Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Roele

Polini 210 op rally 200 motor plug en play?

Recommended Posts

Weten jullie of een polini 210 plug en play gemonteerd mag worden op een rally 200 motor?

Op de site van scooter center staat, 

Even on a completely unmachined engine we achieved over 15hp and 20Nm on the rear wheel. The only modification was the assembly of the cylinder, a change of the main nozzle from 118 to 125 as well as the assembly of our BGM BigBox exhaust.

Daarom dacht ik dat het carter niet moet aangepast worden maar als ik de dichting op het carter leg verschillen de spoelpoorten veel. Ook bij de handleiding staat er hoeveel er moet weggenomen worden van het carter.

Mijn vraag is, moet ik nu het carter uitfrezen of lukt het zonder de motor aan te passen?

IMG_20190918_103718.jpg

IMG_20190918_103745.jpg

IMG_20190918_110543_1.jpg

IMG_20190918_103708.jpg

Share this post


Link to post

Uw pakking zit verkeerd op het cater draai de pakking eens rond ;)

grtz sidvespa

Share this post


Link to post

Ben je daar zeker van, @sidvespa? De poorttekening in de pakking komt exact overeen met de pistonpoorten, zo te zien.

Share this post


Link to post

Ik weet niet of het lukt zonder de aanpassing, maar stond een paar maanden geleden voor het zelfde dilemma. Het blok was al dicht maar heb dan toch maar beslist om uit te frezen en heb er tot nu toe nog geen spijt van, loopt prima.

thumb_IMG_2889_1024.jpg

thumb_IMG_2892_1024.jpg

Share this post


Link to post

De pakking zit juist, mijn motor is volledig gemonteerd en had graag geweten of het lukt zonder motor bij te werken anders zou ik de originele cilinder terug monteren.

Share this post


Link to post

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Door dat de poorten niet voldoende open zijn zal de spoeling minder makkelijk en volledig gebeuren.

En ik zou dan zeker geen big box monteren maar een sip road 2.0.

Een big box heeft geen nut en hij zal er minder goed van lopen omdat de snelheid en volume  van de uitlaatgassen minder is zal doordat de tegendruk minder is (lees te laag)een deel van het verse mengsel verloren gaan.

Share this post


Link to post
16 minuten geleden, Bowyer zei:

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Twee vrij goed geïnformeerde bronnen bewezen nochtans het tegendeel :) 

http://wespenblech.square7.ch/archiv/kauftipps-largeframe-antrieb-vespa-zylinderkit-polini-210-alu-200-ccm/  (10de bullet)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

2

 

Share this post


Link to post

Je kan die gewoon zo monteren. Bij een standaard Rally/PX 200 worden die transfers in’t Carter helemaal afgesloten door de cilinder en loopt de motor op enkel de bovenste transfer en twee kleinere spoelpoorten in de cilinderwand.

die spoelpoorten zitten in ‘t Carter omdat de gietmal voor een 125/150-blok en een 200-blok identiek zijn.

 

dat gezegd zijnde zal je een voelbare verbetering merken als je alles op elkaar afstemt. 

Maar om die transfers goed te doen zou ik toch aanraden de motor open te maken, en eventueel de krukas/inlaat gelijk mee te pakken.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By Stevo VS
      Toen ik mijn 52 kocht was ik helemaal in de wolken van de looks! Toen ik wat ging rijden vondt ik het charmant tegen 50 a 55/u te rijden!
      Na in de Alp Days door ene met ne 52 voorbijgestoken te worden met mijne sprint wist ik het dat moet ik ook hebben!
      Hier de ombouw van standaard naar Nagy 12HP touring buffel!Gelijk ook ineens pinasco voor en achterveren en pinasco remmen en trommels gestoken



    • By Tommie
      Motor te koop, 2.000 km. (ingereden).
      Specificaties:
      - engine casing reed valve intake;
      - cylinder parmakit TSV09 EVO 177 ccm;
      - krukas Mazzucchelli reed valve type;
      - Intake manifold 30 mm diameter fot reed valve + carburator Polini PWK 30 mm;
      - Cosa koppeling;
      - electronische ontsteking;
      Nieuwe lagers/bourages/dichtingen 
      Zoals je kan zien op de eerste foto is er momenteel een aangepaste carburator geplaatst (Dellorto SI 24/24)
      (reed valve = verpakt).
      Prijs: 1.250 €



    • By DD_ves
      Dag allemaal,
       
      Ik heb dit al eens in mijn topic gezet, maar misschien valt het hier wat beter op.
       
