Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 En kan ik een vork plug en play aankopen waarbij hij meteen op 10” staat? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 43 minutes ago, Lewis'86 said: En kan ik een vork plug en play aankopen waarbij hij meteen op 10” staat? Min of meer plug & play kan idd. Maar waarom zou je dat doen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 De enige plug&play 10"-vork met behoud van de stuurslotfunctie en correctie positie van de kopbouw is Misa VGLA/B-vork. Maar die zijn behoorlijk zeldzaam. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 Had je een paar honderd euries meer uitgegeven dan had je mijne GL Misa mogen hebben ,en die is compleet in orde… maar daar ben je nu niet verder mee natuurlijk… ’t zal niet makkelijk zijn om iets te vinden maar zeker niet onmogelijk … Link naar reactie
Domi Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 https://www.ebay.de/itm/10-Vespa-Gabel-Lenksaule-Lenkrohr-Lenker-komplett-125-150-Sprint-Super-TS-GL/123459825333?hash=item1cbec76eb5&enc=AQAEAAADMKvsXIZtBqdkfsZsMtzFbFsbX3WcW5fmB%2Fx7ZbaZTyexvgqkeIguFGtOfDhhr%2BCWEa%2BRUCvVKHY%2FnchsNth4VCoWPQunj5vWcOCxUhcUXcpVqHlZ06%2Bp4kOz7STchmsYd6HPIK6XR1gwcxg7bINJCOvIRM1WaJJBB9pAvb8rmO6Ymmip1ihnhJ450BLMnCBxYiK3EWNuP816KRx2a2u4A5XdL0OX7A8gVObZMgaeYP5r%2B4YEDZBClaF1hIeqxbxIrlzaZRYdMyK9r2I3NGUBVdxB%2BVWZe6p%2FY%2FWETf1YJVpqibMhoPkT0wcjjawCaO9vI3xKWY4JeofeKFjiChvhZ7fGj6ROnUxiJR5kd3StkgbB0L6dPx8Ku%2Ffa3ZNiBug0e5gpWi5IktCEom0gVgwuXRzGppXgyjBaS4NxK4G3SQ27vwOZS%2B4LRj%2Fi49SBErf387AthFcaDSY43yS%2Fi4ZnLIaVjbQmaN5n0Mdhg4AIgPcFpzM6Jymqk0xZI70NDFuCK6wjBrTRTnsx4tZHf3kSI4mlfR9lcV%2BGJQ1HBkz5N9vL0M12FAbCUojAYsXcnVLJitEuMzvfg4ZshPAgf4ddaOvwio%2B7S6WAZPU0iH8HLq3itZValIDJCLzVZvm7pbSFCoB160fX2C541WZJgRM8zXe81bo%2BR%2F9YJAoqhqnyw5aQQ32JKmvOClnwJITlEaO5L8I2E5J4WJB23fSrMvXjoNdM6jQI99EMNkujSVqFXwSHD4b8LypFtxPKXFads%2BtjMFGFO8quDrEnDoOJVxnYI5vrnmNaWjz%2BaFZLFoBfu1HS%2FIFGZkHpvxEc15Tscohi9GVe1fomc0tstWRaoycX86zs3RhrQvxWYhZPW9Unl1BRzLBzKnvTSedeA0YO575zCcHF9AIH77sjnl2ryz13nkkmI6JNK8Bw1fy1KtUU8KyrVDENl2RwwO5gKTtTbmW0hth3Ms4N56A8cMZcMUPyP%2Fl7CXl%2B4i19jovioA1U6bZqG%2F%2FK79eWxKPV0PuuH7pLu5GWT9dLHoFogiEOw5kpXk2nDAxq7sPcxoFc4ZGJVnNyL7FHV%2BpAmvtrahjn4z%2FTvQ%3D%3D&checksum=123459825333de61d20e6d4a4fd7876a74ef71a9f42d Link naar reactie
Domi Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 En een originele 10 inch maar prijzig : https://www.ebay.de/itm/Q4-Vespa-GTR-Sprint-Rally-125-ORIGINAL-Gabel-NEU-152339-Super-TS150-GL-Forcella/333197476462?hash=item4d941e026e:g:USsAAOSwSOZc3A-T Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2019 43 minuten geleden, Domi zei: Had je een paar honderd euries meer uitgegeven dan had je mijne GL Misa mogen hebben ,en die is compleet in orde… maar daar ben je nu niet verder mee natuurlijk… ’t zal niet makkelijk zijn om iets te vinden maar zeker niet onmogelijk … Hoeveel wilt ge voor je misa? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 24 september 2019 Delen Geplaatst: 24 september 2019 3 uur geleden, Domi zei: En een originele 10 inch maar prijzig : https://www.ebay.de/itm/Q4-Vespa-GTR-Sprint-Rally-125-ORIGINAL-Gabel-NEU-152339-Super-TS150-GL-Forcella/333197476462?hash=item4d941e026e:g:USsAAOSwSOZc3A-T Ben je niks mee in een VBB frame. Kopbout zit 90° verkeerd en stuurslot werk niet. