Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moeilijke start px en gs


Chris Van der Auwera

Aanbevolen berichten

heb een p200e van 1981 en een gs 150  van 1959. één ding gelijkaardig : starten niet van de eerste keer niettegenstaande ze net volledig nagekeken zijn. (inclusief carburator)

 

ik draai altijd het kraantje dicht als hij stilstaat, ik start met choke, maar moet altijd een 20 keer trappen. En na 5 keer, de gaspedaal open.

Met de GS zaterdag nog 100km vlot gereden. 

 

Maar daarnet weer van dat.

 

Doe ik iets fout? Tips?

 

Link naar reactie

Een GS heeft het idd meestal moeilijk, zeker als hij al een paar dagen stil staat. 

Dit heeft te maken met de benzinetoevoer die soms niet optimaal is.  Het helpt als je de vespa (met naftkraan open) een half minuutje overhelt richting carbu. 

ps: Vandaag een ritje gedaan metde GS150 richting Treigne maar gestrand juist voor Beamont geen ontsteking meer op de vespatroni, vermoedelijk de CDI die het begeven heeft.  Morgen eens nakijken. 

Het zijn en blijven krellen!  :)

Groetjes, nero. 

 

Link naar reactie

Ik ben overgeschakeld op een vespatronic -ontsteking die geen batterij nodig heeft.  Als je 100km kan rijden zonder probleem denk ik niet dat de problemen bij het starten iets met de batterij te maken heeft.  Jan kan wel een schakelaar juist achter de batterij plaatsen om te vermijden dat ze "leegloopt".  Maar moest dit het geval zijn zou ze zelf niet meer kunnen starten of zou de motor slecht draaien, zonder kracht. 

Tor nu toe was ik heel tevreden over de vespatronic ontsteking (steekt er wel al 10 jaar op) , nu iets minder...  :) 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
22 hours ago, nero said:

Ik ben overgeschakeld op een vespatronic -ontsteking die geen batterij nodig heeft.  Als je 100km kan rijden zonder probleem denk ik niet dat de problemen bij het starten iets met de batterij te maken heeft.  Jan kan wel een schakelaar juist achter de batterij plaatsen om te vermijden dat ze "leegloopt".  Maar moest dit het geval zijn zou ze zelf niet meer kunnen starten of zou de motor slecht draaien, zonder kracht. 

Tor nu toe was ik heel tevreden over de vespatronic ontsteking (steekt er wel al 10 jaar op) , nu iets minder...  :) 

Groetjes, nero. 

heb vandaag gestart met eerst laten over te hellen ... perfect!!! Top tip. mega tx.

 

ivm plaatsen ve schakelaar, is dat een simpele handeling?

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...