      Deze winter ga ik mijn blokje reviseren.
      De plaatselijke Vespa-dealer is ondertussen een vriend geworden, en die bood me onlangs spontaan aan om het samen te doen in zijn werkplaats (in de winter is het daar rustiger). Dit is een zeer leuk aanbod, en ik ga daar uiteraard op in gaan.
      Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen om mijn blokje origineel te restoreren, maar ik mis toch wat power.
      Heb vanmiddag samen gereden met mijne neef, en die reed op een Sprint Veloce met PX motor en 177cc en ik kon die langs geen kanten volgen  
       
      Paar kanttekeningen:
      - Ik wil er geen racer van maken, maar wel iets met voldoende peps om leuk te kunnen touren.
      - Liefst wat betrouwbaar. Vespa maakt niet enorm veel kilometers, maar komt toch regelmatig buiten.
      - Ik rijd het liefst op koppel.
      - Ik wil liefst mijn 8" wieltjes behouden
      - Geen must, maar het zou leuk zijn om een soort wolf in schaapskleren te hebben. Mijn Vespa ziet er niet snel uit  
       
      Nu, wat te doen?
      1. Origineel blokje reviseren en kietelen?
      Ik begrijp dat dit door de 2 port-setup beperkt is?
      Wat kan je hiervan verwachten? Toch iets leuk van te maken? Of hopeloos?
       
       
       
      2. PX blokje?
      - Welk blok? 
      - LML?
      - Zijn er verschillen tussen 125 en 150 blokjes, behalve de cilinder en piston?
      Is dit bvb een leuke basis?
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+lml+for+vespa+p150x_78005500
      Buiten hierboven, waar kan je dit soort dingen kopen?
      Worden hier wel eens 2de hands blokjes verkocht?
       
       
      3. Volledig opnieuw beginnen met lege crankcases van bvb Pollini/Malossi?
      Wat erin te steken?
       
       
      Laat u gaan!
      Liefst met zoveel mogelijk details en een idee van prijs.
       
      Ben benieuwd!
    • By erwig
      Dit weekend in panne gevallen met de Rally. Bij nazicht bleek het zwart kabeltje dat je  de foto ziet losgekomen, en het was niet duidelijk waar dit aangekoppeld geweest was. Ik ken helemaal niks van elektriciteit, maar op schema's die ik heb gevonden zag ik een dergelijk draadje naar de aarding op de gelijkrichter gaan. Ik heb het daar dan ook aangesloten. De bougie vonkt mooi, maar ik krijg de scooter niet gestart. Wat heb ik fout gedaan?
      De Rally is omgebouwd naar 12 volt met PX-onderdelen.

    • By Picardbear
      Hallo,
      Ik heb wel wat ervaring met oldtimers maar ik ben redelijk nieuw in het vespa gebeuren.  Vandaag heb ik een warmloper tegengekomen met mijn super 150 vbc1t door de lange rit en de extreme warmte...  
      nu zou ik de volledige cylinder, piston en pistonringen willen vernieuwen zodat het direct goed gedaan is en ik dit niet nog eens tegenkom, maar ik weet niet wat de beste optie is om te vernieuwen.
      als ik een race cylinderset D.R. 177cc neem dan moet ik ook de sproeier aanpassen, iemand die weet naar welke maat en of ik verder nog iets moet aanpassen? 
      en moet ik ook veranderen van sproeier als ik een 150cc 3 poort erop zet? Of kan ik met deze cylinder rijden zonder verder iets te hoeven veranderen?
      het is namelijk niet mijn bedoeling om het origineel blokje volledig om te bouwen.
      iemand die me hier verder mee kan helpen?
      mvg.
×
×
  • Create New...