Jump to content
Vespaforum.be
nero

Waarom een Clasic-Rijder minstens 4 vespa's zou moeten hebben.

Recommended Posts

De laatste week al 4 maal in panne gevallen...

1ste en 2de panne: ETS: de spie van het vliegwiel afgebroken, ter plaatse kunnen herstellen maar een uurtje nadien de koppeling spie gewoon in 2-en gebroken. Depannage naar huis was nodig. 

3de panne SS180:  Bij het terug naar huis rijden plotseling veel verlies van vermogen maar tegen lage snelheid toch thuis geraakt.  Oorzaak nog niet bekend.  :)

4de panne GS150: Onderweg tussen Edingen en Treigne in panne gevallen juist voor Beaumont.  Vermoeden van defecte CDI. Had geen reserve mee dus depannage gevraagd naar huis. 

DE ETS is ondertussen wel hersteld maar de rest met wachten tot morgen.

Denk dat ik me opnieuw een camionette ga aanschaffen. :)

Wie heeft ooit "beter" gedaan? 

Groetjes, nero. 

  • Haha 1
  • Sad 2

Share this post


Link to post

De vreugde van classic rijden!

 

Hoe hebben jullie de depanage geregeld?

abonnementje ergens?

 

Share this post


Link to post
10 minuten geleden, nero zei:

Denk dat ik me opnieuw een camionette ga aanschaffen. :)

Op een P(x)ke :D 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
1 uur geleden, DD_ves zei:

De vreugde van classic rijden!

 

Hoe hebben jullie de depanage geregeld?

abonnementje ergens?

 

Nope, gelukkig iemand uit onze kennissenkring die dit (voorlopig) met veel plezier doet. Gelukig bestaan er nog mensen die zich belangloos inzetten om iemand te helpen.  :)

Groetjes, nero.

  • Like 2

Share this post


Link to post
1 uur geleden, Frederik9111 zei:

Op een P(x)ke :D 

In mijnen tijd waren PX-en veur....   :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Haha... ja en altijd wat te sleutelen. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post

De gebroken spie aan vliegwielkant heb ik ook gehad na de revisie van een smallframe. De conus van de nieuwe krukas kwam blijkbaar niet 100% overeen met die van het vliegwiel. Het was wel dezelfde maat , maar toch zat er blijkbaar wat speling tussen waardoor deze niet genoeg klemde en is doorgeslagen.

Ik heb dat opgelost met rodeerpasta tussen beide vlakken te smeren en deze over elkaar te wrijven tot dit 100% paste.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Goeie moed Nero, ik heb indertijd ( 2011 ) ook hiervoor een bestelwagen aangeschaft.

Dure hobby als je het mij vraagt! Jan.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
31 minutes ago, jeansprint said:

Goeie moed Nero, ik heb indertijd ( 2011 ) ook hiervoor een bestelwagen aangeschaft.

 

Waar steken jullie die bestelwagen dan? :unsure:

Share this post


Link to post
36 minuten geleden, DD_ves zei:

Waar steken jullie die bestelwagen dan? :unsure:

Je kan er vanuit gaan dat je de vespa wel ergens kan kwijt geraken en op de één of andere manier wel thuis geraakt ( gisteren stopte er nog een moto technieker met een bestelwagen met de vraag of hij mij kon naar huis voeren).  Omdat mijn vrouwtje toen al onderweg was met de bovenbuur om me op te pikken heb ik hem vriendelijk bedankt. 

De kunst is natuurlijk om zonder panne thuis te raken.  :) 

Ben al naar Oostenrijk , Italie, Duitsland, Frankrijk, Kroatië, Nederland,... gereden zonder panne die ik niet zelf kon oplossen (alhoewel dat de panne aan de Mont Ventoux  nipt was (oliekeerring moeten vervangen). Als het eenmaal tegen zit zekers... 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Ken jouw pannes al een beetje, je hebt zo ooit eens midden in de nacht gaan aanbellen, met platte gps, platte telefoon, en geen benzine... En dan nog geen hulp. :-)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
29 minuten geleden, marc9820 zei:

Ken jouw pannes al een beetje, je hebt zo ooit eens midden in de nacht gaan aanbellen, met platte gps, platte telefoon, en geen benzine... En dan nog geen hulp. :-)

 

Was da ni op de terugweg van de Haloweenrit in Gent?  Mijn zoon en ik hebben toen naar huis gelift, de camionette gaan halen (had er toen nog één) en terug gereden om de vespa op te pikken.  Achteraf vernomen dat er op minder dan 500m in een zijstraatje een benzinepomp stond.  Op Haloween gebeuren er altijd rare dingen bij mij. :)

De panne van de GS150 is ondertussen ook opgelost, was niet de CDI maar de statorplate die het begeven heeft, da wordt een nieuwe bestellen... Een bank achteruit voor Vespatronic!  :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Met de vespa ( px ) al veel stil gestaan. Uitlaat los, breken meermaals. Carter geschuurd door slechte opbouw en plaatsing ( door ne  (sl ) echte vakman volgens ne kenner. Gat in de piston winterperiode was -3 ( te arm ). Momenteel in orde door ne echte vespadocter laten maken.Met mijn lammys juist ne keer ne kabel af en al veel mee gereden . 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ondertussen de prijzen eens bekeken... 202€ voor die nieuwe bobijnen bij Sip?

