Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagjes, hulp en raad omtrent mijn vespa


Lewis'86

Aanbevolen berichten

Ik ben hier terug zie :)

Ik kreeg het al mijn hart, allemaal plamuur.. Maar niks is minder waar! ligt gwn een dikke laag over. Is dit zo een epoxy-laag? En is dat nodig eerst te laten aanbrengen alvorens ik hem laat lakken? Of heb ik zonder een slecht resultaat als ik enkel lak aanbreng? Frame is bikkelhard! Overal hecht magneet supergoed aan! 

Verder ook stuurkolom uitgehaald. Ziet er precies toch recht uit?? Kan het zijn dat het scheef in de Vespa zat doordat er verschillende lagerbolletjes ontbraken onderaan in de lager?? Strange.. Of geeft dit toch een vertekend beeld de manier waarop ik nu de rechtheid controleer?

 

Ik ben gerustgesteld.. Alles ziet er vrij goed uit. Buiten het ontbreken van afdichtingen, luchtfilter en versleten dichtingen in carb (waardoor waarschijnlijk al die lekkage op motorblok) ziet de Vespa er eigenlijk vrij goed uit! Nu een kleurtje kiezen en hij is er weer klaar voor :)

Alvast bedankt!

uHf7dWrlTNqmWbiwo1u0IA.jpg

a9Mrk4RJQBydo%EpErgh3w.jpg

tjbfl7YYSSil1z1U3UiKuA.jpg

lUmLNwflSoGM+WIEme1cGw.jpg

KL3qRnvAQ22m2JCle1Wqhg.jpg

Link naar reactie

 

5 uur geleden, Lewis'86 zei:

uHf7dWrlTNqmWbiwo1u0IA.jpg

KL3qRnvAQ22m2JCle1Wqhg.jpg

Over de vork is alles (in veelvoud) gezegd maar ook dit géén goed nieuws...

Zou je even enthousiast zijn mocht de lak van jouw auto is zulke schilfers afpellen? 

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Wat doe ik verkeerd? Ik installeer het veertje zoals ik denk dat het moet, maar als ik het 2 keer naar omlaag duw dan schiet het veertje ook Nr beneden en dan werkt het niet meer. Dan geeft het geen druk meer en is het enkel een los hendeltje.

zie filmpje:


 

alvast bedankt!

Link naar reactie

Poeh, bij Maskes, of anders iemand hier op het forum?

En zorg ook dat je een originele/passende pen vind waarmee je alles hoort vast te zetten.

Die spijker is veel te dun, en zou wel eens het probleem kunnen veroorzaken. Een splitpen met de juiste diameter is een betere oplossing.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Yes, deze curry van de wereld geholpen :D Heb gewoon gekozen voor wat ik mooi vind, ik weet dat niet alles perfect volgens het model is. Nieuwe kabels, rubbers, dichtingen, sloten, lagers.. Tis ne nieuwen :)

 

Nu zit ik in de knoei met de motor. Ik heb al gezocht op het forum maar blijf prutsen, vandaar de hoop dat iemand raad kan geven na mijn uitleg.

Ik zit met een 177 TSV09 Parmakit en 24 spaco carb. Na eerste installatie ging hij zonder choke heel hoog in toeren. Nieuwe dichtingen gestoken, afgesteld en reed zalig (half uur - 45min)! Enkel bij doortrekken bleef hij precies soms een steken. Thuis gekomen, eten klaargemaakt en gegeten en terug vertrokken voor een toertje. Dan was het al een pak minder. Na 3 km tijdens aantrekken koppeling en verleggen schoot hij in toeren. Pas wanneer ik weer terugschakelde of hem in versnelling smeet reed hij gwn rustig door. Dan begon hij stil te vallen, vooral als ik moest vertragen en afremmen. Met choke weer in gang gekregen en wanneer ik dan choke terug uit deed opnieuw toename in toeren... Naar huis gereden met choke aan en hem in de garage geplaatst.

 

IMG_5631.thumb.jpeg.7163050ef84b972a3993ce058b8be17e.jpeg59474618846__844B8EF7-F386-4CA8-84D9-7EE7F890338A.thumb.jpeg.abd064a56fe483e5bdd09f6e3f4b8762.jpeg59474618846__844B8EF7-F386-4CA8-84D9-7EE7F890338A.thumb.jpeg.abd064a56fe483e5bdd09f6e3f4b8762.jpegIMG_5631.thumb.jpeg.7163050ef84b972a3993ce058b8be17e.jpegNa nachtje slapen opnieuw geprobeerd. Motor draait mooi zonder en met choke dus opnieuw vertrokken voor een toertje. Na kilometer moet ik afremmen en schakel terug naar 2e en valt gwn stil. Terug starten met choke en al rijdend choke terug uitgedaan. Na enkele km opnieuw hetzelfde. Valt gwn stil. Kan wel altijd terug starten met choke. Maar merk ook wanneer ik terugschakel of gas los dat hij wat schokt. Geen toename meer in toeren. Krijgt hij te weinig benzine? Nieuwe kabel, nieuwe fastflow benzinekraan is geplaatst. Bougie ziet er niet mis uit - zie foto.

Als ik met schroevendraaier aan luchtregelvijs kom zie ik kleine vonkjes als het donker is. Ik zit ergens met verlies of is dit normaal? Kan dit ook met de problematiek te maken hebben? Verlichting enzo werkt prima.

Iemand raad? Alvast bedankt!

