Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vanwaar komen de gaatjes :)


BjornDJ

Aanbevolen berichten

Beste Vespagisten, 

Ik ben volop bezig met het restaureren van mijn bacchetta '48 en één ding is met onduidelijk en maakt me heel curieus. Op mijn frame waar de "vespa badge" hangt zijn een 6 tal gaatjes en ik weet niet wat er ooit gehangen heeft. Ik dacht eerst aan het vespa logo, maar dan zou het compleet verkeerd gehangen hebben, ik heb geen idee... misschien hebben jullie wel suggesties... ik zou de gaatjes willen verstoppen ;) 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link naar reactie

Zou daar geen badge met de naam van van de handelaar hebben gestaan ? Dat werd wel meer gedaan vroeger…

Gaatjes dichtplamuren op een “ bewegend” beenschild is niet zo’n strak idee , dat zijn Indische carrosseriewerken .

als je het goed wil doen laat je het dichtlassen.

Link naar reactie
2 hours ago, Domi said:

Zou daar geen badge met de naam van van de handelaar hebben gestaan ? Dat werd wel meer gedaan vroeger…

Gaatjes dichtplamuren op een “ bewegend” beenschild is niet zo’n strak idee , dat zijn Indische carrosseriewerken .

als je het goed wil doen laat je het dichtlassen.

idd dicht lassen is een optie... maar dan moet ik hem herlakken (ben ik over aan het twijfelen). De lassen herschilderen gaat volgens mij niet gaan daar de lak bijna 60j oud is en je dit nooit meer hetzelfde krijgt... 

Link naar reactie

Mooi ding , maar ik denk wel dat er iets niet klopt aan uw logo , is volgens mij geen origineel waardoor de maten wel eens niet 100% kunnen kloppen .

kan je eens wat meer foto's van uw Vespa posten ? 

Grtz sidvespa

Link naar reactie

Hi Sid

bedankt voor je reactie. Ja idd mogelijks misschien slechte badge. Voorlopig enkel foto van de vorige eigenaar toe hij hem verkocht maar is niet verandert behalve dat hij nu uit elkaar ligt :mellow::rolleyes:

98EC948A-873F-4B37-93C9-DFE4C7E6256A.jpeg

C8F7BA56-E4B1-4D43-98DF-3875AEF9B634.jpeg

7F837C1D-60B7-4987-B21E-15659F177CD6.jpeg

6A971F97-DC7E-4D40-AE38-845DB5F21869.jpeg

0FF7444A-BAD1-4AF3-A1F0-3BDE7E844F16.jpeg

A4A0008C-9D95-4440-A4BA-5050DDF46979.jpeg

63F98126-C530-4492-84C6-8E0BB2FF119E.jpeg

6D3FDD98-C1A3-48C1-BDA1-ADD54B2F8F4F.jpeg

Link naar reactie

Nog eens bekeken en volgens mij is uw logo inox , 

voor de rest mooi scooter , je meld dat hij uit elkaar is wat zijn de plannen dan?? Opnieuw een nieuwe laklaag?? Of deze behouden?? 

Ik zou in elk geval op zoek gaan naar een origineel logo ( kan wel wat kosten weet ik ) 

en indien geen nieuwe lak de nu geplaatste gewoon vervangen , indien wel een nieuwe laklaag gaten dichten ( lassen dus ) en logo op de juiste plaats monteren 

veel Suc6 nog met uw project ik hoop dat je ons hier zo nu en dan laat volgen via een fototje zo af en toe ;)

grtz sidvespa

Link naar reactie

Btw de gaatjes met een 1 gemarkeerd zouden wel eens van een dealer logo kunnen zijn ,hoewel in de jaren 40 en 50 toen meestal decals gebruikt werden  en in de jaren 60 meer dealer logos ! 

De met 2 gemarkeerde gaatjes zijn voor mij een raadsel 

IMG_1585.JPG

Link naar reactie
16 minutes ago, nero said:

Zo misschien: 

 

6D3FDD98-C1A3-48C1-BDA1-ADD54B2F8F4F.jpeg.7851cf41cc68d3385aeb1a2b81f92040_LI.jpg

Ja, ik ga het er eens afnemen en eens zien waar ik het kan passen :)

Bedankt voor de tip

Link naar reactie
Op 19/7/2019 om 14:25, BjornDJ zei:

idd dicht lassen is een optie... maar dan moet ik hem herlakken (ben ik over aan het twijfelen). De lassen herschilderen gaat volgens mij niet gaan daar de lak bijna 60j oud is en je dit nooit meer hetzelfde krijgt... 

