Hendry Posted January 18, 2021 Author Posted January 18, 2021 Als je op facebook zoekt op Triboron kun je een forum vinden met heel veel gebruikerservaringen.Misschien kun je daar al een antwoord vinden op je antwoord.
Bowyer Posted October 24, 2024 Posted October 24, 2024 Even aanhaken op een oud topic. Sinds een aantal maanden rijd ik met de px 200, met iets aangepaste poorten en zuiger op 1% triboron. Omdat dit een motor was die al ingelopen was ben ik van de ene tankbeurt op de ander volledig overgestapt. Nu een paar duizend kilometer verder rijd de scooter nog steeds zonder problemen. Anders schakelen heb ik nooit iets van gemerkt, wel lijkt het alsof er ietsje meer koppel is. Dat laatste zou ook kloppen volgens de fabrikant van triboron omdat het spul daadwerkelijk mee verbrandt en dus ook energie levert wat olie niet doet. Ook ik heb gesproken met iemand die al langer met meerdere Vespa’s op het spul rijd, waarbij hij aangaf na een aantal duizend kilometer verklevende zuigerveren te hebben gehad omdat hij met een te grote sproeier rijd voor het triboron mengsel. ook dit staat in de handleiding van het spul dat er meestal een of twee maten kleiner gekozen moet worden. Ik heb er tot nu toe nog geen last van. Grootste voordeel in mijn ogen is dat het niet rookt en niet de normale tweetakt lucht heeft, wat dan weer prettig is voor de omgeving en de manier waarop anderen onze Vespa’s ervaren. 1
Niels_1977 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 (edited) Ik zag dit product voorbij komen, en vroeg me af wat de ervaringen zijn. Wat zijn de lange termijn effecten, en werkt het bv ook probleemloos met nikasil cilinders? Leek me een mooie manier om het milieu te sparen. Edited October 25, 2024 by Niels_1977
Frederik9111 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 (edited) Geen lakker stinkende two stroke uitstoten is vur jan... 👉👌 😘 Edited October 25, 2024 by Frederik9111
Niels_1977 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 (edited) Je hebt wel opvallend veel verstand van jan… 😉 Edited October 25, 2024 by Niels_1977
Frederik9111 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 Ge moogt gerust zijn. Ik herken ze van ver. 1
Niels_1977 Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 De vraag nog even opnieuw; Ik zag dit product voorbij komen, en vroeg me af wat de ervaringen zijn. Wat zijn de lange termijn effecten, en werkt het bv ook probleemloos met nikasil cilinders? Leek me een mooie manier om het milieu te sparen.
Bowyer Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 Ik heb tot nu toe geen problemen. Bij de kreidler en zündapp clubs wordt het al langer gebruikt en ik hoor maar erg weinig negatieve verhalen die als oorzaak de triboron aanduiden. En voor zover ik weet zijn dat bijna allemaal nikasil cilinders. 1
Adrian Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 ik heb het een tijd gebruikt in de werkplaats om niet compleet vergast te worden . Dus had liter of 5 klaar staan . Na een langere " pauze " wou ik het terug gebruiken en benzine zag er heel vreemd uit . er dreef van alles in , durfde het ook niet te gebruiken . Met pauze bedoel ik week of 6 . Sindsdien gebruik ik het eigenlijk niet meer grt 2
AJ Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 (edited) Roken motte die Dingen,zoveel mogelijk...! anders is er helemaal geen reet meer aan... Bij ons op het Pleintje word je de kolere geslagen, als je met die Ttriobrtonzooi aankomt...👊👊👊🔥👍☁️☁️☁️ Edited October 25, 2024 by AJ 1 1
Bowyer Posted October 25, 2024 Posted October 25, 2024 4 minuten geleden, AJ zei: Roken motte die Dingen,zoveel mogelijk...! anders is er helemaal geen reet meer aan... Bij ons op het Pleintje word je de kolere geslagen, als je met die Ttriobrtonzooi aankomt...👊👊👊🔥👍☁️☁️☁️ Stoer verhaal. Goede toevoeging ook!
AJ Posted October 26, 2024 Posted October 26, 2024 Ja, he,word een beetje moe van,van waar je ook komt,die ouwe wijven,met hun, "Wat stinkt je brommertje"....😄 En dat is slecht voor het...🏞 Rook is leuk joh...hoe meer hoe beter...😉 1
Niels_1977 Posted October 26, 2024 Posted October 26, 2024 5 hours ago, AJ said: Ja, he,word een beetje moe van,van waar je ook komt,die ouwe wijven,met hun, "Wat stinkt je brommertje"....😄 En dat is slecht voor het...🏞 Rook is leuk joh...hoe meer hoe beter...😉 Zou kunnen dat je je Vespa binnenkort moet ombouwen naar elektrisch 😅; https://www.autoblog.nl/nieuws/groenlinks-wil-verbod-op-scooters-in-rotterdam-3427583
AJ Posted October 26, 2024 Posted October 26, 2024 6 uren geleden, Niels_1977 zei: Zou kunnen dat je je Vespa binnenkort moet ombouwen naar elektrisch 😅; https://www.autoblog.nl/nieuws/groenlinks-wil-verbod-op-scooters-in-rotterdam-3427583 Dan gaat de Brand erin...🤣,Gooi nu al m'n afgewerkte olie in de put,Rij in z'n 2e versnelling door de traject controlle,en meng alle Brommertjes 9% met Action Olie...☁️☁️☁️👍 3 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now