De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 Px200 met oliepomp, heb altijd een kleine olielek (gn carterolie) na een rit. Loopt langs blok nr beneden, achter carbu. In de carbu staat nu een klein beetje olie. Iemand een idee wat oorzaak zou kunnen zijn? Carbu enz staat goed vast. Oliekanaal? Pakking? Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 Heel vettig en nat onderaan blok achter cilinder Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 26 augustus 2019 Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 Pakking oliepomp is zeker al aan vervanging toe de rode olie in je carbubox is daar het bewijs van. Verder zou ik de o-ring aan je koppelingshendel vervangen, die durven al eens te lekken. Jan. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 39 minuten geleden, jeansprint zei: Pakking oliepomp is zeker al aan vervanging toe de rode olie in je carbubox is daar het bewijs van. Verder zou ik de o-ring aan je koppelingshendel vervangen, die durven al eens te lekken. Jan. O ring koppelingshendel, help me out plz. Waar zit die? Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 1 uur geleden, De Nice zei: O ring koppelingshendel, help me out plz. Waar zit die? is het zo eentje ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2019 Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 Nope, het is diegene die rond de hendel zelf zit. Je eerst eerst het koppelingsdeksel demonteren, nadien de splitpen verwijderen zodat je de hendel er kan uithalen. Zie wel dat je een reserve splitpen van dezelfde grootte hebt om nadien terug te monteren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 augustus 2019 Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 15 minuten geleden, nero zei: ... nadien de splitpen verwijderen zodat je de hendel er kan uithalen. ... Jij zit te veel met je neus in oude blokken, Nero. Pxjes hebben die plitpin niet meer. Bij PX wordt de hendel enkel door de veer er rondom op z'n plaats gehouden. De topicstarter vermeldt "geen carter olie"; dus mogelijk betreft het een spitbackgevalletje? Bij een versleten of gekrast intakevlak wordt een gedeelte van het gas/luchtmengsel door de krukas weer via de luchtfilter naar buiten gedrukt i.p.v. naar de compressiekamer. Je krijgt dan op termijn een ophoping van 2Takt-mengsel in de luchtfilterbox. Een gedeelte loopt langs de achterzijde naar beneden en een ander gedeelt blijft achter in de luchtfilterbox (benzinegedeelte verdampt en de olie blijft achter). Laat de motor es draaien zonder luchtfilter. Bij een lekkend intakevlak zie je een "fontijntje" van 2takt-mengsel boven de carbu. Kan je niet zo heel veel aan doen, vrees ik. Als de motor verder prima rijdt en mooi draait zou'k er gewoon afblijven en investeren in een paas busjes remreiniger om de staat van de garagevloer (en moeder de vrouw) wat onder controle te houden. Op de kleur an sich zou'k niet af gaan. Ik rijd op rode Castrol 2T Power RS en gele SAE-30. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 Ik heb pakkingen besteld. Eens die gearriveerd zijn incl o-ringen (kleintje en eentje zoals foto hierboven) kan ik terug de carbu monteren en het deksel vd oliepomp. Zal nadien de test zonder luchtfilter eens proberen... De moeite om die o ringen te vervangen of niet? Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 21 minuten geleden, De Nice zei: Ik heb pakkingen besteld. Eens die gearriveerd zijn incl o-ringen (kleintje en eentje zoals foto hierboven) kan ik terug de carbu monteren en het deksel vd oliepomp. Zal nadien de test zonder luchtfilter eens proberen... De moeite om die o ringen te vervangen of niet? is dit de bewuste nr18 die zou vervangen moeten worden? Moet het deksel er voor af dan om te vervangen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 augustus 2019 Delen Geplaatst: 26 augustus 2019 5 uur geleden, Frederik9111 zei: Jij zit te veel met je neus in oude blokken, Nero. Ik werk alleen aan "echte" Vespa's die nog in panne kunnen vallen onderweg Groetjes, nero. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 27 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 16 uur geleden, De Nice zei: is dit de bewuste nr18 die zou vervangen moeten worden? Moet het deksel er voor af dan om te vervangen? Niemand ? Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 Het is idd dat nr 18 , deksel moet er even af ja . Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 Indien de koppelingscover al héél lang niet meer gelost is geweest, vervang je best meteen ook de grote O-ring (n° 15). Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 27 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 9 uur geleden, Frederik9111 zei: Indien de koppelingscover al héél lang niet meer gelost is geweest, vervang je best meteen ook de grote O-ring (n° 15). Heb een set gekocht dus kan ik ineens meedoen. Heb in vid's gezien dat er hendels zijn met 2 kleine o ringen en maar met 1...is dat naargelang versie van px (leeftijd/série) of enkel voor LML? Dat zijn dus andere o ringen dan nr 18 nog? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 28 augustus 2019 Delen Geplaatst: 28 augustus 2019 PX is altijd met één ringetje (tenzij after marktet koppelingshendel). Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 28 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2019 Heb m'n blok met remmenreiniger en hogedruk proper gemaakt. De pakking vd oliepomp en pakking vd carbu nr carbuhuis ook vervangen. De o-ringen vh koppelingsdeksel voorlopig nog niet. Voorlopig gn olielek. Fingers crossed. Heb gekeken nr eventuele spitback en er blaast miniem wel iets terug, misschien mede-oorzaak vn lek naar het blok. Pakking vn carbubehuizing op motorgedeelte nt kunnen vervangen, die vijs kreeg ik gewoonweg niet los, alles geprobeerd. Dus die zit wel stevig vast (hopelijk)... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 4 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2019 Oke, na een paar langere ritten terug een klein plasje van druppels. Lijken via rubberdichting met benzinedarm onder carbu te komen. Banjo aan aansluiting met carbu is echter droog. Gewoon spitback dan toch maar? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.