Herlakken?  Ik vind die look zo nog wel dik in orde met die zwarte velgskes!  Herspuiten en je je hebt er terug eentje zoals alle andere.... Trouwens, als eens een beetje decaan geprobeerd?  Zou niet van verschieten als daar nog originele lak onderzit...

Veel plezier

N

Link naar reactie
21 hours ago, BjornDJ said:

Ja, ik ga het er eens afnemen en eens zien waar ik het kan passen :)

Bedankt voor de tip

Hoi, ja, dacht ik ook. Komt precies wel overeen met de gaatjes van het logo maar dan gekanteld.

Link naar reactie

Wat wijzer geworden, ik heb het logo er eens afgehaald en je raadt het nooit. Als ik het kantel zijn de gaten bedenkt en komen ze perfect overeen. Het logo heeft dus ooit zo gehangen. Strange :blink:

en nu , toe lassen zeker :rolleyes:

74D7E7FB-45E3-4E28-ADA6-44792129E335.jpeg

Link naar reactie

1949-1950 is te vroeg voor MISA, hoor. Wellicht een foutje bij een eerdere restauratie/aanpassing-aan-de-goesting destijds. Gewoon die gaatjes laten zitten jong. Net als die oude blauwe lak. Die Vespa heeft 70 jaar “geleefde”. Niks schoner dan een paar rimpels/kilootjes die er bij komen in de loop der jaren. (Maak ik mezelf ook wijs elke keer als ik voor een spiegel passeer).

Link naar reactie
10 uur geleden, Frederik9111 zei:

1949-1950 is te vroeg voor MISA, hoor. Wellicht een foutje bij een eerdere restauratie/aanpassing-aan-de-goesting destijds. Gewoon die gaatjes laten zitten jong. Net als die oude blauwe lak. Die Vespa heeft 70 jaar “geleefde”. Niks schoner dan een paar rimpels/kilootjes die er bij komen in de loop der jaren. (Maak ik mezelf ook wijs elke keer als ik voor een spiegel passeer).

Als je 15jaar geleden op internet intikte: "oude scooter", kwam er gegarandeerd een foto voorbij van een felblauwe curryscooter met logo verkeerd gehangen :P

Link naar reactie

Zou er wel een Nagy (Il Naso) compressiekop opzetten en een Megadella uitlaatje van bij Bollag... Dan gaat hij iets vlotter.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hey, Hello, 

Mijn excuses van het laten van updates maar ik was zo hard bezig met de restauratie van mijn broncchetta (haar nickname) dat ik niet aan de tijd kwam hier even wat te posten.:)

Ondertussen is mijn motortje volledige gereviseerd (met grote dank aan Frederik9111, je bent een schatje. Oké ik had beloofd niet emotioneel te worden :wub:) en is zo goed als alles vernieuwd. Dit zowel in de motor  (dichtingen, bourages, piston, roulementen, kicker, carterring, , ontkoppelingsplaten, ontsteking, bobines, enz… zelfs de olie ) als buiten de motor ben ik nu de volledige elektriciteit aan het vernieuwen samen met de gainen en kabels.

Status van vandaag, ik heb dit voorbije weekend de eerste keer gereden met haar en super, ze draait heel mooi, alhoewel het afregelen niet zo simpel is bij een bacchetta van 71 jaar. Nu nog de elektriciteit goed krijgen en ik kan met haar eens buiten komen.

Ik post wat foto’s, enjoy :rolleyes: (let op oude en nieuwe pics staan wat door elkaar)

 

4015656F-F2F4-4C8D-A18F-CD2D9BE739A6.jpg

IMG_8914.JPEG

 

 

 

IMG_8947.JPEG

IMG_8951.JPEG

IMG_8972.JPEG

IMG_8973.JPEG

 

IMG_9120.JPEG

 

 

IMG_9246.JPEG

IMG_9250.JPEG

IMG_9254.JPEG

 

IMG_9266.JPEG

IMG_8917.JPEG

IMG_8945.JPEG

Link naar reactie
13 minutes ago, DD_ves said:

Amai da's rap gegaan :blink:.

Die @Frederik9111 is precies wel een tovenaar... 

Zalige kleur trouwens! Zeker niet herspuiten!!

Ik heb zijn toverstok nog niet gezien :huh:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...