Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pinasco flytech vl3


Michel_V

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een pinasco flytech op mijn vl3 geplaatst. Ontsteking heb ik en loopt mooi. Maar mijn lichten branden niet. Ik meet bij de motor ook geen spanning (wit-gele draad). Moet ik hier geen 12v meten? De 12v spanningsregelaar is aangesloten volgens de tekening van pinasco. Iemand hier ervaring mee? 

Mvg Michel 

Link naar reactie

Er zijn 2 soorten/modellen spanningsregelaars (zie tekening). De spanning meet je bij de spanningsregelaar (rood + en blauw -).

Meet ook even de aarddraad door bij de spanningsregelaar (t.o.v. het motorblok en frame).

Als de aarde/massa in orde is dan alleen geel/wit en aarddraad aansluiten op de spanningsregelaar en deze doormeten.

Je kan dit ook testen door een testlampje te maken welke je direct aansluit op de regelaar (rood + en blauw -), zo sluit je eventuele storing in de kabelboom uit.

Werkt dit, dan kan je vandaar verder werken en eventuele storing zoeken.

 

1939051395_Schermafbeelding2019-09-12om19_32_30.thumb.png.29f45d32052d8132356d59583e21e60f.png

 

Link naar reactie

Toch nog een vraagje, heb jij tijdens de installatie van je stator een foto gemaakt van de stator.

Ik ben nieuwsgierig of er bij jouw flytech stator een pickup zit gemonteerd.

Als dat het geval is welke CDI gebruik je dan? Eentje met 2 aansluitingen of meer ?

Ik vraag dit omdat ik opzoek ben naar de verschillen tussen alle beschikbare electronische ontstekingen voor onze oldies.

Link naar reactie

Dank je wel voor de duidelijke foto's. Dat is gelukkig geen pickup maar een verdeeldoosje. Zit dan weer mooier dan bij de Vespatronic. 

Het systeem is dus dezelfde onderdelen als de Vespatronic maar met een ander labeltje.

Weet jij toevallig of je net als een Vespatronic 2 vonken hebt als je een stroboscoop gebruikt? Eentje dus voor TDC en eentje voor BDC..? 

Link naar reactie

Ik denk maar 1 vonk. BDC. Een tweede is me niet opgevallen. 

Groef achteraan in het vliegwiel heb ik wel een beetje op de draaibank moeten vergroten. De diameter kwam niet overeen met mijn motor. Voor de rest werkt alles top 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...