Jump to content
Vespaforum.be
Kidfromantwerp

Disc setup sprint

Recommended Posts

Mijne GTR '74 heeft schijfrem setup.  Je doet dat beter met een aangepaste PK vork.

• Thanks 1

6 minuten geleden, Fireball zei:

Mijne GTR '74 heeft schijfrem setup.  Je doet dat beter met een aangepaste PK vork.

Vork heb ik evt idd.. vraag is of iemand een grimeca of crimaz setje te veul heeft liggen per toeval 

@Kidfromantwerp 

Heb je toevallig wat foto's genomen? Of een parts list in je hoofd zitten? 

Ben nu (na het volledig reviseren van mijn voorvork :rolleyes: ) ook aan het overwegen om een schijfrem te steken op mijn Sprint V...

• Like 1

Hi DD,

”frissenappel” van hier op het forum heeft dit voor mij gedaan!

Tot zo ver ik weet;

- PK vork 

- PX Tamboer met schijf

- grimeca klauw

- crimaz remleiding

- crimaz rempomp met custom houder

• Thanks 1

die beugel :wub:

• Haha 1

was een xl 2 vork met totale lengte 38cm, sprint vork is40 dus kopstuk van een px afgezaagd op 9cm en een adaptersruk gedraaid van 1cm breed met een verloop naar de 2 interne diameters. (G0eloof 22 en 26mm). Xl2 vork afgeslepen op 28cm. De rempomp is een van een typhoon. Voorveer is een korte yss voorveer voor zip(185mm). Topplaatje van de veer is eentje dat ik ooit ies gemaakt had met verschillende mogelijkheden om de veer meer naar binnen of buiten te zetten.

20191029_191934.jpg

20191021_203701.jpg

20191014_173824.jpg

• Like 1

Mooi werk! Ik vind het raar dat er nog niemand een kant-en-klaar pakket gemaakt heeft voor die conversie..

39 minuten geleden, DD_ves zei:

Mooi werk! Ik vind het raar dat er nog niemand een kant-en-klaar pakket gemaakt heeft voor die conversie..

Crimaz heeft een mooie oplossing met behoud van de originele vork en vering hoor. Kost nog een kleine €800 voor alles in elkaar zit. :wacko:

• Like 2

Die had ik al gezien idd..

25 minutes ago, Frederik9111 said:

Kost nog een kleine €800 voor alles in elkaar zit. :wacko:

Eeerst maar eens zien hoe dat standaard remt met goeie vering en nieuwe blokken.. :D

1 uur terug, DD_ves zei:

Mooi werk! Ik vind het raar dat er nog niemand een kant-en-klaar pakket gemaakt heeft voor die 

Buiten het lassen van de vork is de rest vrij kant en klaar te verkrijgen, Komt gewoon duurder uit. Crimaz maakt de beugel-rempomp setup bijvoorbeeld, Kost 180 euro en is dun plaatstaal.. De remleiding is wel écht kwaliteit. Zeer dun en afkoppelbare koppelingen, die was 70 euro geloof ik, @Kidfromantwerp?

Fre heeft nog een px/lml disc donorvork liggen en ik heb nog wel een pk xl2 vork liggen. Dan heb je alles voor een disc swap

• Like 1

11 minuten geleden, Frissenappel zei:

Buiten het lassen van de vork is de rest vrij kant en klaar te verkrijgen, Komt gewoon duurder uit. Crimaz maakt de beugel-rempomp setup bijvoorbeeld, Kost 180 euro en is dun plaatstaal.. De remleiding is wel écht kwaliteit. Zeer dun en afkoppelbare koppelingen, die was 70 euro geloof ik, @Kidfromantwerp?

Fre heeft nog een px/lml disc donorvork liggen en ik heb nog wel een pk xl2 vork liggen. Dan heb je alles voor een disc swap

Ja idd kleine 80 euries

Wat is de reden van de 1cm kraag op het verloopstuk?

Was 't nie simpelder gewoon een verloopstuk te draaien 'zonder' die kraag en de twee vorkhelften tegen elkaar te lassen?

Als je beide afschuitn tot de rand scherp is en de eerste las met genoeg stroom last creëer je een mooie doorlas waarbij de 3 componenten goed aan elkaar zitten.

Ook maar de helft zoveel laswerk...

Heb je een foto van dat topplaatje voor de veer?

53 minuten geleden, Speedracer zei:

Wat is de reden van de 1cm kraag op het verloopstuk?

Was 't nie simpelder gewoon een verloopstuk te draaien 'zonder' die kraag en de twee vorkhelften tegen elkaar te lassen?

Als je beide afschuitn tot de rand scherp is en de eerste las met genoeg stroom last creëer je een mooie doorlas waarbij de 3 componenten goed aan elkaar zitten.

Ook maar de helft zoveel laswerk...

Heb je een foto van dat topplaatje voor de veer?

Er is meer dan 1 weg naar Rome, ja :)

Was voor meerdere redenen makkelijker;

-1)belangrijkste reden is dat het aan allebei de kanten een interference fit is. Dus verloopstuk moest in de vriezer voor het plaatsen. Dan samen in de vriezer voor op de vork te plaatsen. Met de kraag loop je dan niet het risico van het verloopstuk door te kloppen in 1 vd helften en zit het in de twee helften even ver door. If that makes sense

2)om ze vast te hechten tijdens het positioneren. Met een verloopstuk zonder kraag kan/moet je een gat boren in beide vorkhelften om het verloopstuk vast te punten. Dan kan ik met de andere helft draaien zodat de inkeping en swingarm waterpas stonden. Op deze manier kan dat gewoon op de kraag. Toen had ik enkel een tig dus deed ik het liever zo.. 

Plaatje is niet zo hightech, warmgewalst staal van 5mm met 1 gat en in een radius er rond enkele gaten extra was voor  v50 en pk spatborden

Vraagje: wat doen jullie met de speedo-kabel?

Groetjes, nero. 

1 uur geleden, nero zei:

Vraagje: wat doen jullie met de speedo-kabel?

Groetjes, nero. 

Verloopstuk werd op 12mm geboord, de speedo loopt volgt de originele weg. De hydrauliek loopt door het frame en het neusje naar beneden.

• Like 1

Ik heb de Crimaz schijfremkit en dat werkt super! Wel icm een Bgm pro demper en Bgm veer. 

18 minutes ago, Thomas78 said:

Ik heb de Crimaz schijfremkit en dat werkt super! Wel icm een Bgm pro demper en Bgm veer. 

Op je SprintV? Zoja, toevallig een paar foto's?