Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gelijkvormigheidsattest voor oldtimers


Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje op zoek naar een antwoord op de vraag:

'Moet je met een oldtimer in het bezit zijn van een gelijkvormigheidsattest'

Is er een site waar ik deze info kan afhalen?

Een dienst waar ik bij terecht kan?

Is de politie mijn vriend als ik het daar ga vragen?

Ik heb een 50cc van 1971, maar ik kan dat ni bewijzen hé?

Het enige dat ik heb is de Vespa zelf, met een chassis-nummer dat ni zo héél duidelijk is. ( De 1 en de 7 lijkt verdacht veel op elkaar)

Ook al heb ik geen attest nodig, ik zou toch graag meer teweten komen over dat ding waar ik de baan mee op ga.

Wat kan ik teweten komen met het chassisnr.?

Alle hulp is meer dan welkom, want na bijna alle topics te lezen, ben ik er nog ni veel wijzer uit geworden.

't Zal wel aan mij liegen hoor.

Vespa Mama

;o)

Link naar reactie

De politie,...mijn vrienden, vertelden me dat als jullie zeggen dat het ni nodig is, het ook ni nodig zal zijn.

Dus,...dat zet ik uit mijn hoofd en daar doe ik dus geen moeite meer voor.

Da's dus da!

Nu het volgende:

Ik wil toch weten wanneer da machientje geboren is!

Kan ik dit ergens nagaan?

Is er een site op een database waar ik dit kan nagaan.

Aan de hand van het Chassisnummer moet me dit toch lukken he?

Alvast bedankt voor de raad.

Groetjes

Link naar reactie

Hoi Vespa mama,

Ook ik had van mijn oldtimer geen papieren (niksmendalle). Ik heb een mailtje gestuurd naar piaggio benelux en kreeg prompt met de post een officieel attest toegestuurd, met stempels, handtekening en al erop waarop staat dat "ondergetekende bevestigt dat het hier om een Vespa gaat uit 1961, toen er nog geen gelijkvormigheidsattesten werden afgeleverd". De politie heeft mij gezegd dat dit document héél waardevol is, want dat het een officieel stuk is dat aantoont dat ik gewoon vrijgesteld ben van een attest. Bij gelijk welke controle kan ik dat voorleggen en laten ze me gerust. De politie adviseerde me om dat document, hoewel wettelijk niet verplicht, altijd bij me te houden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nu kan ik helemaal ni meer volgen hoor. Wel een attest, geen attest,misschien,...wa is't nu.

Ik mail naar Piaggio Benelux en dit is het antwoord:

Hallo,

U bent helaas verkeerd ingelicht.

Voor dit model bestaat een gelijkvormigheidsattest en dit heeft u

dus uiteraard nodig als verplicht boorddocument.

Tot uw dienst,

JV

-----Oorspronkelijk bericht-----

> Van: Katrien Van den Brande [mailto]

> Verzonden: maandag 24 juli 2006 9:59

> Aan: Sales Piaggio Benelux b.v.

> Onderwerp: bewijs ouderdom

Geachte,

Ik kocht recent een oude vespa en ben alles in orde aan het maken om er mee op de baan te kunnen.

Bij aankoop kreeg ik echter enkel de Vespa zelf mee naar huis en geen andere documenten.

Aan de hand van het chassisnummer kon ik achterhalen dat hij van 1971 is en dat er toen nog geen gelijkvormigheidsattest vereist was.

Toch had ik graag een bewijsje gehad, waarmee ik aan gerechtelijke instanties kan bewijzen dat mijn Vespa verder geen documenten nodig heeft.

Kan u me zoiets bezorgen?

Het carrosserienummer is

V5A1T *... *

Indien het mogelijk is, kan u het verzenden naar:

Katrien Van den Brande

...

Alvast van harte dank!

Link naar reactie

Ga gewoon naar de lokale politie en vraag een attest van verlies van het gelijkvormigheidsattest.

Met dit attest ga je naar een officiële dealer van Vespa en deze kan een duplicaat aanvragen bij Piaggio Benelux in Oosterhout (Nederland).

Ik heb dit zo gedaan (kostte 50 Euro)

Link naar reactie
Ga gewoon naar de lokale politie en vraag een attest van verlies van het gelijkvormigheidsattest.

Met dit attest ga je naar een officiële dealer van Vespa en deze kan een duplicaat aanvragen bij Piaggio Benelux in Oosterhout (Nederland).

Ik heb dit zo gedaan (kostte 50 Euro)

rechtsstreeks mailen in't vervolg !

Big Brother is watching !

Link naar reactie
Is er eigenlijk al es iemand om zijne papieren gevraagd?

ja ik wel eens op de kustbaan aan het sjeesen en opeens ne combi die me tekens deed dak moest stoppen, alles moeten tonen zelf me framenummer op me carosserie...dachten dak met een brommertje met plak op de 'grote' baan reed stel je voor..kspreek wel van een acht tal jaar geleden lol...meestal laten ze je gewoon rijden omdat ze zelf nie goe weten goe da nu in elkaar zit met die vespa's en geen zin hebben om je tegen te houden tenzij je een expert tegen het lijf 'rijdt'...lol

Link naar reactie
Hoezo?

Dit is toch een volstrekt wettelijke manier?

IDD

IDD NOT : als deze vespa idd van 71 is is er geen gelijkvormigheidsattest met het juiste PVGnr voorzien en als je dus 1 aanvraagt krijg je bijgevolg een foutief PVGnr van een ander type vespa, dus misleid je eigenlijk de bevoegde instanties.

Niemand zal van dit Gva echter een punt maken omdat het Pvgnr nooit nagezien word en omdat dit ook niet zo evident is om op te zoeken zelfs niet door piaggio, die bij het ontvangen van een attest van verlies blindelings een "duplicaat" afgeven...

Toch wel straf dat dit meisje al 14 dagen om raad vraagt en hier maar halve antwoorden op krijgt en nu plots weet iedereen hoe het wel moet !

Link naar reactie
Hoezo?

Dit is toch een volstrekt wettelijke manier?

IDD

IDD NOT : als deze vespa idd van 71 is is er geen gelijkvormigheidsattest met het juiste PVGnr voorzien en als je dus 1 aanvraagt krijg je bijgevolg een foutief PVGnr van een ander type vespa, dus misleid je eigenlijk de bevoegde instanties.

Niemand zal van dit Gva echter een punt maken omdat het Pvgnr nooit nagezien word en omdat dit ook niet zo evident is om op te zoeken zelfs niet door piaggio, die bij het ontvangen van een attest van verlies blindelings een "duplicaat" afgeven...

Toch wel straf dat dit meisje al 14 dagen om raad vraagt en hier maar halve antwoorden op krijgt en nu plots weet iedereen hoe het wel moet !

Mercikes allemaal voor je bezorgdheid.

Ik blijf echter een beetje twijfelen, als die van Piaggio Benelux zeggen dat ik een GVA nodig heb, dan heb ik de neiging om hen te geloven. Dan moet ik hier maar misschien werk van maken, ondanks het feit dat dit blijkbaar erg betwistbaar is en ik ni weet waar te beginnen.

Ik wil dan wel de juiste papieren en niet van een nieuwer model. Dus,...vraag ik me nog af wat het PVG nummer is.

Wat een zoektocht seg!

Al een chance dat ik momenteel werkloos ben en overdag dus nog vanalles kan doen.

Tot de volgende zeker?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...