Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 viel plots stil en ni meer te starten


propliner

Aanbevolen berichten

Hallo mede vespisten,

Iemand idee of verklaring?  Na 20km goed gereden te hebben bij mooi droog weer , benzine en olie genoeg , nieuwe bougie.

Bij het komen aanrijden van verkeerslicht dat op rood stond gas gelost ... vespa draaide nog even stationair en dan , plots stilgevallen.

Aan de kant gezet bougie eruit gedraaid  .. niet verzopen , goede kleur, ni nat. ik kon wel niet goed zien of ze vonkte.. nogal moeilijk te zien terwijl ge in volle zon op je knieen de bougie tegen de massa houd en dan kikstarter nog moet indrukken met andere hand.

Bougie er terug ingedraaid  en na 15min nog ns geprobeerd te starten..inmiddels wel gezien dat bougie prima vonkte..(met hulp van voorbijganger die electrisch startte). hup netjes aangeslagen en  kunnen verder rijden. nog 5km gereden zonder enig probleem . tot thuis

Ik vermoed bobijn even doorgeslagen? zo héét was het nu ook niet en ik had gemoedelijk gereden ...zeker niet op volle toeren.

Alle electro kabels waren goed vast en ook de massa kabel naar de bobijn ok

Ra-ra?

Link naar reactie

Px van 2003 heeft een Ducati CDI. Kan wijzen op een falende CDI of slechte bougie. Maar evengoed kan het een beetje vuil in de hoofdsproeier geweest zijn.

Zolang het eenmalig was, zou'k me niet te veel zorgen maken. 't Blijft ouwe Italiaanse oorlogsindustrie meuk hoor.

Link naar reactie
13 hours ago, Frederik9111 said:

Px van 2003 heeft een Ducati CDI. Kan wijzen op een falende CDI of slechte bougie. Maar evengoed kan het een beetje vuil in de hoofdsproeier geweest zijn.

Zolang het eenmalig was, zou'k me niet te veel zorgen maken. 't Blijft ouwe Italiaanse oorlogsindustrie meuk hoor.

Jah dat is inderdaad zo natuurlijk  italianen en electro gaan ni goe samen. mercie voor uw info. ik bekijk het en hopelijk val ik nergens in niemandsland stil  haha.. misschien toch een nieuwe CDI meenemen voor het geval dat.. BGM heeft vrij goedkope cdi's zag ik op SIP of  german scootershop

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...