Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterband loopt langzaam leeg?


motorhan

Aanbevolen berichten

Hallo

mijn achterband loopt langzaam leeg. Als ik de band op 2.2 breng en dan na een week wil gaan rijden moet e zeker een 0.5 bar bij het ligt niet aan het ventiel ik heb de band al gelost randen schoongemaakt en dan lijkt het ogenschijnlijk goed maar na een aantal dagen tocg weer drukverlies.

Iemand een idee behalve nieuw band. ik heb ook al zo'n vloeistof in de band gespoten die zou elk lekje moeten dichten maar ook dat werkte niet. dus alle troep met veel werk weer verwijderd.

gr

Han

 

Link naar reactie

Band op druk brengen, en onderdompelen in een kuip met water (of in de vijver). zelfs het kleinste lekje geeft dan af en toe een luchtbelletje. Of een mengsel van water en detergent/afwasproduct overal overvloedig op sprayen (ik heb steeds zo'n sprayflacon klaar staan). Ook ventiel binnen en buiten checken met spray, en tijdens het proces ook even met ventiel bewegen (masseren). 

Link naar reactie

Dat is inderdaad een manier heb ik al eens gedaan en niets gezien. de band leek toen ook op spanning te blijven maar zodra het wiel gemonteerd was loopt ie toch langzaam leeg. en dat is vervelend.

Maar ik ga het nog maar een keer zo proberen want met sop spuitenop het gemonteerde wiel gebeurt er niks.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb inmiddels en nieuwe velg en nieuwe band gekocht. en een cement kuip om het gemonteerde wiel in te leggen met water en zo het lekje te ontdekken.
ga dat komende week eens doen. Omdat de GTS te koop staat i.v.m. aankoop GTS supertech wil ik de nieuwe eigenaar niet opschepen met een leeglopende band dat vind ik niet netjes.

dus die persoon die de blauw GTS super koopt met ca 3000 km krijgt een bijna nieuwe Vespa zonder enig krasje of gebrek en met leuke extra's.

is wel met Nederlands kenteken alle sleutels en handleiding.

Wie heeft er interesse laat maar weten.
Gr
Han

Link naar reactie

Ook een nieuw ventiel gestoken? Kan ook vaak het probleem zijn... of heb je op het gewone ventiel een haaks ventiel gedraaid? 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 11/10/2019 om 12:21, pdvd zei:

Ook een nieuw ventiel gestoken? Kan ook vaak het probleem zijn... of heb je op het gewone ventiel een haaks ventiel gedraaid? 

probleem opgelost nieuwe velg en nieuwe band gekocht. Ik heb het oudere wiel nog niet in een bak water gelegd om het lekje te traceren. dus de oorzaak weet ik nog niet,
 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...