Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kilometerteller die liegt!


Stevo VS

Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende oldies en ik weet dat de kilometertellers niet fenomenaal zijn quasi juistheid!

Mijne 52 heeft het wel heel erg hard als ik 55 rij geeft hij 70 aan!

Originele km teller, Origineel 8inch wielen !

Nu gaat er binnenkort ne nieuwe blok onder en dan ga ik laat ons zeggen iets vlotter kunnen rijden, maar wil wel een beetje correcte km teller! Anders rij ik de ene boet na de andere!

Ben op terugrit van de primavera rit ook geflitst met de sprint aan 63 waar je 50 mocht! 

 

 

Link naar reactie
9 uur geleden, Stevo VS zei:

Mijne 52 heeft het wel heel erg hard als ik 55 rij geeft hij 70 aan!

Beter zo dan omgekeerd :lol:

Link naar reactie

Zijn die Wideframe Sips al op de markt? Nog nooit ene gezien in real life. Waarom zo je teller stuk gaan als je sneller  gaat rijden? 

 

Link naar reactie

Ik had hetzelfde probleem >> originele teller na 40km stuk.

Ik had een groene repro teller gekocht >> zelfde verhaal

Ik heb dan bij SIP een grijze repro teller gekocht en deze gaat niet stuk maar geeft ongeveer 15km/u te weinig aan .

Omdat de scooter wel wat sneller gaat dan de 90km op de teller is dit voor mij een goede oplossing.

Ik woon niet zo ver van jou, je kan altijd eens komen kijken/ testen

Link naar reactie
1 hour ago, Frederik9111 said:

Zijn die Wideframe Sips al op de markt? Nog nooit ene gezien in real life. Waarom zo je teller stuk gaan als je sneller  gaat rijden? 

 

Ik denk als ik dan 90 ga rijden dat dan de wijzer gewoon afbreekt! Misschien zie ik het verkeerd maar zou gewoon tof zijn moest hij min of meer juist aangeven, quasi een beetje regelementair te rijden8 

Link naar reactie

Ee'n digitale teller hebben ze niet bij SIP,  een repro wel bij scootercenter : https://www.scooter-center.com/en/7671374/speedo-oem-quality-vespa-vl1-vl3-acma-faro-basso-struzzo-100km/h-grey

Je moet er wel wat geluk mee hebben, soms werken die correct (ongeveer 10km/u teveel), en soms kan je er niet op voort gaan. 

Als je met een getunede motor rijdt en je hebt nog de originele teller, vervang hem best.  De originele tellers zijn duur en je rijd die na een tijdje idd stuk als je te hard gaat. 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
10 uur geleden, Stevo VS zei:

Die bedoelde ik dus ook. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is die nog niet concreet op de markt geweest. Al enkele maanden staat op de site een "verwachte leveringstermijn" waarbij de datum al enkele malen werd verplaatst (nu tegen 10.11.2019). 

 

Link naar reactie

Ik ga hout vasthouden...tot nu toe wijken mijn twee tellers van de Sprint Veloce (andere originele teller bij Maskes gevonden) en Ts (originele teller), niet veel af in vergelijking met de Garmin Edge gps. Maar die zijn recenter dan de tellers van de jaren '50. Wat ik wel merk is dat de naald pingelt bij een nieuwe km-teller binnenkabel.  En met de oude niet. Wormwiel en kabel worden wel regelmatig schoon gemaakt met oor- en tandenstokjes en opnieuw ingevet. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...