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 25 september 2019 Delen Geplaatst: 25 september 2019 Een uurtje werk en ze past . niet één keer maar meerdere keren gedaan. maar ok , te prijzig om deze te verbouwen. Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 Hoi Vespavrienden, Ik ben ondertussen rustig begonnen aan mijn Vespa. Ik heb gebeld naar Maskes en die willen kijken of de blok te reviseren is (ookal zien alle kabels enzo er vrij goed en nieuw uit..). Daarbij heb ik enkele vragen: 1. Als ik zelf de motor miniem openmaak, kunnen jullie dan zien of deze in goede staat is adhv foto's? 2. Er lekt veel olie/benzine uit mijn carb. Zie foto in bijlage. Ontbreekt hier niks? Moet daar normaal geen filter opzitten? Of was dit niet bij de oude gevallen? 3. Ik zie wat Bajaj onderdelen (bekabeling). heb ook de vering en zadel eens getrokken. Kunnen jullie daaruit nieuwe informatie geven? Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 is de filter in carb dan vnc of vbb filter die ik moet aankopen? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 Die vettigheid in de carbubox en achteraan de motor is een teken van een (tot op de draad) versleten intakevlak. Helaas kan je dat niet nagaan door het blok "miniem" te openen. Vijs het koppelingsdeksel er es af. Ik durf er bijna mijn klak op te verwedden dat in minstens 1 van de gaten al een helicoil zit. Als dat het geval is zou'k geen cent meer in die motor steken. Aan de hoeveelheid vloeibare pakking, vijzen, bajajonderdelen, etc... te zien is dit blokje wellicht al véle malen open en dicht geweest. Heb je Maskes terloops ook gevraagd hoeveel een motorrevisie in onderdelen en werkuren daar in euro's vertaald is? Daar koop je'n volledige 2dehands PX voor. Ik zie dat je ook begonnen bent met het strippen van het kader? We careful what you wish for... Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 Merci Frederik. Ik hoop op niks meer, durf dat gwn niet doorverkopen.. het stopt hier en ik probeer het op te lossen Jammer van mijn geld wel.. ik hoop dat het frame goed is zodat ik daarop kan verderwerken! En dan maak ik er een pareltje van Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 Is het normaal dat er 120 sproeier zit in mijn carb? Dat is toch groot vr 125cc met standaard uitlaat en 20.15D carb? Misschien daardoor dat diebzoveel benzine verloor? Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 Meet eens de binnendiameter van de cilinder, misschien zit er een 150cc- kitje op. Groetjes, nero. Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 45 minuten geleden, nero zei: Meet eens de binnendiameter van de cilinder, misschien zit er een 150cc- kitje op. Groetjes, nero. Thx Nero! Ik leer hier veel bij! Gemeten maar staat zo te zien ook op de binnenkant 150cc dus. Olie afgelaten en zag pekzwart! Wat doe ik nu best? Gwn verder alles opmaken? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 is dat niet gewoon de standaard cilinder/kop van een vbb? