Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Vincent50

Gezocht: 125Cc et4 motorblok

Recommended Posts

Mijn blok is vastgelopen , dus ik zoek een motorblok of donor et4. Liefst regio Limburg maar voor een mooie prijs maakt dat nietveel

grts

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By DD_ves
      Dag allemaal,
       
      Ik heb dit al eens in mijn topic gezet, maar misschien valt het hier wat beter op.
       
      Deze winter ga ik mijn blokje reviseren.
      De plaatselijke Vespa-dealer is ondertussen een vriend geworden, en die bood me onlangs spontaan aan om het samen te doen in zijn werkplaats (in de winter is het daar rustiger). Dit is een zeer leuk aanbod, en ik ga daar uiteraard op in gaan.
      Ik was oorspronkelijk aan het twijfelen om mijn blokje origineel te restoreren, maar ik mis toch wat power.
      Heb vanmiddag samen gereden met mijne neef, en die reed op een Sprint Veloce met PX motor en 177cc en ik kon die langs geen kanten volgen  
       
      Paar kanttekeningen:
      - Ik wil er geen racer van maken, maar wel iets met voldoende peps om leuk te kunnen touren.
      - Liefst wat betrouwbaar. Vespa maakt niet enorm veel kilometers, maar komt toch regelmatig buiten.
      - Ik rijd het liefst op koppel.
      - Ik wil liefst mijn 8" wieltjes behouden
      - Geen must, maar het zou leuk zijn om een soort wolf in schaapskleren te hebben. Mijn Vespa ziet er niet snel uit  
       
      Nu, wat te doen?
      1. Origineel blokje reviseren en kietelen?
      Ik begrijp dat dit door de 2 port-setup beperkt is?
      Wat kan je hiervan verwachten? Toch iets leuk van te maken? Of hopeloos?
       
       
       
      2. PX blokje?
      - Welk blok? 
      - LML?
      - Zijn er verschillen tussen 125 en 150 blokjes, behalve de cilinder en piston?
      Is dit bvb een leuke basis?
      https://www.sip-scootershop.com/en/products/engine+lml+for+vespa+p150x_78005500
      Buiten hierboven, waar kan je dit soort dingen kopen?
      Worden hier wel eens 2de hands blokjes verkocht?
       
       
      3. Volledig opnieuw beginnen met lege crankcases van bvb Pollini/Malossi?
      Wat erin te steken?
       
       
      Laat u gaan!
      Liefst met zoveel mogelijk details en een idee van prijs.
       
      Ben benieuwd!
    • By Vespa Reng Deng Deng Deng
      Hallo allemaal,
      na wat motorische problemen met mijn PK 50 S die zich onder andere uitte in matig stationair lopen en het gevoel dat de fut uit het blok is en er compressie verlies is.
      Aan de hand van deze klachten heb ik besloten het blok uit het frame te halen en te starten met een revisie.

      Het blok is inmiddels verwijderd en staat in een steun.

      Met het verwijderen van de koelkap is er een schroef afgebroken (ondanks WD40), iemand hier nog een idee voor om dit te verwijderen.
      Hij zit helaas in het carter vast 

      Ook het vliegwiel en de ontsteking zijn verwijderd.

      Naar mijn idee is dit (krassen op de zuiger) de reden van het compressie verlies en het futloze gevoel van de motor.

      De documentatie is inmiddels ook al verzameld.
      Via dit topic zal ik de aankomende tijd regelmatig mijn bevindingen posten en om advies vragen.
       
    • By tisse
      Hej iedereen, wie kan me helpen met het volgende probleem:
      Ik heb pas een spaanse p200e met ducati ontsteking onder mijn glx geplaatst, de motor draait maar ik krijg de rest van de elektriciteit niet in orde.
      Op scooterhelp stond een schema om een P200e onder een glx te plaatsen dus heb ik deze gebruikt, klopt deze?

      Als voltage regulator heb ik de volgende van sip gebruikt.

      Hierbij heb ik de zwarte draad afkomstig van de ontsteking eerst aan de min van de batterij en dan aan de aardings ingang aangesloten en de blauwe draad aan de plus van de batterij en dan aan de B ingang.
      Nu ging ik er van uit dat ik dan van de A of de G verder kon gaan met de voeding voor mijn lichten en remlicht, maar als ik hier meet krijg ik op de A niets en op de G om en bij de 6V
      Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd??
       
      Vriendelijke groeten
      Thijs
    • By pietervh
      Allen,
       
      ik ben bezig aan een t5 blokje, waarvoor ik nieuwe segmenten heb besteld.
      Maar de nieuwe segmenten zijn 0.45 mm dunner dan de oude. Er zit dus wel wat speling wanneer ik de segementen op de piston plaats.
       
      Kan dit kwaad? Gezien dat de diamenter wel correct is, zou de compressie gelijk moeten blijven? Zal dit problemen geven met de gasrespons?
       
      mvg
    • By Namoemba
      ik zoek een motorblok voor een GT 125/200cc
×
×
  • Create New...