Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motosvespa150S met 200 blok wiel sleurt


SCALLE1969

Aanbevolen berichten

Kijk ook eens na of er geen speling zit op het achterwiel, en idd veel banden raken een beetje het koppelingsdeksel. 

Bij u lijkt de band wel serieus te schuren, is een extra rondel steken op de achteras (voor de oliekeerring) geen optie?  Op die manier komt de tamboer en dus ook het achterwiel verder van het koppelingsdeksel.

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
40 minutes ago, nero said:

Kijk ook eens na of er geen speling zit op het achterwiel, en idd veel banden raken een beetje het koppelingsdeksel. 

Bij u lijkt de band wel serieus te schuren, is een extra rondel steken op de achteras (voor de oliekeerring) geen optie?  Op die manier komt de tamboer en dus ook het achterwiel verder van het koppelingsdeksel.

Groetjes, nero. 

Is dat wel een goed plan?

Betekent ook minder contact tussen tanden aandrijfas en remtrommel. Als dat mis gaat kan je meteen het complete blok uit elkaar halen om de aandrijfas te vernieuwen.

Zou vooral naar de banden spanning kijken, en anders een ander type band zoeken, bv Heidenau K38.

De K38 monteer ik op bijna alle blokken, nog nooit problemen gehad met aanlopen.

En zijn de tanden in de remtrommel nog goed? Niet versleten?

 

Link naar reactie

Een rondel van 1of 2mm maakt volgens mij geen verschil wat betreft de tanden. Ik heb dit al gedaan toen er teveel speling op het achterwiel kwam met goed resultaat.  De tanden op de achteras krijgen veel meer schade door een "los" achterwiel. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Probeer als test ook eens of het ook gebeurt als je een andere velg (reserve of voorwiel) er op legt. 

Link naar reactie

Dustcover vertoont aardige sleepsporen aan 1 kant. Kan wijzen op een versleten lager, niet meer mooi ronde remtrommel, onvoldoende aangespannend centraal moer...

Link naar reactie

Als er geen speling op de trommel zit , spacers steken tussen trommel en velg… heb ik ook al is moeten doen

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Even ter info, bij mij sleepte mijn band tegen mijn achterveer als mijn madam er achterop zat. Spaans blok met FA tubeless velg, Dunlop band en Pinasco veer. De veer hoger instellen is een optie maar mag ook niet te hard worden. Heb rondelletjes tussen velg en remtrommel gestoken en met een witte stift een markering op de band aangebracht, vandaag ritje gedaan en  probleem opgelost.

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...