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 En over wat je nu best doet.. ik zou, als je ‘m niet doorverkoopt, sowieso voor een px/lml blok gaan.. maar het gevaar zit ‘m in je kader. Zonder stralen ga je nooit weten of die veilig is Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 4 minuten geleden, DD_ves zei: En over wat je nu best doet.. ik zou, als je ‘m niet doorverkoopt, sowieso voor een px/lml blok gaan.. maar het gevaar zit ‘m in je kader. Zonder stralen ga je nooit weten of die veilig is Ik ga hem stralen! Daarom ben ik hem nu aan het strippen. Tis vooral voor de motor dat ik het vroeg. Gwn niet meer verder uit elkaar halen en meteen een nieuwe kopen? Tis maar omdat ik niet zeker ben dat de motor stuk is.. die rijdt goed! misschien wat minder kracht maar er lekt benzine, carb mist oliefilter, klopt sproeier?,.. misschien is dat op te lossen? Maskes doet geen buitenlandse blokken maar niemand is tot op dit moment zeker dat het Indonesisch is.. Vandaar ik graag zou uitzoeken maar ik ken er niks van Link naar reactie
Lewis'86 Geplaatst: 27 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2019 16 minuten geleden, DD_ves zei: is dat niet gewoon de standaard cilinder/kop van een vbb? Volgens motornummer vnb6m ***** gaat het om een 125 hè.. Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 Gewoon het blok demonteren (neem van elke stap een foto zodat je hem eventueel weer zef kan monteren), kijken wat nog kan of niet en zelf de revisie doen. En, als er problemen opduiken, kan je steeds hier terecht met vragen. Zal sowieso een goede leerschool zijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 Laat je nu eens niet helemaal gek maken en ga eens met een magneetje over je kader heen. Als het overal even goed blijft kleven dan zit er of overal veel plamuur of overal weinig plamuur, en gezien de duidelijk en scherp afgetekende naden en plaatdelen denk ik weinig plamuur! Verder, voelt het kader verder stevig aan in het idee van of het flexibel is of niet? Zo niet lekker laten wat het is en een leuk blokje eronder en scheuren met die handel Je kan je ook te veel zorgen maken om wat anderen zeggen he! Wij zeggen: Vaak ben je te bang.En soms niet bang genoeg. Succes, Thijs. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 27 september 2019 Delen Geplaatst: 27 september 2019 Wat mij wel opvalt aan uw Vespa is dat uw binnenkant van uw billen vrij mooi strak zijn , mogelijk heb jij toch een beetje geluk en is dit de ene uit het miljoen dat geen slechte Azië inport is . Wat uw motor betreft bekijk deze eens goed voor hem open te doen en kijk eens naar bvb bevestiging carbu , koppelingsdeksel , studs cilinder , deze kan je controleren zonder uw blok helemaal te openen , als de schroefdraad van deze nog intact zijn zou ik hem niet verder demonteren en terug monteren ( omdat je vermeld dat hij goed rijd ) mochten er hier beschadegingen zijn is het iets anders natuurlijk grtz sidvespa Link naar reactie
ticce Geplaatst: 28 september 2019 Delen Geplaatst: 28 september 2019 If it ain't broken, don't fix it... zoals gezegd, met magneet over het kader. Hopelijk heb je Chance of anders maak je er een cut down van... Succes! Link naar reactie
Domi Geplaatst: 28 september 2019 Delen Geplaatst: 28 september 2019 Een gouden raad die laatste posts… reviseer misschien eerst uw carbu eens , of zet er een nieuwe op en zie dan als er nog lekken zijn , zoniet afblijven , rijden en in de loop van tijd is zien voor een ander blokje. en niet alle imports zijn slechte , heel veel handelaars hebben die laatste reeksen met LML motor onder verkocht aan dikke prijzen , die waren redelijk goed , en daar rijden er hier in den Belgique véél van rond zulle. en die zijn zeker niet allemaal gezandstraald om te zien wat eronder zit ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.