Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Polini 210 op rally 200 motor plug en play?


Roele

Aanbevolen berichten

Weten jullie of een polini 210 plug en play gemonteerd mag worden op een rally 200 motor?

Op de site van scooter center staat, 

Even on a completely unmachined engine we achieved over 15hp and 20Nm on the rear wheel. The only modification was the assembly of the cylinder, a change of the main nozzle from 118 to 125 as well as the assembly of our BGM BigBox exhaust.

Daarom dacht ik dat het carter niet moet aangepast worden maar als ik de dichting op het carter leg verschillen de spoelpoorten veel. Ook bij de handleiding staat er hoeveel er moet weggenomen worden van het carter.

Mijn vraag is, moet ik nu het carter uitfrezen of lukt het zonder de motor aan te passen?

IMG_20190918_103718.jpg

IMG_20190918_103745.jpg

IMG_20190918_110543_1.jpg

IMG_20190918_103708.jpg

Link naar reactie

Ik weet niet of het lukt zonder de aanpassing, maar stond een paar maanden geleden voor het zelfde dilemma. Het blok was al dicht maar heb dan toch maar beslist om uit te frezen en heb er tot nu toe nog geen spijt van, loopt prima.

thumb_IMG_2889_1024.jpg

thumb_IMG_2892_1024.jpg

Link naar reactie

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Door dat de poorten niet voldoende open zijn zal de spoeling minder makkelijk en volledig gebeuren.

En ik zou dan zeker geen big box monteren maar een sip road 2.0.

Een big box heeft geen nut en hij zal er minder goed van lopen omdat de snelheid en volume  van de uitlaatgassen minder is zal doordat de tegendruk minder is (lees te laag)een deel van het verse mengsel verloren gaan.

Link naar reactie
16 minuten geleden, Bowyer zei:

Waarschijnlijk zal hij er best mee lopen en mogelijk ook wel beter dan met de originele cilinder(met wat geluk) maar verwacht geen 15 pk op uw achterwiel.

Twee vrij goed geïnformeerde bronnen bewezen nochtans het tegendeel :) 

http://wespenblech.square7.ch/archiv/kauftipps-largeframe-antrieb-vespa-zylinderkit-polini-210-alu-200-ccm/  (10de bullet)

 

Link naar reactie

Je kan die gewoon zo monteren. Bij een standaard Rally/PX 200 worden die transfers in’t Carter helemaal afgesloten door de cilinder en loopt de motor op enkel de bovenste transfer en twee kleinere spoelpoorten in de cilinderwand.

die spoelpoorten zitten in ‘t Carter omdat de gietmal voor een 125/150-blok en een 200-blok identiek zijn.

 

dat gezegd zijnde zal je een voelbare verbetering merken als je alles op elkaar afstemt. 

Maar om die transfers goed te doen zou ik toch aanraden de motor open te maken, en eventueel de krukas/inlaat gelijk mee te pakken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...