Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verkeerde olie vespa piaggio ciao


sylvie

Aanbevolen berichten

Ik heb in een Vespa Piaggio Ciao (bouwjaar 1993) synthetische 2 takt olie gedaan in plaats van minerale.  Gevolgd is dat hij defect is omdat die olie een paar maanden in de benzinetank is blijven zitten. 

Weet er iemand welke onderdelen er nu zullen moeten vervangen worden? 

Link naar reactie
15 uur geleden, sylvie zei:

Ik heb in een Vespa Piaggio Ciao (bouwjaar 1993) synthetische 2 takt olie gedaan in plaats van minerale.  Gevolgd is dat hij defect is omdat die olie een paar maanden in de benzinetank is blijven zitten. 

Weet er iemand welke onderdelen er nu zullen moeten vervangen worden? 

Sorry hoor, maar ik begrijp dit niet. Van synthetische olie zal niet je blok kapot gaan.

En nee er is niemand die aan de hand van deze aanwijzingen weet wat er vervangen moet worden.

Probeer het eens op de kermis daar hebben ze helderzienden:lol:

Link naar reactie
On 8/27/2019 at 7:34 AM, sylvie said:

Ik heb in een Vespa Piaggio Ciao (bouwjaar 1993) synthetische 2 takt olie gedaan in plaats van minerale.  Gevolgd is dat hij defect is omdat die olie een paar maanden in de benzinetank is blijven zitten. 

Weet er iemand welke onderdelen er nu zullen moeten vervangen worden? 

Heb je enkel olie in je tank gegoten? Of zat er ook benzine bij?

Wat zijn de symptomen?
 

Link naar reactie
12 uur geleden, DD_ves zei:

Heb je enkel olie in je tank gegoten? Of zat er ook benzine bij?

Wat zijn de symptomen?
 

Van olie gaat een blok of carburateur niet stuk.  Hooguit is de carburateur vervuild en zit alles dicht en is alles in het blok zo vet geworden dat de bougie elke 5 tellen vet slaat.

De oplossing lijkt mij dan; 1 brandstoftank spoelen, 2 carbu ultrasoon reinigen en alle dichtingen e.d. vervangen ,3carter bij krukas spoelen indien daar erg veel olie zit en cilinder reinigen(binnenzijde)

 

Dus niets vervangen behalve de benzine en voor de rest eerst reinigen

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...