Dankzij wat verder zoeken en vooral Frissenappel dezelfde stator gevonden voor 37€. 

https://www.dataparts.eu/en/artikel-noch-nicht-zugewiesen/stator-idm-79-4mm?fbclid=IwAR2RoiScpJ_lKwA3a_zIJ1dD6PwUnT6iS38_eOSujDf4MjTlsC1OkqjVx00

We weten waar te bestellen! 

Groetjes, nero. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Het afslepen, vanaf 5 km tot 300 km van mijn woonplaats, zit inbegrepen in de oldtimerverzekering(ik denk iets van 35 euro per jaar) bij Marsh. Toch goed om weten dacht ik? :rolleyes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
1 uur terug, Filientje! zei:

Het afslepen, vanaf 5 km tot 300 km van mijn woonplaats, zit inbegrepen in de oldtimerverzekering(ik denk iets van 35 euro per jaar) bij Marsh. Toch goed om weten dacht ik? :rolleyes:

Gaat dit samen met een verzekering nemen bij Marsh? 

Zijn toch volop aan 't zoeken achter een kleine camionette, niet alleen om Vespa's te vervoeren.  :)

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Ok, bedankt! Houdt het in mijn achterhoofd. :)

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ik heb zo'n pechverhelping bij Total, enkel formulier moeten invullen en 1x om de 3 weken moet ge daar dan gaan tanken (8 liter voor moto, 25 liter voor auto). Al eens 1x gebruik van gemaakt en dus best wel handig (enkel wel voor België en het aantal interventies is beperkt tot 2 per jaar, vanaf de eerste interventie dus dat zijn er dan 3 in totaal). Waarom extra betalen als het op deze manier kan hé. Tanken moet ik toch dus of dat nu 1x per maand bij total is of elders is nu ook niet weer een probleem.

https://www.total.be/nl/promoties/total-assistance

Je moet dan wel bij de tankbeurt uw total kaart eerst gebruiken en dan pas uw bankkaart, of afgeven aan stationbediende als die er is.
En je kan ook maar 1 voertuig opgeven voor sleepdienst, maar dat is bij Touring ook zo, tenzij je voor al uw voertuigen apart betaald want daar kan je ook niet meerdere scooters op 1 abonnement zetten (al geprobeerd maar lukt dus niet).

En ja Nero, ik heb dus ook 4 scooters in de garage staan... :-)

 

Edited by EriX
  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
4 uur geleden, EriX zei:

En ja Nero, ik heb dus ook 4 scooters in de garage staan... :-)

En, rijden ze allemaal?  :)

Bedankt, kan misschien alleen de meest pannegevoelige vespa doorgeven, alleen wordt het moeilijk om die te vinden.  

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Elke  "Classic-Vespa-rijder" zou 4 classic-Vespa's moeten hebben en één moderne, nieuwe vespa...neen eigenlijk 2 moderne Vespa's voor als de "andere moderne" in panne ligt ;) :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
13 uur geleden, Gas geven zei:

Met de vespa ( px ) al veel stil gestaan. Uitlaat los, breken meermaals. Carter geschuurd door slechte opbouw en plaatsing ( door ne  (sl ) echte vakman volgens ne kenner. Gat in de piston winterperiode was -3 ( te arm ). Momenteel in orde door ne echte vespadocter laten maken.Met mijn lammys juist ne keer ne kabel af en al veel mee gereden . 

 

 

Gescheurd, snel rijden en schrijven is gevaarlijk.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
9 uur geleden, Filientje! zei:

Inderdaad Nero! Je moet lid zijn van een club die op zijn beurt aangesloten is bij BFOV https://www.bfov-fbva.be/nl/clubs/

Dan is de afsleepdienst inderdaad een onderdeel van de verzekering

Neem rechtstreeks contact op met Marsh, je moet geen lid zijn van een club om die verzekering af te sluiten.

de verzekering is iets duurder zonder lidmaatschap bij zo’n club , maar daar moet ge ook lidgeld betalen , dus dat komt eender uit .

ze berekenen uw polis op de jongste telg in de collectie , daarna is het 25€ / stuk die je laat verzekeren .

zo ben ik in elk geval verzekerd bij Marsh

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nero,dat is de wet van Murphy die zegt : Alles wat kan kapot gaan,zal ook kapot gaan!

Geloof me,Ik kan er van meespreken,zelfs met nieuwe dingen.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
2 uur geleden, Domi zei:

de verzekering is iets duurder zonder lidmaatschap bij zo’n club , maar daar moet ge ook lidgeld betalen , dus dat komt eender uit .

Je mag de motor niet gebruiken voor dagelijks verkeer (woonwerk) en je mag niet meer dan 10.000km/jaar rijden, anders verwijzen ze je door naar Univé.  Ik vermoed dat deze firma in Nederland zit want kan mijn postcode niet correct invullen. 

Ga eens bekijken of dit voordelig is voor de scooters waarmee ik minder km's maak. 

Bedankt voor alle info, we kunnen weer afwegen en vergelijken. 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...