Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cilinderkop nagy blechroller


woutervespa

Aanbevolen berichten

Hey , 

Is er iemand die ervaring heeft met de verbeterde cilinderkop "il naso" ( ref. 3331760 scooter center)in combinatie met de carburator kit van polini cp 19mm ( ref sc7001d19) ?

Dit om mijn acma 125 cc iets vlotter te laten rijden .

Alvast bedankt 

Wouter 

 

 

 

Link naar reactie

De cilinderkop is een hoge compressiekop, bij een GS150 geeft dit beter koppel op lage toeren en een iets hogere topsnelheid. Dit alles maakt het rijden aangenamer. 

De polini-carbu is geen plug & Play. Telkens de carbu demonteren om aanpassingen te doen (naaldhoogte, sproeiers,....) is geen lachertje.  Als je originele carb nog werkt zou ik die behouden, tenzij je een vrij grote kennis heb in het afregelen van carburators.

Als je echt vooruit wilt gaan, ga dan voor de volledige ombouw (cilinderkit en krukas van Bollag) . Let wel,dan verlies je de charme van het rijden met een echte old timer (geluid, werken met de versnellingen om voldoende snelheid te halen,... ). 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

OOOooo hell yeah... ik heb een Bollag motor tuned by Maskes... toch wel heerlijk om net iets (:P) meer power te hebben. Wat de carburator betreft, ik heb er deze http://www.maskesvespaparts.com/Carburetor-complete-CP-23-BM in zitten en was inderdaad een hele karwei om die juist afgesteld te krijgen maar loopt nu als een naaimachientje :D. Het "Bollag Factory Team" keek goedkeurend toe toen ik de gashendel opende :o ! Met dank aan Peter "Maskes" voor zijn eindeloos geduld bij de afstelling!

Link naar reactie
5 hours ago, woutervespa said:

Dit is het model van zuiger die in de motor zit . Boring 54 ( die op de foto is 57,35 )

ik ga het mogen vergeten zeker ? 

15646020496522124258639.jpg

Nagy is de guru van wideframe tuning! Met de cilinderkop krijg je een winst van 10km/u ! Ik heb een complete time blok bij hem besteld voor mijn faro basso!

Link naar reactie
5 uur geleden, Stevo VS zei:

Nagy is de guru van wideframe tuning! Met de cilinderkop krijg je een winst van 10km/u ! Ik heb een complete time blok bij hem besteld voor mijn faro basso!

Je vergeet wel de prijs te vermelden voor al da speelgoed.  :)

Alleen al voor alle onderdelen zit men al ruim boven de 1000€  dacht ik.

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
11 uur geleden, woutervespa zei:

Dit is het model van zuiger die in de motor zit . Boring 54 ( die op de foto is 57,35 )

ik ga het mogen vergeten zeker ? 

 

Stuur een mailtje naar Bollag met je vraag, ik heb geen idee  welke piston er past. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
2 hours ago, nero said:

Je vergeet wel de prijs te vermelden voor al da speelgoed.  :)

Alleen al voor alle onderdelen zit men al ruim boven de 1000€  dacht ik.

Groetjes, nero. 

De cilinderkop kost een 195€ + shipping dus dat valt zeer goed mee! Ik wou echter meer dan 70/u rijden met mijn oud ijzer en heb geopteerd voor een volledig aangepast blok! Ik heb een V33 en daar is niks buiten de kop voor te krijgen! Natuurlijk is het blok prijzig maar dat is een vrouw ook!! Prijs compleet blok plug en play met alle goodies is een 3100€

Link naar reactie
2 hours ago, woutervespa said:

Bedankt voor de info , idd. misschien best eens mailen naar bollag . 

Volledige ombouw zie ik niet zitten ( Te prijzig ) 

groeten 

Wouter 

Ja zoals ik reeds zei voor mijn motor was geen alternatief en enkel de kop te krijgen maar vindt 70/u te zwak voor hedendaags verkeer! Ik ben dan fullout gegaan , er zijn goedkopere alternatieven!

Link naar reactie
6 uur geleden, Stevo VS zei:

De cilinderkop kost een 195€ + shipping dus dat valt zeer goed mee! Ik wou echter meer dan 70/u rijden met mijn oud ijzer en heb geopteerd voor een volledig aangepast blok! Ik heb een V33 en daar is niks buiten de kop voor te krijgen! Natuurlijk is het blok prijzig maar dat is een vrouw ook!! Prijs compleet blok plug en play met alle goodies is een 3100€

"mijn oud ijzer"...... tegen een Vespa?! :blink::wacko::unsure:

"prijzig maar dat is een vrouw ook".........  are you gay??

Link naar reactie
6 uur geleden, Filientje! zei:

"mijn oud ijzer"...... tegen een Vespa?! :blink::wacko::unsure:

"prijzig maar dat is een vrouw ook".........  are you gay??

oud ijzer of brommer of wat dan ook! dat mag ieder toch voor zich weten.

En als ik besluit wel of geen geld meer uit te geven aan mijn ouwe ijzer dan begint er niks te klagen, voor mijn vrouw gaat dat helaas niet op.

En mijn oude ijzer doet het wanneer ik dat wil en heeft ook nooit hoofdpijn. Je zou er bijna Gay van worden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...