Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Slapend kenteken


Johanc

Aanbevolen berichten

Ik heb een vespa sprint barnfind welke een slapend kenteken heeft, helaas zijn alle papieren zoek, wat is de manier om het kenteken in nederland weer aktief te krijgen¿

Het is een originele nederlander

Link naar reactie
1 uur geleden, Johanc zei:

Ik heb een vespa sprint barnfind welke een slapend kenteken heeft, helaas zijn alle papieren zoek, wat is de manier om het kenteken in nederland weer aktief te krijgen¿

Het is een originele nederlander

Daar gaan verschillende verhalen over maar de meeste gaan erover dat het niet lukt.

Het is nl zo dat zolang het ding een traceerbaar kenteken heeft er altijd door de "eigenaar" een kenteken aangevraagd dient te worden.

Als de eigenaar van het kenteken nog in leven is en daar aan wil mee werken is er niets aan de hand en heb je binnen een dag of wat weer een kenteken met de originele plaat.

Is de eigenaar overleden of wil hij niet meewerken aan de aanvraag van een nieuw kenteken dan word het heel erg lastig zo niet onmogelijk, de rdw is daar heel erg duidelijk over.

Voor zover ik weet is er geen manier om dit te omzeilen behalve dan het in een ander Europees land aanvragen van een kenteken op basis van een gelijkvormigheid attest en daarna weer invoeren in Nederland. De rdw is dan omdat hij een Europees kenteken heeft verplicht er een Nederlands kenteken op af te geven.

We hebben het in de laatste gevallen dan maar even niet over de kosten hiervan:P

Maar neem eens kontakt op met het rdw zij kunnen je in ieder geval vertellen wie de eigenaar is en wat zijn laatste verblijfplaats is/was. Kost €20,- meen ik. 

Link naar reactie
10 hours ago, Bowyer said:

Daar gaan verschillende verhalen over maar de meeste gaan erover dat het niet lukt.

Het is nl zo dat zolang het ding een traceerbaar kenteken heeft er altijd door de "eigenaar" een kenteken aangevraagd dient te worden.

Als de eigenaar van het kenteken nog in leven is en daar aan wil mee werken is er niets aan de hand en heb je binnen een dag of wat weer een kenteken met de originele plaat.

Is de eigenaar overleden of wil hij niet meewerken aan de aanvraag van een nieuw kenteken dan word het heel erg lastig zo niet onmogelijk, de rdw is daar heel erg duidelijk over.

Voor zover ik weet is er geen manier om dit te omzeilen behalve dan het in een ander Europees land aanvragen van een kenteken op basis van een gelijkvormigheid attest en daarna weer invoeren in Nederland. De rdw is dan omdat hij een Europees kenteken heeft verplicht er een Nederlands kenteken op af te geven.

We hebben het in de laatste gevallen dan maar even niet over de kosten hiervan:P

Maar neem eens kontakt op met het rdw zij kunnen je in ieder geval vertellen wie de eigenaar is en wat zijn laatste verblijfplaats is/was. Kost €20,- meen ik. 

Klopt niet helemaal, als het voertuig geschorst is geweest of afgemeld ivm sloop, kan er toch nog een kenteken worden aangevraagd in NL bij de RDW.(zelfs als de vorige eigenaar niet meewerkt/overleden is) Je moet dan een technische keuring aanvragen en alle info (incl aankoopbewijs/koopcontract) kunnen overleggen bij de keuring.

Dit wordt een technische keuring genoemd, wordt alles goed bevonden (er wordt vooral gekeken naar remkracht en deugdelijke verlichting) dan wordt het voertuig weer op kenteken gezet. 

Was er ooit al een NL kenteken voor dit voertuig, dan krijg je dit kenteken weer terug, wel duidelijk om vragen bij de keuring dat ze hier onderzoek naar doen, zijn ze wat lui in bij de RDW.

Ik heb die keuring 2 jaar terug laten doen bij een P200E, dat kostte toen 176 euro. Kreeg toen het oorspronkelijke kenteken weer terug. (voertuig was door vorige eigenaar afgemeld voor sloop, bij het opnieuw op kenteken zetten is de vorige eigenaar verder niet betrokken geweest)

Link naar reactie

Beste Niels,

 

Ik neem maar aan dat je gelijk hebt en hoop ook dat het echt zo is.

Zelf heb ik in het verleden helaas andere ervaringen met het rdw.

Lang geleden kon ik een vnb kopen maar zonder papieren, wel met een kentekenplaat.

Dus bij het rdw geinformeerd en na betaling de gegevens van de eigenaar van het kenteken gekregen.

De persoon in kwestie was nog wel in leven maar de kinderen wilden hem hier niet mee lastig vallen en wilden ook niet een nieuw kenteken bewijs aanvragen(eea uiteraard tegen vergoeding van de kosten plus extra).

Na overleg met het rdw was het antwoord; jammer voor je maar dan kunnen wij hier niets mee, je kan het voertuig dan het beste voor onderdelen gebruiken een kentekenbewijs krijg je bij dit framenummer nooit meer.

Ik had gelukkig het ding nog niet gekocht en kwam er dus goed van af.

Mocht je ooit in een vergelijkbare situatie komen informeer dan eerst goed naar wat wel en niet mogelijk is en leg dit ook bij de verkoper vast.

Het is altijd jammer als je op deze manier leergeld moet betalen.

Link naar reactie

Ok, dat is idd een vervelende situatie. Goeie kans dat dat inmiddels verandert is, want anders had ik mijn Vespa ook niet op kenteken kunnen zetten. Wat ik begreep van de RDW toen ik mijn P200E op kenteken heb gezet.

Er wordt een brief gestuurd naar de vorige eigenaar of hij/zij akkoord is met het overschrijven.

Reageert de vorige eigenaar niet binnen een bepaalde periode op de brief vd RDW, dan kan het voertuig op jou naam worden gezet.

Overigens is het wel zeer te adviseren, om bij elk frame of complete Vespa die je koopt een quitantie of koopcontract te vragen. Dan is de RDW al een stuk zekerder dat het een eerlijk voertuig betreft.

(standaard koopcontracten kan je vinden via google)

Link naar reactie
Op 10/7/2019 om 22:00, Johanc zei:

Ik heb een vespa sprint barnfind welke een slapend kenteken heeft, helaas zijn alle papieren zoek, wat is de manier om het kenteken in nederland weer aktief te krijgen¿

Het is een originele nederlander

Hallo Johan,

Er is altijd een weg heb zowel auto’s als een Vespa en brommer op kenteken gekregen. Je moet alleen wel met een rijdend exemplaar aankomen dat voldoet aan de geldende regels voor het bouwjaar. Het is wel belangrijk om een inkoopverklaring cq. Factuur te hebben maar dat kan normaal gezien eenvoudig geregeld worden.

Gr. Hans

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...