Jump to content
Vespaforum.be

Vraagjes, hulp en raad omtrent mijn vespa

Lewis'86

Recommended Posts

3 uur geleden, Frederik9111 zei:

Dat kan je idd doen. Als't niet aan de carbu(s) ligt, kijk je best ook es naar de krukaskeerring achter het vliegwiel. Desgevallend ook es de carterolie checken op benzinegeur (dan ligt het aan de binnenste krukaskeerring maar daarvoor moet het blok open).

oke super bedankt voor de info! ik probeer dit weekend eens vanalles uit

6 minuten geleden, Lewis'86 zei:

Thx! En dat kan aan de onvoldoende benzinetoevoer liggen ookal rijdt hij de eerste (max 2) kilometers goed?

Als er onvoldoende benzine in de carbu komt kan je die "leeg trekken" . Als je even stil staat wordt de carbu weer gevuld en kan je even rijden. 

Ik zou controleren naar een knik in de benzine en de lengte (te lang en te kort kunnen voor problemen zorgen). 

Groetjes, nero. 

Komtie weer... omlosse draden naar je contact uit te sluiten even de groene draad die vanuit de cdi naar je contact gaat loshalen (er zitten er 2). Zo kun je de vespa starten zonder het contact om te draaien (uitzetten gewoon de bougiedop lostrekken). Zo kun j ein ieder geval uitsluiten (redelijk makkelijk) of het niet een storend contactslot is die massa maakt.

- geen stroom meer op blok, schuldige was kabeltje van claxon.

- nieuwe pakking carb gestoken en sproeiers uitgekuist. Benzine kabel gecontroleerd.

motor rijdt nu stukken beter. Geen hoge toeren meer, blijft goed draaien. Wel de indruk dat hij iets minder hard optrekt als voordien.

MAAR: als ik in 2e goed doortrek en hoog in toeren ga blijft hij precies nog haperen. Alsof mijn koppeling opeens sleept ofzo. Ook als ik verleg dan durft hij wat raar doen tot ik goed doorschakel, koppeling los en dan loopt hij ineens weer normaal. Heeft precies een eigen willetje.

nog tips om dit op te lossen? Spanning vesnellingskabel? Kan de koppeling slepen? Of ligt dit ook aan te arm mengsel? Sproeier 125 momenteel. Of ligt dit alles aan carb regeling?

01C09B9C-60CB-44C0-9AF6-0BD9EF836454.jpeg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Morel
      Al jaren van plan een Vespa aan te schaffen , en zal er eindelijk binnen kort van gaan komen.
      Heb een optie op een Vespa 150 vbbt2 , uit 1965 dus een écht oldtimerke , maar vraag mijn eigen af of het tegenwoordig nog evident is om een 2takt Vespa aan te schaffen i.v.m. de geldende en het alléén nog maar strenger worden van de huidige emissienormen. 
      Optisch gaat er niets boven een Vespa uit de 60er jaren en vermoedelijk ook het rijplezier ervan , maar hoelang mogen we nog onze hobby op deze oldy’s  uitoefenen !?
      Dat en nog véél meer kennis over Vespa hoop ik hier op dit forum te weten te komen, aangenaam kennismaking !
      Ciao, Morel 😉.

• By dave
      Tiens 't is precies in de mode: deze week in de koopjeskrant een vespa te koop tegen de kanten van Gent voor een schamele 3.500€.
      En kijk: weeral een vbb150 (1968? late inschrijving) met handschoenvak vooraan, enkel zadel en chromé rand.
      Iemand weet van waarom een simpele VBB zo duur mag zijn?
      En dat terwijl een schone GS150V5 maar 1850€ is?
      http://www.marktplaza.nl/vespa-piagio-384008.php
    • By Linn
      Beste geïnteresseerden,
      In mijn huidige zoektocht struin ik de diverse online marktplaatsen af op zoek naar “een goeie”
      In de diverse topics van dit forum heb ik echter al veel geleerd over verschillende modellen, samenstellingen en “curry-gevallen”. Ik als newbie wil mijn vingers niet branden aan een dergelijke kat-in-de-zak, omdat: A. Ik wil kunnen genieten van een zuivere Vespa ; B. Ik besef dat bij eventuele verkoop een “zuivere” Vespa beter gaat dan een “bevlekte”.
      Vandaar dat ik hier een topic wil starten om het actuele marktplaats aanbod te bekijken, samen met andere geïnteresseerden. Ik zou graag vooral willen leren van jullie ervaring en kritische blik EN wellicht op die manier tegen een voor mij geschikte Vespa aanlopen
      Ik ben mij bewust van het “aangeboden topic” van dit forum en mijn voorkeur gaat ook eigenlijk naar het aanschaffen van een Vespa via hier. Maar je weet maar nooit wat voor pareltjes er op marktplaats voorbij komen en nogmaals: ik wil ook van jullie commentaar bij de diverse advertenties leren.
      Gr. Linn
    • By nero
      Mooi! 

Groetjes, nero. 
  • Create New...