Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Begin van een verslaving. En ook een raadseltje. Welke vespa is dit?!?


DD_ves

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sprint VLB1T met de originele motor, motornr staat op de 1e aankoopfactuur van 1973 met een 3 poorts motor.Blijkbaar stak men onder de laatste Sprinten een blok van Sprint Veloce. Chassis nr 1177- - - (7 cijfers) motor nr 220- - - .

Link naar reactie
2 hours ago, Wilby said:

Ik heb een Sprint VLB1T met de originele motor, motornr staat op de 1e aankoopfactuur van 1973 met een 3 poorts motor.Blijkbaar stak men onder de laatste Sprinten een blok van Sprint Veloce. Chassis nr 1177- - - (7 cijfers) motor nr 220- - - .

Maar dit is wel interessant!

Link naar reactie

Hij is thuis!

 

A8682BBE-721F-456D-97D0-C4E74AA4EF41.thumb.jpeg.77069ebfdca4dee1775c50a49908260c.jpeg

 

A03FF80D-F71D-4696-8BAE-743BF450D8E3.thumb.jpeg.3667dc1089adfde008c2dc899ae60cc6.jpeg

 

241DCA96-19B5-4CF4-9FDD-86EE7A9FA514.thumb.jpeg.a032c343f2cbfc7cef96f6d59d26e0e4.jpeg

 

1B57C2C6-16F0-4B21-B19B-D4F82148B68F.thumb.jpeg.65d1011de13944e3d5be58d3dcf7efec.jpeg

 

 

ik heb de bil eraf gehaald en eens goed naar het chassisnummer gekeken..

Het is enorm moeilijk te lezen, maar ik denk dat het wel eens 0183*** zou kunnen zijn.

Zou logischer zijn, want wijst naar een Sprint V. van ‘74..

 

Link naar reactie
28 minutes ago, nero said:

Bij mij werkt da perfect:  https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

Groetjes, nero. 

Kan jij zoeken?

Ik zou graag mijn motornummer ingeven om het jaartal te vinden.

Maar als ik op search klik gebeurt er niks. 

Ook niet op frame trouwens, zowel niet bij die Sprint als bij mijn VBB (en dat heeft wel gewerkt).

 

Link naar reactie

Maar ik heb misschien wel iets gevonden.

 

Als ik de 2 nummers ondereen zet, dan komen die wel min of meer overeen:

01 53 *** voor chassis

02 51 *** voor motor

Zou het kunnen dat in die periode de chassis met een 1 begonnen en de motors met een 2?

Ik weet dat die nooit overeenkomen, maar mijn andere mogelijkheden voor chassis zijn:

01 83 ***

01 03 ***

En dat ziet er toch een andere range uit.

 

 

Link naar reactie

En als ik het nu andersom doe?

Als ik vertrek van volgende stellingen:

1.  Het een Veloce is (ronde koplamp, geen baguetten).

2.  De Sprint Veloce in 1969 enkel in Argento metallizzato code 1.268.0103 geproduceerd is.

3. Hij niet herspoten is. 

4. De serienummers voor VLB1T voor 1968 van 0150001 tot 0154384 gaan.

Dan kan ik eigenlijk niet anders dan conluderen dat het 3de cijfer van het serienummer een 5 is, correct?

 

Dus 0153***

 

Krijgt iemand van de goeroes hier een speld tussen?

Link naar reactie

Die vergelijking gaat in elk geval niet op want mijne gl heeft wel 10 inch en vier versnellingen

Link naar reactie

Weet iemand wanneer die rechthoekige badges zijn ingevoerd?

Want ik denk dan zowel die VESPA badge op het beenschild, als de rechthoekige Sprint V. achterop er altijd hebben opgezeten (zie gaten).

Ik dacht in 1974, maar ben niet zeker.

Indien 1974, dan is het 3de cijfer een 8 :lol:

Link naar reactie

Is dat allemaal zo belangrijk? 

Als je de cilinder verwijdert kan je zien of het een Veloce-motor is of niet (2 of 3 poorten). 

De hexagonale badge werd vanaf 1968 gebruikt. 

Als je een foto neemt van het chasisnummer en dit uitvergroot raak je r wel aan uit. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
Just now, nero said:

Is dat allemaal zo belangrijk? 

 

Ja, eigenlijk wel. 

Ik heb nl geen papieren bij de Vespa. En dan lijkt mij het juiste chassisnr wel een noodzakelijk begin.

Just now, nero said:

 

Als je de cilinder verwijdert kan je zien of het een Veloce-motor is of niet (2 of 3 poorten). 

 

 

Dit ga ik uiteraard doen. Maar ik zien niet in hoe het een niet-Veloce zou kunnen zijn, gezien de ronde koplamp bvb.

 

Just now, nero said:

 

De hexagonale badge werd vanaf 1968 gebruikt. 

 

Ik bedoel die andere badges (1 op het beenschild en 1 achteraan). Die zijn in de loop van tijd veranderd van vorm.

 

Just now, nero said:

 

Als je een foto neemt van het chasisnummer en dit uitvergroot raak je r wel aan uit. 

 

Zo goed als onleesbaar. Zeker het 3de cijfer. 

Ik heb vandaag foto's gemaakt met een superfotoapparaat. Die foto's binnenstebuiten gekeert, kleuren omgedraaid en al wat je wil.

Zou ze hier graag zetten, maar een slimme mens maakte mij erop attent dat het gevaarlijk kan zijn om een volledig chassisnr op het internet te zetten.

 

Mijn dealer waar ik 'm gekocht heb, maakt zich sterk dat hij via Piaggio papieren kan regelen.
Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat dat zich zal beperken tot een bouwjaarattest en eventueel GVA.

Tenzij mijn dealer dan een inschrijvingsbewijs kan produceren?

 

Wat zou er gebeuren als ik een onderhands verkoopcontract laat opmaken van particulier tot particulier, dat dedateer en daarmee naar de politie ga om te zeggen dat ik tijdens de restauratie de papieren ben kwijtgespeeld?

 

Link naar reactie

Ik begin mij af te vragen of ik niet een beetje te enthousiast ben geweest bij de aankoop van deze scooter zonder papieren :unsure:

 

Hij was niet duur, en ik heb geduld. Maar ik ga wel eerst kijken of hij in te schrijven valt vooraleer ik 'm ga restaureren... 

Link naar reactie
57 minutes ago, sidvespa said:

Je kan ook eens proberen met een dun papier en,dan met een potlood over gaan of er dan niets te zien is 

grtz sidvespa

Been there, done that..

ik ga sebiet eens kijken of ik en winkel met een vergrootglas kan vinden :lol:

Link naar reactie

Nog even over nagedacht bij een taske koffie.

- vorm badges en afwezigheid gaten voor andere badges

- kleur handvaten, rubbers van billen en kilometerteller

wijzen allen naar een latere productie in de 70’s.

dus dan is het een 018****

wat denken jullie van deze hersenkronkel?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...