Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alternatief rally 180, 200


Bercki

Aanbevolen berichten

43 minutes ago, Bercki said:

Thanks Niels ! 

Op deze manier krijg ik een beter zicht op welk model en motor ik moet aanschaffen. Ik zou graag de juiste keuze maken...

Je kan ook kiezen voor een PX 200  blok, daar is nog meer vermogen uit te halen, maar die blokken zijn inmiddels wel erg lastig te vinden! De kosten voor nieuwe onderdelen zijn vergelijkbaar met het blok wat ik hiervoor beschreef. (dus zo’n 1200 euro aan nieuwe onderdelen) Maar die blokken zijn tweedehands wel veel lastiger te vinden, en kosten dan al snel 700 tot 800 euro, plus dat er nog wel eens iets aan kapot is, wat dan ook gerepareerd moet worden.

Wat je ook kan doen, een nieuw maar standard LML PX 150 blok kopen.

Die blokken zijn kwalitatief minder dan Piaggio, maar wel erg betaalbaar. Dat blok gebruiken tot het af is. En daarna een revisie doen met mooie onderdelen van DR of BGM. Zo’n LML blok is al te vinden voor 850 euro. 

(heb ik recent geinformeerd bij een duitse handelaar)

Link naar reactie
3 hours ago, Bercki said:

Merci Niels !  Al een paar keer die DR177 hier tegengekomen op het forum, is blijkbaar een populaire upgrade.

Is idd populair, maar niet de meest verfijnde cilinder set. Dan moet je eerder de bgm/polini of malossi cilinder set hebben. (maar die kosten ook behoorlijk veel meer)

Het verschil is voornamelijk stalen cilinder set en aluminium/nycasil set. De laatste kan veel meer rpm hebben, en hoeft vrijwel niet ingereden te worden.

De DR177 kan je de eerste 500km niet volgas rijden, plus een stalen cilinder moet zeker niet een te lage olie/benzine verhouding hebben, dan krijg je vastlopers en kapotte pistons ed.

Dus prima set die DR177, maar je moet wel weten wat je doet.

De DR177 set is een prima basis upgrade, maar wil je echt serieus meer pk, dan moet je aan bovengenoemde sets denken. (en de bijkomstige hogere kosten)

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...