Jump to content
Vespaforum.be
Elias.G

Statorplaat met 4 spoelen en 3polige stekker voor pk50xl

Recommended Posts

 

Ben een beetje op de sukkel met mijn ontsteking ,elk spoel van begin van de wikkeling tot einde van de wikkeling heeft maar een weerstand van 0.4ohm.

Enkel de pick up heeft een juist weerstands waarde van +-52ohm. Als ik apart de bobine uit meet krijg ik ook geen weerstand waarde dus deze zal ook kapot gegaan zijn.

En dit allemaal na een testritje ,geen problemen gehad volgende dag geen ontsteking meer .

Iemand nog een ontsteking en bobine te koop ? mvg Elias

Share this post


Link to post

Is een Pinasco-ontsteking geen oplossing? Dan ben je tenminste zeker dat die werkt. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

heb je hier wat info over ? en een link waar ze deze verkopen ?

is pinasco niet heel duur ?

alvast bedankt 

 

Share this post


Link to post

Idd, maar voor een nieuwe PK-statorplate ben je snel ook 100€ kwijt en 2de hands ben je niet zeker of het werkt (spreek uit ondervinding). 

Groetjes, nero.

Share this post


Link to post

Als je de 2de neemt kan je beter voor die Pinasco gaan... 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Post eens foto van je onsteking, deze twee hebben oud type pick up . Jouwe ook ?

Dan ben je zeker vd juiste....

Share this post


Link to post

Vespa is hersteld, kabel van het ontstekings spoel naar de stator plaat was onderbroken. Koper draad van het spoel een stukje ontdaan van de coating en deze terug op de stator gesoldeerd. Opnieuw coating overgezet en het probleem was opgelost. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By LordHelmchen
      Hoi,
      dit verenset vervangt de centrale koppelingsveer van de Smallframe Modellen. Is heel simple af te stellen, smooth te trekken maar houdt geweldig.  2o PK + X zijn geen probleem met de originele 3 koppelingsschijfen. Waarom veel geld uitgeven aan dure koppelingen of XL2-deksels als het makkelijker kan.
      Set inkl. 12 veren    65€
      Excuses voor mijn nederlands.
      Groet Ralph
    • By Fer
      Wie maakt het af...
      Door tijd en voornamelijk plaatsgebrek, moet ik helaas afscheid nemen van mijn wesp.
      Wie maakt het projectje af, enkel nog laatste aansluiting electra (nieuwe kabelboom is al gestoken) enkel lichtjes nog aan te sluiten. 
      Op Belgisch kenteken, volledig in orde met attest bouwjaar etc, zie foto’s. 

      Alle rekeningen van de Vespa Garage krijg je erbij, schrik niet enkel hier 1400,00€ opgemaakt. 
      motorisch in nieuwstaat, dus klaar voor vele duizende kilometers plezier.  Heeft na de volledige motor-revisie geen 25km gereden, door tijdsgebrek. 
      Omwille van bovenstaande verkoop ik deze niet voor een extreem lage prijs, maar doe een eerlijk bod en kun jij deze wesp ophalen. 
       

       
       
       
    • By VespaChris
      Goedemiddag,
      Ik ben bezig met de restauratie van een Vespa PK50 elektrische starter. En nu heb ik wat problemen met mn starterrelais. Stroom op de juiste kabels maar geen klik of aanslaan. Wat wel gebeurt bij rechtstreeks aansluiten op de  plus. Weet iemand een truc of manier om het starterrelais te omzeilen maar wel gebruik kunnen maken van de startknop? Of weet iemand wat voor schakelaar ik dan goed kan installeren?? Ik hoor het graag !!!
      Met vr gr   Chris
    • By srizzuto
      Net een nieuwe claxon 6v aangehangen (witte en groene kabel).
      Claxon zoemt maar claxonneert niet bij het indrukken van de knop.
      Als ik hem op 12v aansluit maakt hij een hoop herrie.
      Iemand suggesties?  
    • By Veloce.
      Ik ben begonnen aan de restauratie van mijn 50N uit '67. Het is een hele vroege 2e serie, afgaande op het serienummer. (S2 begint bij *200001)
      Maar nu vraag ik mij af wat de optische verschillen zijn tussen de 2 series. Ik kreeg namelijk een set chromen lijsten erbij voor de voorplaat en de koplamp. Maar volgens mij is dit niet correct.
      Ik was eerst in de veronderstelling dat de 2e serie geen chroom op de koplamp en voorspatbord heeft (net als 1e serie 50N), maar dan wél die chromen lijst om de voorplaat. Zie foto 2 hier onder. Echter zei een vriend van mij gisteren dat de 2e serie qua uiterlijk gewoon identiek is aan de 1e serie, dus volledig vrij van chromen versiersels en het zwarte Vespa-logo voorop. (Foto 1)
      Beide foto's zijn trouwens 2e series, afgaande op het hexagonale logo. Maar wat is nou juist?


×
×
  • Create New...