Thomas78 Geplaatst: 6 augustus 2019 Delen Geplaatst: 6 augustus 2019 Op 5/8/2019 om 19:40, Chris Van der Auwera zei: koplamp eruit gehaald en idd, kabels zitten niet meer op zijn plaats. zie foto. Hoe haal ik die cover van het dashboard er eigenlijk af? Die(2) is er uit "gewipt". En 1 zit ook niet juist .Gewoon een nieuwe, vooral juiste binnenkabel met passend tonneke er door geleiden en afstellen. Dus als eerste bij dit probleem de koplamp demonteren. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 6 augustus 2019 Delen Geplaatst: 6 augustus 2019 Dit komt trouwens door die kabels in 2 delen. Als je die niet goed afknipt/vijlt, dan draaien die niet in het mechanisme en breken ze op een gegeven moment. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 6 augustus 2019 Delen Geplaatst: 6 augustus 2019 13 uur geleden, DD_ves zei: Als je dit doet, maak dan even een tie wrap vast net onder de moer. Voorkomt dat die in je stuurkolom valt of prop een lapje in het gat. Wat koeno83 zegt gaat niet uw klem want dan zitten de gleuven: A nog steeds naar beneden B krijgt u het tonnetje er nooit meer in!. C het gaat niet passen een kant van het plaatje is dieper dan de andere zijde of het gaat wel passen en het plaatje zit achterste voren en u kunt niet meer schakelen. Gewoon kabels kopen met vaste tonnetjes zoals Nero al aangaf en passende stelvijzen kopen deze zijn domweg een maat te klein (M5 ipv M6 ipv M8???) Netjes aantrekken en scheuren met dat monster Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 7 augustus 2019 Delen Geplaatst: 7 augustus 2019 Ik denk dat Koeno gelijk heeft het plaatje waar de bolletjes van de kabel in moeten 180° draaien zodat de sleuven naar boven zitten dan kunnen de kabels niet meer loskomen. Uiteraard de kabels eerst aan de stuurzijde juist monteren en dan -aan de schakelklok op lengte maken en afstellen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 7 augustus 2019 Delen Geplaatst: 7 augustus 2019 Dat plaatje zit volgens mij 100% goed. Zo zit het op de mijne: Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 7 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2019 10 hours ago, DD_ves said: Dat plaatje zit volgens mij 100% goed. Zo zit het op de mijne: kabels (2 m, 1,5 mm doorsnede) met vast tonnetje gekocht en stelvijzen van 5 mm. Ivm de foto, ik neem aan dat de kabels zo moeten? zie foto in bijlage. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 7 augustus 2019 Delen Geplaatst: 7 augustus 2019 14 uur geleden, Wilby zei: Ik denk dat Koeno gelijk heeft het plaatje waar de bolletjes van de kabel in moeten 180° draaien zodat de sleuven naar boven zitten dan kunnen de kabels niet meer loskomen. Uiteraard de kabels eerst aan de stuurzijde juist monteren en dan -aan de schakelklok op lengte maken en afstellen. Hoe had je dat bedacht dan? Als je 180 graden draait zit de sleuf aan de handvatzijde en krijg je er dus nooit een kabel in of uit. Of als je hem achterstevoren zet dan geld bovenstaande ook nog en komt er nog bij dat je waarschijnlijk de eerste en vierde(derde) versnelling niet meer kunt inschakelen. Zoals het plaatje zit is perfect en als de kabels er netjes in zitten en op spanning zijn dan kunnen deze er met geen mogelijkheid uitschieten of de kabel moet eerst breken en dubbel vouwen in het stuur. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Ik bedoel niet omdraaien maar met de klok mee draaien, zo zitten ze trouwens op een Sprint, maar bij een GS zal het dan wel kloppen zoals het op de foto is. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 32 minutes ago, Wilby said: Ik bedoel niet omdraaien maar met de klok mee draaien, zo zitten ze trouwens op een Sprint, maar bij een GS zal het dan wel kloppen zoals het op de foto is. even voor de zekerheid: mijn foto is niet van een GS. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Voor mij is het al een tijdje geleden dat ik nog kabels heb vervangen. Maar als je het plaatje demonteert waarin de tonnetjes passen , is er maar 1 logische manier om dit terug te monteren en de kabels aan te sluiten. Je kan dit zien aan de kabelgeleiding en ervoor zorgen dat de kabel geen knik maakt maar een boogje als hij in de buitenkabel verdwijnt. Wat een discussies!! Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Dit is geen discussie, we proberen allemaal te helpen! Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Om deze discussie te beslechten, hier foto's van 2 GS150- sturen, beiden ongeveer in neutraal stand: Het verschil met een sprintstuur is dat de kabelgeleiders bij een sprint meer naar onderen zit. Je vlindertje zit dus goed. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 schroefwartel (wat een naam) om aan te spannen blijkt afgebroken. Iemand ervaring hiermee, hoe je die verwijderd? (zie foto hieronder, onderste stuk uit de GS) Link naar reactie
Basie Geplaatst: 10 augustus 2019 Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 Pak een imbussleutel die net niet in het gat past. Tik die er voorzichtig een beetje in en dan moet je 'm er zo uit kunnen draaien. Ik heb onlangs op deze manier de schroefdraad van een afgebroken bougie uit mijn cilinder kunnen halen. Hoop dat je hier wat aan hebt:) Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 53 minutes ago, Basie said: Pak een imbussleutel die net niet in het gat past. Tik die er voorzichtig een beetje in en dan moet je 'm er zo uit kunnen draaien. Ik heb onlangs op deze manier de schroefdraad van een afgebroken bougie uit mijn cilinder kunnen halen. Hoop dat je hier wat aan hebt:) top! morgen eens proberen. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 11 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2019 17 hours ago, Basie said: Pak een imbussleutel die net niet in het gat past. Tik die er voorzichtig een beetje in en dan moet je 'm er zo uit kunnen draaien. Ik heb onlangs op deze manier de schroefdraad van een afgebroken bougie uit mijn cilinder kunnen halen. Hoop dat je hier wat aan hebt:) is gelukt, ging best goed eruit. bedankt vr je tip. bij het plaatsen vd kabels heb ik een kabel vh licht los getrokken. kan iemand me helpen met het connectiepunt aan te duiden? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 augustus 2019 Delen Geplaatst: 11 augustus 2019 Geen idee, maar ik aie er maar 1 met een schroefje en zonder draad. Die misschien? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 augustus 2019 Delen Geplaatst: 11 augustus 2019 Ik kan mis zijn, maar blauw is meestal de voeding voor het speedolampje. Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 augustus 2019 Delen Geplaatst: 15 augustus 2019 De blauwe draad wordt aangesloten op punt 1 van het contactslot en gaat naar de koplamp. http://scooterhelp.com/electrics/wiring/VS5.pdf Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 17 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 On 8/15/2019 at 7:49 PM, nero said: De blauwe draad wordt aangesloten op punt 1 van het contactslot en gaat naar de koplamp. http://scooterhelp.com/electrics/wiring/VS5.pdf Groetjes, nero. tx, heb de doktor bibber test uitgehaald. Draadje overal tegenhouden tot het lichtje brandde :-) Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 Op 11/8/2019 om 18:18, DD_ves zei: Geen idee, maar ik aie er maar 1 met een schroefje en zonder draad. Die misschien? Ik zie er drie zonder draadje en zonder schroefje. Dat kontakt hangt sowieso van vreemde schroefjes aan elkaar. Beste de hele handel in 1 keer vervangen door de juiste schroefjes en alle draadjes voorzien van een adereindhulsje. Dit is beter en geeft minder kans op breuk dan een gesoldeerd adereindje, bovendien gaat soldeer onder druk( schroefje) kruipen en gaat de verbinding los zitten. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 Vespa Romeo's...kijk eens goed hier :-)! Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 25 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2019 17 hours ago, Bowyer said: Ik zie er drie zonder draadje en zonder schroefje. Dat kontakt hangt sowieso van vreemde schroefjes aan elkaar. Beste de hele handel in 1 keer vervangen door de juiste schroefjes en alle draadjes voorzien van een adereindhulsje. Dit is beter en geeft minder kans op breuk dan een gesoldeerd adereindje, bovendien gaat soldeer onder druk( schroefje) kruipen en gaat de verbinding los zitten. terecht. iets vd winter. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.