 

 

IMG_6102.thumb.jpeg.7c4df4e8632a3cbc2fe384f9cc8741e8.jpegIMG_6100.thumb.jpeg.ad28002951b908a63a11d4c0140a35d3.jpegIMG_6099.thumb.jpeg.b936ad1e80f4909214771be5f02ab879.jpegIMG_6098.thumb.jpeg.a9e3dc9160090fccabe86c3582c87133.jpegIMG_5629.thumb.jpeg.09893af0749bc4b5e412a75628d67340.jpegIMG_5991.thumb.jpeg.4899da43686f6905d714a863744193e1.jpegIMG_5616.thumb.jpeg.62b95a5ad2dbc47f2949506e1b2d083e.jpeg59735308723__2623D84A-A3A1-4461-9778-AF6099590540.thumb.jpeg.9792c68b13a53c56dbcc0e77ca0c251a.jpeg59741002176__73B40704-559C-4709-B2E4-3D832B103048.thumb.jpeg.5f155b1bcca22649ccf22f7817cbd366.jpeg

Link naar reactie

Aan de kickstarter te zien ben je ineens voor een ander motorblok gegaan? Wat kan je er over kwijt? Zelf gebouwd, zo gekocht, nieuwe PX/LML-blok voorzien van tuningkit?

De symptomen die je beschrijft wijzen alleszins in de richting van een valse lucht issue (bij warme motor?).

Link naar reactie
19 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Aan de kickstarter te zien ben je ineens voor een ander motorblok gegaan? Wat kan je er over kwijt? Zelf gebouwd, zo gekocht, nieuwe PX/LML-blok voorzien van tuningkit?

De symptomen die je beschrijft wijzen alleszins in de richting van een valse lucht issue (bij warme motor?).

Ja ik heb nieuw motorblok gekocht via het forum. Vond het leuk dat hij wat getuned was en was goedkoper dan een gloednieuwe te kopen. Soms nogal impulsief dus ik hoop opnieuw geen slechte koop te hebben gedaan :) Ik kende amper iets van moto’s en nu zelf een Vespa ineen gestoken dus ik hoop in de toekomst toch iets bewuster en doordachter te werk te gaan.

- engine casing reed valve intake;
- cylinder parmakit TSV09 EVO 177 ccm;
- krukas Mazzucchelli reed valve type;
- Intake manifold 30 mm diameter fot reed valve + carburator Polini PWK 30 mm;
- Cosa koppeling;
- electronische ontsteking;


 

Alles zit er bij om toch ook een spaco 24mm dellorto carb te plaatsen, wat ik heb gedaan. De polini kwam te dicht bij mijn bil en wanneer mijn achterveer indrukte botste de kabelbocht binnenin tegen de bil. Rijdt superzalig alvorens hij moeilijk begint te doen.. 

 

valse lucht bij warme motor kan misschien wijzen op een probleem met Carter ofzo? Ergens een barstje die bij warmte parten speelt 

Link naar reactie
25 minuten geleden, Lewis'86 zei:

Alles zit er bij om toch ook een spaco 24mm dellorto carb te plaatsen, wat ik heb gedaan. De polini kwam te dicht bij mijn bil en wanneer mijn achterveer indrukte botste de kabelbocht binnenin tegen de bil. Rijdt superzalig alvorens hij moeilijk begint te doen.. 

Valse lucht bij warme motor kan misschien wijzen op een probleem met Carter ofzo? Ergens een barstje die bij warmte parten speelt 

Ik zou eerste maar es naar de carbu kijken. Mogelijk een pakkingske vergeten, niet mooi vlak gemonteerd, of onvoldoende aangespannen o.i.d? 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Ik zou eerste maar es naar de carbu kijken. Mogelijk een pakkingske vergeten, niet mooi vlak gemonteerd, of onvoldoende aangespannen o.i.d? 

Al 10 keer gedaan maar zal nog es doen. Wreed ambetant als ge zo iets ni vindt. misschien es die polini steken en kijken of ik het dan niet meer heb. Dan weet ik zeker dat die carb is 

Link naar reactie
17 minuten geleden, Lewis'86 zei:

Al 10 keer gedaan maar zal nog es doen. Wreed ambetant als ge zo iets ni vindt. misschien es die polini steken en kijken of ik het dan niet meer heb. Dan weet ik zeker dat die carb is 

Dat kan je idd doen. Als't niet aan de carbu(s) ligt, kijk je best ook es naar de krukaskeerring achter het vliegwiel. Desgevallend ook es de carterolie checken op benzinegeur (dan ligt het aan de binnenste krukaskeerring maar daarvoor moet het blok open).

Link naar reactie

Dat de carburator vonkt is niet normaal.  Mogelijk zit je ergens met een vals contact (losse draad?) in je kabelboom.  Ik zou alle kabels losmaken behalve diegene die van het vliegwiel naar de CDI lopen en dan eens rijden. 

Hoog in toeren gaan kan ook wijzen op onvoldoende benzinetoevoer in de cilinder (te kleine sproeier, knik in benzinedarm, sproeier verstopt,...). 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

Dat de carburator vonkt is niet normaal.  Mogelijk zit je ergens met een vals contact (losse draad?) in je kabelboom.  Ik zou alle kabels losmaken behalve diegene die van het vliegwiel naar de CDI lopen en dan eens rijden. 

Hoog in toeren gaan kan ook wijzen op onvoldoende benzinetoevoer in de cilinder (te kleine sproeier, knik in benzinedarm, sproeier verstopt,...). 

Groetjes, nero. 

Thx! En dat kan aan de onvoldoende benzinetoevoer liggen ookal rijdt hij de eerste (max 2) kilometers goed?

 

Er zijn een paar lossen draden maar die heb ik afgebonden met tape. Zal nog eens zoeken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...