Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alternatief rally 180, 200


Bercki

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel een Ts als een Sprint Veloce .  De Ts is een exacte copie van de Rally maar dan standaard met een 125 blokje. Beide van Italie mee laten brengen door een betrouwbaar iemand, 3 en 4 jaar geleden. In de Sprint Veloce zit nog het originele blokje. In de Ts zit nu een standaard P200 blok, het origineel blokje ligt op het schap. Binnenkort komt er op de Ts een Crimaz schijfrem vooraan en nadien een 215 Pinasco kit met aangepaste krukas en carbu, zoals bij mijn Px. 

Link naar reactie

GTR,werd vaak een beetje minachtend "De rally voor de armen" genoemd.
Al moet je voor zo'n GTR ondertussen ook al aardig wat geld ophoesten

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nog een vraagje: Naar welk PX model moet ik uitkijken om in de buurt van een Rally 200 te komen ? Zou toch graag wat vermogen willen hebben om met passagier in de Ardennen te tuffen. 

Had graag een ouder model gehad maar als het vermogen tekort schiet en je er dan toch een PX blok moet onder steken is het misschien beter om een PX te overwegen ? 

Groetjes, Frederick

Link naar reactie

Heb een Spaans 200 blok met een Polini 210 kit op, BGM Bigbox uitlaat en een 24/24 carb met aangepaste sproeiers , gaat als een speer, zelfs met mijn madam achterop zijn er die mij niet kunnen volgen. Heb via dit forum school gelopen bij Frederic en nog een paar andere specialisten op dit forum, lezen is de boodschap.

Trouwens kristofd, ik heb ook een 300 GTS  SS, mijn madam wilt er niet meer opzitten sinds ze met mijn specialekke meegereden heeft. 

 

Link naar reactie
15 hours ago, Wilby said:

Heb een Spaans 200 blok met een Polini 210 kit op, BGM Bigbox uitlaat en een 24/24 carb met aangepaste sproeiers , gaat als een speer, zelfs met mijn madam achterop zijn er die mij niet kunnen volgen. Heb via dit forum school gelopen bij Frederic en nog een paar andere specialisten op dit forum, lezen is de boodschap.

Trouwens kristofd, ik heb ook een 300 GTS  SS, mijn madam wilt er niet meer opzitten sinds ze met mijn specialekke meegereden heeft. 

 

Heb toevallig exact dezelfde setup, incl spaans 200 blok, gaat idd als een tierelier!

Link naar reactie

Hallo Bercki,

Hangt er vanaf wat je wil.

Als je voor de complete BGM setup kiest, incl zwaardere koppeling van bgm, kan je een 187cc blok bouwen, met ongeveer 19 pk. 

Maar bedenk dan wel dat je alleen al aan nieuwe onderdelen waarschijnlijk al zo’n 1200 euro kwijt bent, en dan moet je het blok zelf nog in elkaar zetten. (een px150 blok heb ik dan nog niet meegerekend, kost tweedehands rond de 300/400 euro)

Je kan ook een wat goedkopere/mildere setup kiezen met bv DR177 cilinder set. Ik denk dat je dan rond de 10/11 pk zit.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...