Jump to content
Vespaforum.be

Triboron


Hendry

Recommended Posts

Posted

Als je op facebook zoekt op Triboron kun je een forum vinden met heel veel gebruikerservaringen.Misschien kun je daar al een antwoord vinden op je antwoord.

  • 3 years later...
Posted

Even aanhaken op een oud topic.

Sinds een aantal maanden rijd ik met de px 200, met iets aangepaste poorten en zuiger op 1% triboron.

Omdat dit een motor was die al ingelopen was ben ik van de ene tankbeurt op de ander volledig overgestapt.

Nu een paar duizend kilometer verder rijd de scooter nog steeds zonder problemen.

Anders schakelen heb ik nooit iets van gemerkt, wel lijkt het alsof er ietsje meer koppel is.

Dat laatste zou ook kloppen volgens de fabrikant van triboron omdat het spul daadwerkelijk mee verbrandt en dus ook energie levert wat olie niet doet.

Ook ik heb gesproken met iemand die al langer met meerdere Vespa’s op het spul rijd, waarbij hij aangaf na een aantal duizend kilometer verklevende zuigerveren te hebben gehad omdat hij met een te grote sproeier rijd voor het triboron mengsel. ook dit staat in de handleiding van het spul dat er meestal een of twee maten kleiner gekozen moet worden. 
Ik heb er tot nu toe nog geen last van.

Grootste voordeel in mijn ogen is dat het niet rookt en niet de normale tweetakt lucht heeft, wat dan weer prettig is voor de omgeving en de manier waarop anderen onze Vespa’s ervaren.

  • Like 1
Posted (edited)

Ik zag dit product voorbij komen, en vroeg me af wat de ervaringen zijn.

Wat zijn de lange termijn effecten, en werkt het bv ook probleemloos met nikasil cilinders?

Leek me een mooie manier om het milieu te sparen.

Edited by Niels_1977
Posted (edited)

Geen lakker stinkende two stroke uitstoten is vur jan... 👉👌 😘

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Edited by Frederik9111
Posted

Ge moogt gerust zijn. Ik herken ze van ver.

  • Haha 1
Posted

De vraag nog even opnieuw;

Ik zag dit product voorbij komen, en vroeg me af wat de ervaringen zijn.

Wat zijn de lange termijn effecten, en werkt het bv ook probleemloos met nikasil cilinders?

Leek me een mooie manier om het milieu te sparen.

Posted

Ik heb tot nu toe geen problemen.

Bij de kreidler en zündapp clubs wordt het al langer gebruikt en ik hoor maar erg weinig negatieve verhalen die als oorzaak de triboron aanduiden.

En voor zover ik weet zijn dat bijna allemaal nikasil cilinders.

  • Thanks 1
Posted

ik heb het een tijd gebruikt in de werkplaats om niet compleet vergast te worden .

Dus had liter of 5 klaar staan .

Na een  langere "  pauze " wou ik het terug gebruiken en benzine zag er heel vreemd uit . 

er dreef van alles in , durfde het ook niet te gebruiken . Met pauze bedoel ik week of 6 . 

Sindsdien gebruik ik het eigenlijk niet meer 

 

grt 

  • Like 2
Posted (edited)

Roken motte die Dingen,zoveel mogelijk...! anders is er helemaal geen reet meer aan...

Bij ons op het Pleintje word je de kolere geslagen, als je met die Ttriobrtonzooi aankomt...👊👊👊🔥👍☁️☁️☁️

Edited by AJ
  • Like 1
  • Haha 1
Posted
4 minuten geleden, AJ zei:

Roken motte die Dingen,zoveel mogelijk...! anders is er helemaal geen reet meer aan...

Bij ons op het Pleintje word je de kolere geslagen, als je met die Ttriobrtonzooi aankomt...👊👊👊🔥👍☁️☁️☁️

Stoer verhaal. Goede toevoeging ook!

Posted

Ja, he,word een beetje moe van,van waar je ook komt,die ouwe wijven,met hun,

"Wat stinkt je brommertje"....😄

En dat is slecht voor het...🏞

Rook is leuk joh...hoe meer hoe beter...😉

  • Like 1
Posted
5 hours ago, AJ said:

Ja, he,word een beetje moe van,van waar je ook komt,die ouwe wijven,met hun,

"Wat stinkt je brommertje"....😄

En dat is slecht voor het...🏞

Rook is leuk joh...hoe meer hoe beter...😉

Zou kunnen dat je je Vespa binnenkort moet ombouwen naar elektrisch 😅;

https://www.autoblog.nl/nieuws/groenlinks-wil-verbod-op-scooters-in-rotterdam-3427583

Posted
6 uren geleden, Niels_1977 zei:

Zou kunnen dat je je Vespa binnenkort moet ombouwen naar elektrisch 😅;

https://www.autoblog.nl/nieuws/groenlinks-wil-verbod-op-scooters-in-rotterdam-3427583

Dan gaat de Brand erin...🤣,Gooi nu al m'n afgewerkte olie in de put,Rij in z'n 2e versnelling door de traject controlle,en meng alle Brommertjes 9% met Action Olie...☁️☁️☁️👍

  • Haha 3
  • Thanks 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...