorige eigenaar heeft de complete koppeling vervangen door dit zelfde probleem maar is dus niet opgelost. kan dit probleem ook veroorzaakt worden door de plunjer? zoja hoe werkt dit precies? 

Gr koos

Link naar reactie

Hoeveel km heeft dat blok gedraaid? Kan ook wijzen op een tot op de draad versleten kickstarttandwiel en laagkwalitatieve aftermarket koppelingsplaten.

 

Link naar reactie

29.000km heb gisteren nieuwe gevoerde / stalen platen, veren en olie SAE30 besteld. Tevens ook een keerring want het olie liep via de trommel langs de band. Misschien dat dat er ook mee te maken kan hebben!

Link naar reactie

Nou nieuwe koppeling en frictieplaten was geen overbodige luxe. De vorige eigenaar wist ook niet dat je de platen even een nachtje moest laten staan in de olie, het blok is volgens zeggen ongeveer 10.000km terug gereviseerd. En kreeg een fles SAE90 erbij wat hij dacht dat er in moest. Het weekend maar even monteren en de goede olie(SAE30) er in gooien. De olie kwam via de koppelingshevel eruit. Dus ook even het ringetje vervangen! Bedankt voor de reacties! 

IMAG0702.jpg

IMAG0701.jpg

Link naar reactie

Staan die tussenplaten nou bol? Aan de blauwe kleur te zien zijn ze es héél warm gelopen. Die kan je best ook meteen vervangen want zijn nu hun sterkte kwijt. De fructieplaten lijken wel heel zwart voor 10.000 km als je’t mij vraagt. :unsure:

Hoe zien de dichtingsplaten van het primair tandwiel er uit?

Link naar reactie

Heb alles vervangen, de gene had deze  koppeling een tijd geleden tweedehands gekocht en zo direct gemonteerd...:huh: morgen even erin zetten als ik tijd heb!  wat bedoel je precies met de dichtingsplaten?

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...