Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzinelek


JoinkeGTS

Aanbevolen berichten

Na 4 maanden niet te mogen rijden door een operatie en eindelijk de Vespa van stal te mogen halen heb ik nu het volgende voor: de bezinetank lekt. Geen idee hoe het komt. Ben deze gaan vullen en heb er een toer van om en bij de 30 km mee gereden. Eens thuis in de garage rook ik na een tijd een walm van benzine. En ja hoor, de benzine druppelt lustig van onder de bil de grond op. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken. Wesp is 1 jaar oud. Nog iemand die dit al eens heeft voor gehad? De dealer kon ik niet meer bereiken. Dat is voor morgen. Hopelijk is dit iets dat snel in orde kan gebracht worden. Eerst dacht ik misschien door de hoge temperaturen en uitzetten van de benzine? Maar het blijft maar lekken.

63487FA8-AC89-47AE-B0BD-D13952BACE7A.jpeg

2B930EBB-27ED-486A-A029-47B6E41D2DA5.jpeg

7A226F1F-7266-46A8-A7C5-6C51D8D99E3E.jpeg

Link naar reactie

Ondertussen langs geweest bij Vespa Center Antwerpen en wachten op een nieuwe tank. Dan kan die vervangen worden. Wel minder prettig is dat de lak van Vespa niet zo goed tegen benzine kan. Deze morgen beetje bijgetankt om niet zonder te vallen tijdens de rit. Iets boven het niveau waardoor de benzine weer naar buiten kwam en over de bil lekte. Blijkbaar nogal agressieve benzine bij Shell. Heb dan maar gereden tot, wanneer ik zeker was, terug onder het lek zat om te vermijden dat er nog meer lak week gemaakt kan worden. Zal eens goed moeten in de wax zetten achteraf.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...