Jump to content
Vespaforum.be

Polini 210 op rally 200 motor plug en play?


Roele

Recommended Posts

Weten jullie of een polini 210 plug en play gemonteerd mag worden op een rally 200 motor?

Op de site van scooter center staat, 

Even on a completely unmachined engine we achieved over 15hp and 20Nm on the rear wheel. The only modification was the assembly of the cylinder, a change of the main nozzle from 118 to 125 as well as the assembly of our BGM BigBox exhaust.

Daarom dacht ik dat het carter niet moet aangepast worden maar als ik de dichting op het carter leg verschillen de spoelpoorten veel. Ook bij de handleiding staat er hoeveel er moet weggenomen worden van het carter.

Mijn vraag is, moet ik nu het carter uitfrezen of lukt het zonder de motor aan te passen?

IMG_20190918_103718.jpg

IMG_20190918_103745.jpg

IMG_20190918_110543_1.jpg

IMG_20190918_103708.jpg

Link to post

Ik weet niet of het lukt zonder de aanpassing, maar stond een paar maanden geleden voor het zelfde dilemma. Het blok was al dicht maar heb dan toch maar beslist om uit te frezen en heb er tot nu toe nog geen spijt van, loopt prima.

thumb_IMG_2889_1024.jpg

thumb_IMG_2892_1024.jpg

Link to post

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Door dat de poorten niet voldoende open zijn zal de spoeling minder makkelijk en volledig gebeuren.

En ik zou dan zeker geen big box monteren maar een sip road 2.0.

Een big box heeft geen nut en hij zal er minder goed van lopen omdat de snelheid en volume  van de uitlaatgassen minder is zal doordat de tegendruk minder is (lees te laag)een deel van het verse mengsel verloren gaan.

Link to post
16 minuten geleden, Bowyer zei:

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Twee vrij goed geïnformeerde bronnen bewezen nochtans het tegendeel :) 

http://wespenblech.square7.ch/archiv/kauftipps-largeframe-antrieb-vespa-zylinderkit-polini-210-alu-200-ccm/  (10de bullet)

 

  • Like 1
Link to post

Je kan die gewoon zo monteren. Bij een standaard Rally/PX 200 worden die transfers in’t Carter helemaal afgesloten door de cilinder en loopt de motor op enkel de bovenste transfer en twee kleinere spoelpoorten in de cilinderwand.

die spoelpoorten zitten in ‘t Carter omdat de gietmal voor een 125/150-blok en een 200-blok identiek zijn.

 

dat gezegd zijnde zal je een voelbare verbetering merken als je alles op elkaar afstemt. 

Maar om die transfers goed te doen zou ik toch aanraden de motor open te maken, en eventueel de krukas/inlaat gelijk mee te pakken.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By LordHelmchen
      Hoi,
      dit verenset vervangt de centrale koppelingsveer van de Smallframe Modellen. Is heel simple af te stellen, smooth te trekken maar houdt geweldig.  2o PK + X zijn geen probleem met de originele 3 koppelingsschijfen. Waarom veel geld uitgeven aan dure koppelingen of XL2-deksels als het makkelijker kan.
      Set inkl. 12 veren    65€
      Excuses voor mijn nederlands.
      Groet Ralph
    • By Bernard83
      €40
      1500 km - gebruikssporen
      zonder piston
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/racing+cylinder+dr+177+cc+_10001000?fbclid=IwAR0tv36nneOAADuu1qpldfOoSnzmRc7w8aoykr3uFyovHqpHPvGFsOa3ivw
      locatie: regio Gent




    • By Bernard83
      €75
      klassieke SIP ROAD-uitlaat met gebruikssporen (geen roest!)
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/echappement+racing+sip+road_24156200
      locatie: regio Gent



    • By stanman
      Beste
       
      Ik zoek de carter helft  ontstekings-zijde  voor een rally 200 femsatronic.
      Indien iemand dit heeft liggen of een volledig carter graag een seintje
       
      thx
       
    • By jeroen88
      Heren,
       
      ik ben bezig met opbouw motor Vespa Vgl1t met Pinasco 160cc reed valve, bollag expansie uitlaat, carbu cp23.
      kan iemand mij helpen met te zeggen welke hoofsproeier er best gestart word?
      gr
      jeroen
×
×
  • Create New...