Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagjes, hulp en raad omtrent mijn vespa


Lewis'86

Aanbevolen berichten

3 uur geleden, Frederik9111 zei:

Dat kan je idd doen. Als't niet aan de carbu(s) ligt, kijk je best ook es naar de krukaskeerring achter het vliegwiel. Desgevallend ook es de carterolie checken op benzinegeur (dan ligt het aan de binnenste krukaskeerring maar daarvoor moet het blok open).

oke super bedankt voor de info! ik probeer dit weekend eens vanalles uit

Link naar reactie
6 minuten geleden, Lewis'86 zei:

Thx! En dat kan aan de onvoldoende benzinetoevoer liggen ookal rijdt hij de eerste (max 2) kilometers goed?

Als er onvoldoende benzine in de carbu komt kan je die "leeg trekken" . Als je even stil staat wordt de carbu weer gevuld en kan je even rijden. 

Ik zou controleren naar een knik in de benzine en de lengte (te lang en te kort kunnen voor problemen zorgen). 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Komtie weer... omlosse draden naar je contact uit te sluiten even de groene draad die vanuit de cdi naar je contact gaat loshalen (er zitten er 2). Zo kun je de vespa starten zonder het contact om te draaien (uitzetten gewoon de bougiedop lostrekken). Zo kun j ein ieder geval uitsluiten (redelijk makkelijk) of het niet een storend contactslot is die massa maakt.

Link naar reactie

- geen stroom meer op blok, schuldige was kabeltje van claxon.

- nieuwe pakking carb gestoken en sproeiers uitgekuist. Benzine kabel gecontroleerd.

motor rijdt nu stukken beter. Geen hoge toeren meer, blijft goed draaien. Wel de indruk dat hij iets minder hard optrekt als voordien.

 

MAAR: als ik in 2e goed doortrek en hoog in toeren ga blijft hij precies nog haperen. Alsof mijn koppeling opeens sleept ofzo. Ook als ik verleg dan durft hij wat raar doen tot ik goed doorschakel, koppeling los en dan loopt hij ineens weer normaal. Heeft precies een eigen willetje.

 

nog tips om dit op te lossen? Spanning vesnellingskabel? Kan de koppeling slepen? Of ligt dit ook aan te arm mengsel? Sproeier 125 momenteel. Of ligt dit alles aan carb regeling?

01C09B9C-60CB-44C0-9AF6-0BD9EF836454.jpeg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...