Bercki Geplaatst: 22 juni 2019 Delen Geplaatst: 22 juni 2019 Een vraagje : welke van de oudere Vespa modellen komt het best in de buurt van een Rally 180, 200 ? Daar deze Rally’s best prijzig geworden zijn zoek ik een mooi alternatief en liefst een oldie. Wat is jullie advies ? Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Maar ze worden zeldzaam die Ts'n. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Sprint (2 spoelpoorten ) sprint veloce ( 3 spoelpporten ) deze zijn ook jaren 70 Vespa's en hebben voor mij zowat dezelfde tijdsgeest en zijn als je wat zoekt iets betaalbaarder grtz sidvespa Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Of de vespa GT of GTr. De GT heeft wel een trapezium phare. Groetjes, nero. Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 23 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Bedankt voor de reacties ! Ik zal deze modellen eens grondig bekijken. Groetjes, Frederick Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Ik heb zowel een Ts als een Sprint Veloce . De Ts is een exacte copie van de Rally maar dan standaard met een 125 blokje. Beide van Italie mee laten brengen door een betrouwbaar iemand, 3 en 4 jaar geleden. In de Sprint Veloce zit nog het originele blokje. In de Ts zit nu een standaard P200 blok, het origineel blokje ligt op het schap. Binnenkort komt er op de Ts een Crimaz schijfrem vooraan en nadien een 215 Pinasco kit met aangepaste krukas en carbu, zoals bij mijn Px. Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 juni 2019 Delen Geplaatst: 23 juni 2019 26 minuten geleden, Thomas78 zei: . In de Ts zit nu een standaard P200 blok, het origineel blokje ligt op het schap. Dacht het niet... Groetjes, nero. Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 23 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 23 juni 2019 Mijn voorkeur gaat uit naar de Sprint Veloce of zouden jullie dan eerder de opvolger PX150 aanraden i.v.m. onderhoud, wisselstukken enz. Of speelt dit geen rol meer ? Grts. Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 24 juni 2019 Delen Geplaatst: 24 juni 2019 14 uur geleden, nero zei: Dacht het niet... Groetjes, nero. Nero, bij de mijne he ;-). Het origineel blokje ligt veilig weg op het schap. Link naar reactie
Stevo VS Geplaatst: 24 juni 2019 Delen Geplaatst: 24 juni 2019 Lekker nemen wat je mooi vind, je kan alles aanpassen en altijd een px blok, onder een oldie gooien! Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Bajaj ? Zijn dat niet die “ Curry’s” of ben ik verkeerd ? Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 27 juni 2019 Delen Geplaatst: 27 juni 2019 Bajaj is zeker en vast curry. Als je eentje weet staan afblijven en mij een berichtje sturen. Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 27 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2019 Niet dus. Eens opgezocht, zijn dus Indische Vespa’s. Link naar reactie
pattje007 Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 8 uur geleden, Bercki zei: Niet dus. Eens opgezocht, zijn dus Indische Vespa’s. niks mis mee , wij hebben een Bajaj , rijdt perfect ... Link naar reactie
Solvato Geplaatst: 28 juni 2019 Delen Geplaatst: 28 juni 2019 GTR,werd vaak een beetje minachtend "De rally voor de armen" genoemd. Al moet je voor zo'n GTR ondertussen ook al aardig wat geld ophoesten Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 8 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Nog een vraagje: Naar welk PX model moet ik uitkijken om in de buurt van een Rally 200 te komen ? Zou toch graag wat vermogen willen hebben om met passagier in de Ardennen te tuffen. Had graag een ouder model gehad maar als het vermogen tekort schiet en je er dan toch een PX blok moet onder steken is het misschien beter om een PX te overwegen ? Groetjes, Frederick Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 2 mensen op Px in de Ardennen, best ne gts 300 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 8 augustus 2019 Delen Geplaatst: 8 augustus 2019 Heb een Spaans 200 blok met een Polini 210 kit op, BGM Bigbox uitlaat en een 24/24 carb met aangepaste sproeiers , gaat als een speer, zelfs met mijn madam achterop zijn er die mij niet kunnen volgen. Heb via dit forum school gelopen bij Frederic en nog een paar andere specialisten op dit forum, lezen is de boodschap. Trouwens kristofd, ik heb ook een 300 GTS SS, mijn madam wilt er niet meer opzitten sinds ze met mijn specialekke meegereden heeft. Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 9 augustus 2019 Delen Geplaatst: 9 augustus 2019 Niet altijd op blindelings op "forumspecialisten" vertrouwen, die durven al eens een piston omgekeerd te steken Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 9 augustus 2019 Delen Geplaatst: 9 augustus 2019 15 hours ago, Wilby said: Heb een Spaans 200 blok met een Polini 210 kit op, BGM Bigbox uitlaat en een 24/24 carb met aangepaste sproeiers , gaat als een speer, zelfs met mijn madam achterop zijn er die mij niet kunnen volgen. Heb via dit forum school gelopen bij Frederic en nog een paar andere specialisten op dit forum, lezen is de boodschap. Trouwens kristofd, ik heb ook een 300 GTS SS, mijn madam wilt er niet meer opzitten sinds ze met mijn specialekke meegereden heeft. Heb toevallig exact dezelfde setup, incl spaans 200 blok, gaat idd als een tierelier! Link naar reactie
Bercki Geplaatst: 10 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 Met al die toeters en bellen erop heb ik dan ook genoeg met een PX150 ? ( 8,8pk t.o.v. 12pk ) Thanks, Frederick Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 10 augustus 2019 Delen Geplaatst: 10 augustus 2019 Hallo Bercki, Hangt er vanaf wat je wil. Als je voor de complete BGM setup kiest, incl zwaardere koppeling van bgm, kan je een 187cc blok bouwen, met ongeveer 19 pk. Maar bedenk dan wel dat je alleen al aan nieuwe onderdelen waarschijnlijk al zo’n 1200 euro kwijt bent, en dan moet je het blok zelf nog in elkaar zetten. (een px150 blok heb ik dan nog niet meegerekend, kost tweedehands rond de 300/400 euro) Je kan ook een wat goedkopere/mildere setup kiezen met bv DR177 cilinder set. Ik denk dat je dan rond de 10/11 pk zit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.