Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gts of lambretta v125 ?


Didier S

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

Mijn naam is Didier Steyaert, woonachtig in het Oost-Vlaamse Zomergem. Ben 50 jaar en altijd graag Vespa gezien en sinds kort bezeten. Begin volgend jaar zou ik overgaan tot aankoop van een nieuwe scooter. Mijn eerste gedacht was dus een Vespa. De site bezocht en mijn voorkeur zou uitgaan naar een GTS 125cc. Nu heb ik de laatste dagen veel opzoekwerk verricht en zo op de site terecht gekomen van Lambretta. 

Toegegeven vind ik de Lambretta V125 een zeer aantrekkelijke en mooie scooter. Oogt meer retro dan de Vespa naar mijn mening. Nu is de vraag wat jullie denken van deze scooter. Is dit een evenwaardige kwaliteit dan de Vespa? Hoe zit het met de rijeigenschappen, .... . 

Wat mij is opgevallen is dat er zeer weinig Lambretta dealers te vinden zijn. Vespa daar tegenover zijn er genoeg dealers te vinden en dat maakt het dan weer betrouwbaarder.

Wat is jullie mening als ik vragen mag ?

Ik zie graag de reactie's verschijnen ;)

Didier 

Link naar reactie

Ga voor diegene die je het mooiste vind.  Denk dat beide motoren  gelijk zijn en het plasticgehalte ook. 

Het Lambretta- milieu is wel kleiner en  "ruiger",  minder "georganiseerd" en heeft in het algemeen een hoger MOD- gehalte, wat zijn voor- en nadelen heeft. :)

Als je in de buurt van Halle woont kan je eventueel terecht bij United Scooters.

Ik wist wel niet dat Lambrettra opnieuw op de markt was, dacht dat er wat problemen waren met de merknaam.

Groetjes, nero.  

 

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

Ga voor diegene die je het mooiste vind.  Denk dat beide motoren  gelijk zijn en het plasticgehalte ook. 

Het Lambretta- milieu is wel kleiner en  "ruiger",  minder "georganiseerd" en heeft in het algemeen een hoger MOD- gehalte, wat zijn voor- en nadelen heeft. :)

Als je in de buurt van Halle woont kan je eventueel terecht bij United Scooters.

Ik wist wel niet dat Lambrettra opnieuw op de markt was, dacht dat er wat problemen waren met de merknaam.

Groetjes, nero.  

 

Hey Nero,

Alvast bedankt voor jou reactie. Ik ben vandaag gaan kijken naar de Lambretta V125. Heb toch de indruk dat deze meer is voorzien van plastic dan de Vespa. Toch een mooie scooter. Prijs scheelt ook een stuk tegenover de Vespa. Jammer dat de Lambretta niet voorzien is van ABS. Zelfs niet leverbaar in optie ! Enkel voorzien voor de 200cc. Wat bedoel je met MOD-gehalte?

Groeten, Nero

Link naar reactie
9 uur geleden, Wutsie75 zei:

Ik denk wel dat een gts kwalitatief, en met nieuwere technieken, wat beter in elkaar zit.

Als we dan toch met veronderstellen en denken bezig zijn, dan zou ik daar wel eens aan durven twijfelen, vermits die nieuwe "Lambretta" onderhuids een Sym is

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...