DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Beste vrienden... Ik hoor @Frederik9111 het nog zeggen, een maand of 2 geleden: “binnen de 6 maand heb jij nog een oldie erbij”. En ik: “Niks van, dan moet ik mijn hemden zelf strijken, en trouwens ik heb geen plaats”. Het heeft dus 2 maand geduurd. Maar de gelegenheid was te mooi, dit soort deals kom je niet vaak tegen... Wel een vraagstuk... WAT IS DIT? Uiterlijk zou je zeggen een Sprint Veloce: - geen gaten voor sierstrips - ronde koplamp Daarboven: Badge op het beenschild en de gaten/sporen achteraan zouden duiden op een late Sprint V. Maar chassisnr is VLB1T*0103xxx Dit zou duiden op een Sprint van ‘69.. Maar die komt dus niet overeen met de uiterlijke kenmerken. motornummer is VLB1M 251xxx. Dus... Wat heb ik eigenlijk gekocht? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Welke Vespa dit is kan je toch nazien via frame nr en op deze site https://www.google.be/search?q=scooterhelp+serial+numbers&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-be&client=safari mocht je de velgen verkopen die er onder staan om de originele er terug onder te steken , heb ik heeeeel veeeeel interesse grtz sidvespa Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Mam net even zelf de nrs ingegeven en lukt niet , wat er in het verleden wel soms gebeurde was dat nieuwe modellen eerst de oude stock van de oude modellen opgevezen kregen voor ze aan de nieuwe stock onderdelen begonnen nog een andere mogelijk is dat er in het verleden versleten onderdelen werden vervangen soms met wat er toen voor hande was , naar model keek men niet zo veel ,als het maar paste en reed was dat voldoende grtz sidvespa Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Ik vind die velgen ook wel de moeite eigenlijk versleten onderdelen ok.. maar zowel voorspatbord als bil hebben geen gaten voor sierstrips, dus dat wijst toch wel op sprint v. bij mij werkt scooterhelp ook niet voor chassis, wel voor motor... Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 En oude onderdelen.. het is eigenlijk andersom. De vespa lijkt recenter dan het chassisnummer doet geloven. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Er is wel veel werk aan trouwens. ik ga ‘m volledig demonteren, dan gaat de carosserie binnen voor stralen, bewerken, nieuwe vloer, tinnen en spuiten. dan weer opbouwen.. motorisch weet ik nog niet. ofwel steek ik mijn p200 eronder, ofwel ga ik de originele motor reviseren en tunen. Er zitten geen papieren bij, maar chassisnr is wel nagetrokken bij Piaggio. Papieren worden geregeld door de verkoper. ik ben wel ENORM blij met de 10inch wielen, en vind zo’n Sprint eigenlijk de meest “badass” Vespa. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Heeft idd alle kenmerken van een Sprint Veloce, de badge en de zwarte kilometer teller zijn van de latere versie, zeker niet uit 1969. De vraag is of het uitmaakt, persoonlijk vindt ik dit de mooiste die ze hebben gemaakt. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Dus nog 2 vragen... wat is het?!? en in welke kleur ga ik ‘m spuiten? bonus vraag: wat waren de originele kleuren? dit vind ik een prachtige kleur: en dit groen ook: Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 In de koplamp staat NL. Misschien een hollands model? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Zelf heb ik er 1 in Blu Marine 11 jaar geleden gereviseerd en recent 1 gereviseerd in Verde Ascot (deze staat nu bij Maskes te koop). Daarnaast ook origineel in Rood, zilvergrijs , lichtblauw en donker groen volgens mij. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Hierbij de kleuren vermeld in het Vespa Tecnica boek Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Wanneer je mij je emailadres in een DM stuurt dan kan ik je de parts manual sturen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 2 minutes ago, koeno83 said: Wanneer je mij je emailadres in een DM stuurt dan kan ik je de parts manual sturen. volgens mij heb ik dat 9 dagen geleden al eens gedaan Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 geheugen is niet meer wat het geweest is. Zit in je mail! Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 4 minutes ago, koeno83 said: geheugen is niet meer wat het geweest is. Zit in je mail! Merciiiii! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 1 uur terug, DD_ves zei: Ik hoor @Frederik9111 het nog zeggen, een maand of 2 geleden: “binnen de 6 maand heb jij nog een oldie erbij”. En ik: “Niks van, dan moet ik mijn hemden zelf strijken, en trouwens ik heb geen plaats”. Het heeft dus 2 maand geduurd. Je volgende wordt een wide frame. Tegen volgende zomer. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 1 minute ago, Frederik9111 said: Je volgende wordt een wide frame. Tegen volgende zomer. Niks van, dan moet ik mijn hemden zelf strijken, en trouwens ik heb geen plaats. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 1 hour ago, sidvespa said: Welke Vespa dit is kan je toch nazien via frame nr en op deze site https://www.google.be/search?q=scooterhelp+serial+numbers&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-be&client=safari mocht je de velgen verkopen die er onder staan om de originele er terug onder te steken , heb ik heeeeel veeeeel interesse grtz sidvespa Verkoper heeft daarstraks het merk van de wielen genoemd, maar ben het vergeten. Weet jij welke het zijn? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Weet iemand wie er hier moderator is? Zou een stukje van dat chassisnr willen weghalen, maar kan nimeer editten... gevonden! @dave Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 40 minutes ago, DD_ves said: Verkoper heeft daarstraks het merk van de wielen genoemd, maar ben het vergeten. Weet jij welke het zijn? Zou Paioli zijn, maar vind er niet veel (niks eigenlijk) over. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 16 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2019 Ik vond dit op een ander forum, klopta? Your exhaust bolt goes all the way through the swing arm and into a cage nut on the other exhaust flange, so should be the three port motor. The two port older Sprint and Super engines just had a threaded hole on the tailpipe side to mount the exhaust Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 september 2019 Delen Geplaatst: 16 september 2019 Een VLB1T is een gewone sprint. Klopt helemaal met de motor (vis-platinees ipv een elektronische ontsteking). Als je de cilinder demonteert weet je het direct, sprint = 2-poorts, Sprint Veloce = 3 poorten. Groetjes, nero. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2019 7 hours ago, nero said: Een VLB1T is een gewone sprint. Klopt helemaal met de motor (vis-platinees ipv een elektronische ontsteking). VLB1T werden toch gebruikt voor Sprint en Sprint V.? En beiden zijn 6v, niet? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 17 september 2019 Delen Geplaatst: 17 september 2019 Ja VLB1T is voor beide gebruikt, vanaf nr 150000 tot 368119 is het de sprint Veloce. Ook hebben ze beide 6volt met contactpunten. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 17 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2019 1 hour ago, koeno83 said: vanaf nr 150000 tot 368119 is het de sprint Veloce. idd.. en dit is dus het rare he.. Mijn nummer ligt onder die 150000.. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.