Pilaf Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 Kop heb je netjes gedaan, serieus volume erbij. Zit bij mijn GS ook nog steeds te twijfelen om deze naar SS maat te laten boren en oude kop dan aan te passen. De GS haalt de topsnelheid niet wat ik er van verwacht dus het is of afvallen naar een Italiaans gewicht of meer cc's creëren. Beterschap en hopelijk is de blessure niet te erg. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2019 46 minuten geleden, Pilaf zei: Zit bij mijn GS ook nog steeds te twijfelen om deze naar SS maat te laten boren en oude kop dan aan te passen. De GS haalt de topsnelheid niet wat ik er van verwacht dus het is of afvallen naar een Italiaans gewicht of meer cc's creëren. Qua topsnelheid gaat dat niet zoveel schelen denk ik, maar koppel ga je er wel voor krijgen. Zijn die overmaatcilinders van scootercenter geen optie? Dan hoef je de originele cilinder niet uit te boren. https://www.scooter-center.com/en/cylinder-sale-big-bore-192-ccm-vespa-ss180-gs160-63-8mm-3330150 Zie nu wel dat deze op 72mm zijn geboord, misschien iets teveel van het goede... Groetjes, nero. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 Heb daar idd wel eens naar gekeken en zijn geboord naar 63,8. Daar is ook geen zuiger voor te krijgen. Heb dus weinig aan deze sc cilinder. Ben gewoon te laat geweest met de aanschaf van een oude p of px motor en een lml zie ik niet zitten. Gs blok is verder prima, rijdt en schakelt soepel dus daar meer dan tevreden over. Zit gewoon met max 75km/h op de gps aan de lage kant. Voor de lokale tripjes hier prima maar kwam met de Giro Mostra 500km gewoon te kort om goed kmers te maken. Link naar reactie
josse Geplaatst: 4 september 2019 Delen Geplaatst: 4 september 2019 On 9/3/2019 at 12:03 PM, nero said: De krukas is ook niet vervangen. Heel raar dus... Groetjes, nero. off topic : maar raar, dat past eigenlijk wel bij u, niet ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 14 uur geleden, nero zei: Qua topsnelheid gaat dat niet zoveel schelen denk ik, maar koppel ga je er wel voor krijgen. Zijn die overmaatcilinders van scootercenter geen optie? Dan hoef je de originele cilinder niet uit te boren. https://www.scooter-center.com/en/cylinder-sale-big-bore-192-ccm-vespa-ss180-gs160-63-8mm-3330150 Zie nu wel dat deze op 72mm zijn geboord, misschien iets teveel van het goede... Groetjes, nero. Deze cilinders passen niet rechtreeks uit de doos, zijn gewoon slecht gemaakt, gaten komen niet overeen etc...en welke piston dan ? Bij Bollag kun je deze setup wel krijgen > aangepast aan SS /GS én met bijpassende piston gr Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 7 uur geleden, Adrian zei: Deze cilinders passen niet rechtreeks uit de doos, zijn gewoon slecht gemaakt, gaten komen niet overeen etc...en welke piston dan ? Bij Bollag kun je deze setup wel krijgen > aangepast aan SS /GS én met bijpassende piston Even offtopic, bedoel je dat deze kit (cilinder plus zuiger) bij Bollag buiten de webshop om te koop zijn, kan ze online namelijk niet vinden voor de SS180/GS160. Zal ze dan een mailen wat de mogelijkheden zijn. Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2019 Bedoel je deze? : https://ve-uk.com/2018/02/20/pinasco-vespa-gs160-ss180-225cc-cylinder-kit/ Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2157297047831703&id=1612287352332678 Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 5 september 2019 Delen Geplaatst: 5 september 2019 Je kan hem is best bericht sturen, Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2019 Tiens… , als een piston van 64.5mm 210cc geeft, hoeveel cc is dan een 67mm- zuiger? Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 7 september 2019 Delen Geplaatst: 7 september 2019 peins dat dat een foutje is ID , Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 7 september 2019 Delen Geplaatst: 7 september 2019 Heb ze een mail gestuurd, staat op de foto echt 66,36 op de zuiger. Ben benieuwd naar het antwoord en de prijs. De pinasco kit is me wat te gortig qua performance en wat frederik al eerder aangaf, wil je dat met de standaard trommelremmen. Denk ook dat het met een GS blok minder comfortabel rijdt dan met een SS blok omdat de ratio van een SS gunstiger is. SS: 1st gear: 14.47: 1 2nd gear: 10.09: 1 3rd gear: 7.48: 1 4th gear: 5.71: 1 GS: 1st gear: 14.72: 1 2nd gear: 10.28: 1 3rd gear: 7.61: 1 4th gear: 5.84: 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2019 De voet begint te beteren, dus vandaag het maar gewaagd om de mengbuis te vervangen door een BE3 en de hapering bij gas bijgeven is weg. Wel heb ik nu dat hij in de hoge toeren wat inhoudt (bij 80km/u in 3de versnelling en bij 100km/u in 4de). De bougiekleur was donker grijsachtig. Dan een grotere hoofdsproeier (130) gestoken maar geen verbetering te merken. Dan de tussenmaat 128 gestoken en een luchtmenger van 185 naar 160 gebracht. Morgen verder testen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 september 2019 Delen Geplaatst: 18 september 2019 Be3 is wat armer op hoge toeren toch ? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 18 september 2019 Delen Geplaatst: 18 september 2019 13 minuten geleden, Adrian zei: Be3 is wat armer op hoge toeren toch ? Zoals hiervoor dus al bevestigd. .. