paulfriet Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Heeft er iemand ervaring met triboron Link naar reactie
TomVC Geplaatst: 19 juli 2019 Delen Geplaatst: 19 juli 2019 Paar maten van mij rijden er al een tijdje mee rond in hun opgedreven kreidlers en ik hoor die toch ni klagen noch is er al ene vast gelopen. Vrij prijzig maar veel minder van nodig en beter voor het milieu:) om even met de hype mee te doen ivm milieu. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 28 juli 2019 Delen Geplaatst: 28 juli 2019 Wij Vespa club gelderland spreken er onderling al een tijdje over alleen nog niemand durft het aan. Ik heb hier ooit dezelfde vraag gesteld als jij, de antwoorden waren zoals te verwachten. Link naar reactie
Ed75 Geplaatst: 29 juli 2019 Delen Geplaatst: 29 juli 2019 Toch een straf verhaal. Maar blijkbaar echt? Hier de beschrijving: https://www.zundappveteranenclub.nl/triboron/ En hier te koop blijkbaar: https://www.tomoshop.nl/tomos-triboron-smeermiddel Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 29 juli 2019 Delen Geplaatst: 29 juli 2019 http://triboron.info/ En hier wat goedkoper. Link naar reactie
Hendry Geplaatst: 8 september 2019 Delen Geplaatst: 8 september 2019 Sinds kort gebruik ik Triboron in mijn GLA 150cc en ACMA BOLLAG. Beiden zijn motorisch volledig gerestaureerd. Sinds een maand gebruik ik dit product. Op advies 50% Shell volsynthetische mengolie en 50% Triboron. tijdens het inrijden.(rekening houdend met de 1 en 2% mengverhouding)Tevens nu ook benzine met octaangehalte 102 ipv 98'. Beide Vespa's rookten voorheen niet en lekten ook niet.(Geen druppel) en er zit carterolie in..... Wat me opvalt: Meer power onderin waardoor ik minder snel hoeft terug te schakelen.Vermoed de sterkere 102 octaanbenzine met meer energie. Wat me verbaasd is dat vooral de ACMA veel minder mechanisch geluid geeft ook in de uitlaat...Kan ik niet helemaal verklaren en wat ik niet kan verklaren dat het schakelen veel soepeler lijkt te gaan. Triboron komt niet bij de versnellingstandwielen en de koppeling dus geen verklaring voor.(Misschien dat ik met een lager toerental schakel wat het schakelen makkelijker maakt??) Volgens sommigen heeft Triboron geen dichtende werking waardoor de krukaskeerringen zouden lekken maar alles is vernieuwd en zie tot nu toe geen lekkage en hoor dat ook niet direct in de Zundapp en Kreidler forums terug.Daarom ook hiervoor niet bang. Volgend jaar ga ik volledig op Triboron rijden als het gaat zoals het nu gaat,. Mijn voorlopige indruk lijkt tot nu toe uitstekend, alles lijkt soepeler en stiller te gaan, maar besef dat ik nog te weinig met dit product heb gereden en de stap van 98 naar 102 octaanbezine ook zijn invloed heeft om een eindoordeel te geven. Wordt vervolgd.... Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 oktober 2019 Delen Geplaatst: 12 oktober 2019 Hoe zijn de ervaringen tot op heden? Wil eventueel met mijn px ook een proef gaan doen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.