Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Issues met schakelen


Chris Van der Auwera

Aanbevolen berichten

Op 5/8/2019 om 19:40, Chris Van der Auwera zei:

koplamp eruit gehaald en idd, kabels zitten niet meer op zijn plaats. zie foto. Hoe haal ik die cover van het dashboard er eigenlijk af?

 

IMG_5499.jpg

Die(2) is er uit "gewipt". En 1 zit ook niet juist .Gewoon een nieuwe,  vooral juiste binnenkabel met passend tonneke er door geleiden en afstellen. Dus als eerste bij dit probleem de koplamp demonteren. 

Link naar reactie
13 uur geleden, DD_ves zei:

Als je dit doet, maak dan even een tie wrap vast net onder de moer. Voorkomt dat die in je stuurkolom valt :D 

of prop een lapje in het gat.

Wat koeno83 zegt gaat niet uw klem want dan zitten de gleuven: A nog steeds naar beneden

                                                                                                                    B krijgt u het tonnetje er nooit meer in!.

                                                                                                                    C het gaat niet passen een kant van het plaatje is dieper dan de andere zijde of het gaat wel passen en het plaatje zit                                                                                                                                      achterste voren en u kunt niet meer schakelen.

Gewoon kabels kopen met vaste tonnetjes zoals Nero al aangaf en passende stelvijzen kopen deze zijn domweg een maat te klein (M5 ipv M6 ipv M8???)

Netjes aantrekken en scheuren met dat monster:lol:

Link naar reactie

Ik denk dat Koeno gelijk heeft het plaatje waar de bolletjes van de kabel in moeten  180° draaien zodat de sleuven naar boven zitten dan kunnen de kabels niet meer loskomen. Uiteraard de kabels eerst aan de stuurzijde juist monteren en dan -aan de schakelklok op lengte maken en afstellen.

Link naar reactie
14 uur geleden, Wilby zei:

Ik denk dat Koeno gelijk heeft het plaatje waar de bolletjes van de kabel in moeten  180° draaien zodat de sleuven naar boven zitten dan kunnen de kabels niet meer loskomen. Uiteraard de kabels eerst aan de stuurzijde juist monteren en dan -aan de schakelklok op lengte maken en afstellen.

Hoe had je dat bedacht dan?

Als je 180 graden draait zit de sleuf aan de handvatzijde en krijg je er dus nooit een kabel in of uit.

Of als je hem achterstevoren zet dan geld bovenstaande ook nog en komt er nog bij dat je waarschijnlijk de eerste en vierde(derde) versnelling niet meer kunt inschakelen.

Zoals het plaatje zit is perfect en als de kabels er netjes in zitten en op spanning zijn dan kunnen deze er met geen mogelijkheid uitschieten of de kabel moet eerst breken en dubbel vouwen in het stuur.

Link naar reactie

Ik bedoel niet  omdraaien maar met de klok mee draaien, zo zitten ze trouwens op een Sprint, maar bij een GS zal het dan wel kloppen zoals het op de foto is. 

Link naar reactie
32 minutes ago, Wilby said:

Ik bedoel niet  omdraaien maar met de klok mee draaien, zo zitten ze trouwens op een Sprint, maar bij een GS zal het dan wel kloppen zoals het op de foto is. 

even voor de zekerheid: mijn foto is niet van een GS.

Link naar reactie

Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik nog kabels heb vervangen. Maar als je het plaatje demonteert waarin de tonnetjes passen , is er maar 1 logische manier om dit terug te monteren en de kabels aan te sluiten. Je kan dit zien aan de kabelgeleiding en ervoor zorgen dat de kabel geen knik maakt maar een boogje als hij in de buitenkabel verdwijnt. Wat een discussies!!

Link naar reactie

Pak een imbussleutel die net niet in het gat past. Tik die er voorzichtig een beetje in en dan moet je 'm er zo uit kunnen draaien. Ik heb onlangs op deze manier de schroefdraad van een afgebroken bougie uit mijn cilinder kunnen halen. Hoop dat je hier wat aan hebt:)

Link naar reactie
17 hours ago, Basie said:

Pak een imbussleutel die net niet in het gat past. Tik die er voorzichtig een beetje in en dan moet je 'm er zo uit kunnen draaien. Ik heb onlangs op deze manier de schroefdraad van een afgebroken bougie uit mijn cilinder kunnen halen. Hoop dat je hier wat aan hebt:)

is gelukt, ging best goed eruit. bedankt vr je tip.

bij het plaatsen vd kabels heb ik een kabel vh licht los getrokken. kan iemand me helpen met het connectiepunt aan te duiden?  IMG_4096.thumb.jpg.2e12aafa55b3c367dfaacae2670ecd8c.jpg

Link naar reactie
Op 11/8/2019 om 18:18, DD_ves zei:

Geen idee, maar ik aie er maar 1 met een schroefje en zonder draad. Die misschien?

Ik zie er drie zonder draadje en zonder schroefje.

Dat kontakt hangt sowieso van vreemde schroefjes aan elkaar.

Beste de hele handel in 1 keer vervangen door de juiste schroefjes en alle draadjes voorzien van een adereindhulsje.

Dit is beter en geeft minder kans op breuk dan een gesoldeerd adereindje, bovendien gaat soldeer onder druk( schroefje) kruipen en gaat de verbinding los zitten.

Link naar reactie
17 hours ago, Bowyer said:

Ik zie er drie zonder draadje en zonder schroefje.

Dat kontakt hangt sowieso van vreemde schroefjes aan elkaar.

Beste de hele handel in 1 keer vervangen door de juiste schroefjes en alle draadjes voorzien van een adereindhulsje.

Dit is beter en geeft minder kans op breuk dan een gesoldeerd adereindje, bovendien gaat soldeer onder druk( schroefje) kruipen en gaat de verbinding los zitten.

terecht. iets vd winter. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...