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2019 Idd, daarom dat ik de hoofdsproeier vergroot heb van 125 naar 128. Die 130 die ik even geprobeerd heb bracht geen verbetering, daarmee. Groetjes, nero. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 19 september 2019 Delen Geplaatst: 19 september 2019 Zet uw onsteking eens 2gr later... Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 19 september 2019 Ga dat proberen, zal mogelijk ook helpen om de "kick backs" nog te verminderen. Bedankt! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2019 Vandaag alles weer naar datgene gebracht dat tot nu toe het beste reed: Stationaire sproeier: 60 Hoofdsproeier: 125 mengbuis: BE3 Air corrector: 185 Dan de voorontsteking met een paar mm's verlaat (heb het niet gemeten met de stroboscoop) maar dit maakte weinig verschil (de motor leek iets minder krachtig rte zijn). Dan een km volgas (max 95km/u op de teller) gereden en de bougie gecontroleerd. Deze was donkergrijs. Nadien alleen de hoofdsproeier vervangen door een 128 en ook volgas gereden (nu 105km/u) . De bougie was iets minder grijs. Dan hetzelfde met een 130 sproeier en de wijzer van de teller ging tot het einde (120 km/u) en de bougiekleur werd licht bruin. Voor alle zekerheid een 132 gestoken maar nog niet kunnen uittesten wegens donker worden. Ik denk dat we er ver zijn, wel merk ik dat de tankbeurten fel zullen vermeerderen... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Hier zijn we terug... Ondertussen een digitale stroboscooplamp aangeschaft en een pistonstop gemaakt van een oude bougie. Met koude motor draait de vespa perfect . Het is wel raar dat, als ik voorontsteking op 18° zet op relanti de vespa niet mooi meer draait, evenals als ik de voorontsteking op 23° zet met een beetje gas te geven. De voorontsteking staat nu op ongeveer 20° maar als ik een beetje gas bijgeef vermindert de voorontsteking naar 18° en minder, dus 23° lijkt niet in de curve te komen. Als de motor goed warm gereden is begint hij in te houden, ttz als ik gas geef lijkt te ontsteking "ritmisch" weg te vallen (inhouden, sneller rijden, inhouden, sneller rijden,.... ) Dit doet me vermoeden dat de oorzaak van het moeilijk afstellen (soms rijdt hij even goed, nadien plots niet meer zonder veranderingen aan te brengen) ligt bij de ontsteking. Een nieuwe statorplaat heb ik liggen maar twijfel tussen dat en de CDI. Is er een manier om beiden te kunnen uitmeten en zo de eventuele oorzaak te vinden of is vervangen en proberen de enige oplossing? Of heeft er iemand soms hetzelfde probleem gehad en dit kunnen oplossen? Alvast bedankt! Groetjes, nero ps: als ik met de stroboscoop uitmeet en gas geef lijkt het ontstekingstijdstip soms plots te verdwijnen om terug te komen als ik het gas constant hou Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 23 oktober 2019 Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Mocht je onderdelen zoeken kijk dan hier even: https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/ignitions-and-flywheels/vmc/products.2.1.124.sp.uw De onderdelen van VMC zijn gelijk aan die van Vespatronic maar een stuk voordeliger dan bij bijvoorbeeld Sip. Stator voor 42,- ipv 199,-. lijkt wel op een ontstekings issue, bougie en bougie dop heb je neem ik aan al een keer vervangen? succes! Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Heel concurrentiële prijzen , bedankt! Een nieuwe statorplaat heb ik nog liggen, een cdi niet. Het lijkt wel dat de statorplaat (px / small frame ) hetzelfde zijn, iemand ervaring? Kan men een CDI van een gewone elektronische ontsteking gebruiken of heeft men een 3de draad nodig om ontsteking te krijgen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 23 oktober 2019 Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Ben een tijdje geleden met de Vespatronic bezig geweest en de stator doet niets qua curve, alleen de initiële timing. Het klopt niet dat de curve meteen naar 18 graden en minder loopt. Tussen de 2000-4000 toeren moet deze redelijk constant blijven en daarna minder worden. Hoe heb je je CDI gemonteerd? Ze zijn zoals ze bij IDM aangeven, gevoelig voor vibratie en laten wij nu net onze CDIs op het motorblok monteren. Heb zelf uit voorzorg deze beugel met rubbers aangeschaft om trillingen naar de CDI te verminderen. Denk dat er qua CDI weinig opzit dat een andere aanschaffen en uitproberen, er valt weinig aan te meten. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 23 oktober 2019 Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Nero, je kan de blauwe Ducati CDi niet gebruiken, deze maken gebruik van een pickup. Voor je Vespatronic gewoon een 2 draads CDI aanschaffen en zover ik heb kunnen ontdekken zijn de IDM, Evergreen, Nuova en Polini CDIs allemaal hetzelfde. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2019 Staat idd op het motorbok gemonteerd. Tot nu toe geen probleem gehad maar kan mogelijk een oorzaak zijn. Heb ook wel de indruk dat de statorplaat vrij warm wordt voor elektronica... Zal morgen proberen een CDI proberen aan te kopen, is iets makkelijker te vervangen dan de statorplaat. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.