Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET2: nakijken kabel snelheidsmeter


Jiska

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een absolute leek op het gebied van vespa's.

De snelheidsmeter van de Vespa ET2 doet het niet en ik wil altijd alles zelf kunnen doen, dus ik wil graag weten hoe ik de kabel zelf nakijk en eventueel vervang. Het probleem is echter dat ik nogal huiverig ben om die kap met alle electra erachter open te rukken. Ik heb hem geprobeerd open te maken, maar zelfs zover kwam ik niet. Ik heb dus uiteindelijk een nogal suffe vraag: hoe krijg ik de kap van om het stuur eraf, zodat ik goed bij de kabels kan? Zitten er nog verborgen schroeven, naast de twee die hem op zijn plaats houden (en een naast het rechter handvat en een onder de koplamp) of zijn er maar twee en moet ik gewoon veel kracht zetten en hope for the best?

Ik hoop dat iemand een vespa-ignoramus als ik even wil bijstaan. Ik bestel zsm een handboek, maar ben nu nog een beetje ongeduldig.

Groeten,

Jiska

Link naar reactie

Dag Benjiman,

dank je wel voor je antwoord, maar betekent dat dat je alle kappen voor eraf moet halen voor je bij het metertje kan? Dat Piaggio-teken zit op driekwart van boven en tussen stuurkap en de kap eronder zit een vrije ruimte, dus die zitten niet noodzakelijkerwijs verbonden...

Ik ben gisteravond de hele avond op internet aan het zoeken geweest en er staat genoeg over het vervangen en controleren van de kabels, maar raar genoeg niet over hoe je die kap verwijdert. Ik had vierkante oogjes, ;-). Maar ik ga even kijken naar die schroef waar jij het over hebt.

Groeten, Jiska

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...