Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rammelende sip road 2.0. Vervangen?


pdvd

Aanbevolen berichten

Toen ik mijn P200 kocht heb ik er bijna gelijk een Sip Road 2.0 onder gelegd. Deze heeft inmiddels ca. 15.000 km gelopen. Er zit inmiddels een irritrante rammel in de uitlaat. Die hoor je iedere keer als je de Vespa wegzet en dit rammelt ook tijden het rijden. Een test met een rubber hamer tegen de uitlaat vertelde me dat het echt de uitlaat was... Oftewel wat te doen? 

- Gewoon mee blijven rijden?

- Nieuwe kopen van hetzelfde type (ik heb alleen een steeds slechter gevoel bij alle producten waar SIP z'n naam aan hangt) 

- Een andere kopen zoals deze: https://www.scooter-center.com/en/bgm1011tr/exhaust-bgm-pro-bigbox-touring-bbt-vespa-px200-rally200?number=BGM1011TR Echter dient er dan nog meer anders afgesteld te worden? Voor de Sip Road 2 moest er een sproeier aangepast worden. Is deze uitlaat ongeveer gelijk aan de road 2? Of raad men hier wat anders aan? Over 3 weken wil ik er mee naar Spanje en gedurende zo'n end wil ik wel dat alles op orde is. 

 

 

Link naar reactie

Tussenschot tussen expansie- en dempkamer durft al es loskomen bij Sip’s. Gaat alleen nog maar luider worden vanaf nu. 

Vandaag zou’k zeker voor de BGM Touring Bigbox gaan. Geeft net iets meer koppel onderaan. De sproeier-setup is identiek aan je huidige.

De Sip 3.0 was aangekondigd voor december 2018 en zou 1,5PK extra leveren, maar voorlopig zijn alle tamtams stilgevallen.

Link naar reactie

Luister er morgen maar eens naar als je er bent.. ;) Ga dan op jouw kennis af (en misschien van Richard als die er ook is, maar vermoed dat jullie hetzelfde zullen zeggen). Dan morgenavond maar bestellen. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet. 

Link naar reactie

Ik heb op de Ts een BGM touring bigbox, met een standaard P200 blokje. Op de Px een Polini, met eerst eenzelfde 200 standaard set up en nu een 215 Pinasco kit. Beide zeer goede uitlaten. De Polini is iets scherper van geluid vind ik. 

Link naar reactie

BGM BBT zit er op en heel wat gerammel minder :) Ook even extra ducktape en een slang om dat pinnetje aan de achterkant can de billen gedaan. Dat rubbertje was geheel verweerd. Ook die zitten weer strak. 

Op de foto links oud rechts nieuw. 

20190705_193920.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Wat wil je hebben voor die oude.

Ik wil eens kijken of het veel verschil maakt met mijn sito plus. 

Een nieuwe kopen kan als het bevalt altijd nog.

En afhankelijk van welke Oosterhout je woont kom ik hem zelfs halen.

Stuur anders een pbtje.

 

Thijs.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

toch deze week de sip road 3.0 op een pinasco 177 (2 poorts 8, 24/24 ,200cc bak ,koppeling 23 tanden )testen na de belofte van sip.(garantie van sip) Wij zijn overtuigd van de kwaliteit van onze producten. Daarom hebben we de wettelijke garantie voor onze SIP Road-uitlaatsystemen verlengd tot een SIP Premium-garantie die 36 maanden duurt. Mocht er gedurende deze tijd een storing optreden die niet te wijten is aan oneigenlijk gebruik of onjuiste montage, dan zullen wij de uitlaat kosteloos repareren of vervangen door een nieuwe.

ben benieuwt voor de toekomst??

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik ben inmiddels erg content met mijn BGM. probeer SIp tegenwoordig zo veel mogelijk te vermijden... alhoewel ze soms wel spullen hebben die anderen niet hebben. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...