Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vesparados belgium classic scooter ride out! 25 augustus 2019


Stevo VS

Aanbevolen berichten

Wat is die club eigenlijk? Kom ze overal tegen op internet, maar heb al gezocht en kan er niet veel details over vinden (eignelijk enkel op social media). Is dit zoals bij Harley met verschillende chapters? 

Zoja, is er ergens een lijst met chapters te vinden?

Link naar reactie
5 uur geleden, DD_ves zei:

Wat is die club eigenlijk? Kom ze overal tegen op internet, maar heb al gezocht en kan er niet veel details over vinden (eignelijk enkel op social media). Is dit zoals bij Harley met verschillende chapters? 

Zoja, is er ergens een lijst met chapters te vinden?

Is eigenlijk een vriendengroep met een passie voor classic Vespa's, ondertussen met leden in alle uithoeken van de wereld. Chapters kan je het niet noemen. Maar we gaan natuurlijk niet even vergaderen of een ritje doen in Barcelona of Bali.

Kom gewoon eens naar een rit van de Vesparados, bovenstaande is misschien een goede gelegenheid, en dan maken we kennis. We zullen je niet vragen een criminele daad te stellen om toe kunnen toetreden, gewoon een GTS in brand steken volstaat :-) Ik zie in je lijstje dat je er toevallig eentje hebt dus dat komt goed uit.

  • Like 2
  • Haha 4
Link naar reactie
14 minutes ago, Solvato said:

Is eigenlijk een vriendengroep met een passie voor classic Vespa's, ondertussen met leden in alle uithoeken van de wereld. Chapters kan je het niet noemen. Maar we gaan natuurlijk niet even vergaderen of een ritje doen in Barcelona of Bali.

Kom gewoon eens naar een rit van de Vesparados, bovenstaande is misschien een goede gelegenheid, en dan maken we kennis. We zullen je niet vragen een criminele daad te stellen om toe kunnen toetreden, gewoon een GTS in brand steken volstaat :-) Ik zie in je lijstje dat je er toevallig eentje hebt dus dat komt goed uit.

Mag ik zo’n « chapter » starten in mijn regio?

serieuse vraag trouwens, ben er as we speak over bezig met mijn Vespa dealer.. 

Link naar reactie

Vesparados werd gesticht in Breda en Antwerpen was er vrijwel onmiddellijk  als eerste bij.

Een charter opstarten gaat zomaar niet, lid worden trouwens ook niet. De hele gedachte achter deze vereniging is vriendschap. Dus je zal ons een paar keer moeten ontmoeten, kennis maken, even kijken of je je thuis voelt in de groep en natuurlijk willen ook wij even grondig kennis maken.

Maar in ieder geval fijn te lezen dat je interesse hebt

  • Like 2
Link naar reactie

En die Vesparados in Zuid-Afrika, Indonesia, NY zijn dan allemaal verbonden? Of puur toeval?

En enkel oldies? Of ook moderne?

Ik was hier (regio Charleroi) op zoek naar een club, maar bij VC Charleroi is er een ledenstop...

Ik heb al een groepje dat rond de locale Vespadealer hangt, waar wij regelmatig een rit mee doen. 

De dealer wil geen club starten die als concurrent optreedt van VC Charleroi, maar een soort owners group zou wel leuk zijn. Vandaar het idee om bij een organisatie zoals Vesparados aan te kloppen. keertje langstkomen is geen probleem, ik ben trouwens geboren en getogen in Antwerpen..

aangepast door DD_ves
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mooi weer en veel 2takt gepassioneerde scooter boys,girls op een toplocatie aan het water met gezellig buitenterras ! Zal zeker een topper worden !! En natuurlijk 80km samen rondtoeren. Hoop jullie ook te zien !

B2546E13-0443-4B2B-8ACA-624BE983C42B.jpeg

Link naar reactie

Onmogelijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ben aan het roderen :P

Link naar reactie
Op 10/7/2019 om 18:52, Solvato zei:

De hele gedachte achter deze vereniging is vriendschap.

Vereniging? Om een vereniging te zijn moet je op zijn minst een feitelijke vereniging of vzw zijn en dus ook officieel zo ingeschreven staan wat hier zeker niet het geval is...

Link naar reactie
Op 22/8/2019 om 15:18, EriX zei:

Vereniging? Om een vereniging te zijn moet je op zijn minst een feitelijke vereniging of vzw zijn en dus ook officieel zo ingeschreven staan wat hier zeker niet het geval is...

Hmmm, niet helemaal juist Erix. Citaat uit het Wetboek van Venootschappen en Verenigingen (WVV):

  • Een (tijdelijke) spontane groepering van individuen die een gemeenschappelijk doel nastreven (zoals het organiseren van bepaalde activiteiten), worden automatisch gekwalificeerd als een feitelijke vereniging.
  • Een feitelijke vereniging (vereniging zonder rechtspersoonlijkheid in het WVV)  moet zich NIET inschrijven in de KBO aangezien zij in principe geen winstuitkeringsoogmerk heeft.

Maar ik begrijp wat je bedoelt; het is geen officieel geregistreerde club. Dus bovenstaande info is slechts regelgevig, iets waar België, naar mijn mening, overdreven sterk in is.

Los daarvan: Morgen gaan we rijden !!!!

Link naar reactie
5 uur geleden, Solvato zei:

Hmmm, niet helemaal juist Erix. Citaat uit het Wetboek van Venootschappen en Verenigingen (WVV):

  • Een (tijdelijke) spontane groepering van individuen die een gemeenschappelijk doel nastreven (zoals het organiseren van bepaalde activiteiten), worden automatisch gekwalificeerd als een feitelijke vereniging.
  • Een feitelijke vereniging (vereniging zonder rechtspersoonlijkheid in het WVV)  moet zich NIET inschrijven in de KBO aangezien zij in principe geen winstuitkeringsoogmerk heeft.

Maar ik begrijp wat je bedoelt; het is geen officieel geregistreerde club. Dus bovenstaande info is slechts regelgevig, iets waar België, naar mijn mening, overdreven sterk in is.

Los daarvan: Morgen gaan we rijden !!!!

Misschien bedoelt Erix:  Als er (hopelijk niet) een ernstig ongeval gebeurt, kan er iemand willekeurig van de organiserende 'feitelijke vereniging' persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en gaan de popjes aan het dansen...  Die gesprekken hadden we 15jaar geleden ook met oprichten andere clubjes en meetings.  Maar veel plezier morgen; het weer zit al mee!

Link naar reactie

Niet alleen “iemand” van de “organisatie”, maar zelfs “ieder verondersteld lid van de feitelijke vereniging”. Leesvoer.

Link naar reactie
2 uur geleden, nero zei:

Idd, daarom best een VZW oprichten, dan kan er niemand persoonlijk aansprakelijk worden gesteld, alleen de VZW. 

Groetjes, nero. 

Jawel, het bestuur. Maar als vzw kan je daarvoor een bestuurderaansprakelijkheidsverzekering afsluiten ter bescherming van je bestuursleden (kost een paar euros, maar geeft ferme gemoedsrust voor wie zich vrijwillig inspant voor een vereniging).

Link naar reactie

En zijn buiten dat nog veel punten dat niet mag en gevolgen kan hebben als je een ongeval hebt. 1) verzekering moet betaald zijn 2) snelheid moet correct zijn 3) geldig rijbewijs 4) 125cc op papier en zwaardere blok er onder 5) drinken en rijden 6) goede bandprofiel 7) Door rood rijden in groep... kan zo blijven doorgaan... 8 ) Ik ga rijden en genieten morgen ! :-)))

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...