Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achtervering px 2006


De Nice

Aanbevolen berichten

Oefenen oefenen oefenen... na 378 keer kan je’t met een blinddoek op! In de Piaggio-fabriek is dit iemand z’n dagelijkse job. How hard can it be...:lol:

Link naar reactie

Starten blijft moeilijk, hier zit een bastard vn een luchtbel. Domme vraag, als er op het einde vd darm een luchtbel zit, kan er dan aan het begin onder de kraan nog 1 zitten? Vooraleer ik naftbak wederom eruit haal 

15615401976661077131476609823653.jpg

Link naar reactie
13 minutes ago, De Nice said:

Starten blijft moeilijk, hier zit een bastard vn een luchtbel. Domme vraag, als er op het einde vd darm een luchtbel zit, kan er dan aan het begin onder de kraan nog 1 zitten? Vooraleer ik naftbak wederom eruit haal 

15615401976661077131476609823653.jpg

Lucht stijgt, dus ja.

Maar als je de kant van de foto eraf haalt, en je laat even doorstromen, dan is die bel op de foto toch weg?

Link naar reactie

Dat gaat 'm niet worden zonder spatbord demontage. Je zult dan deze 2 bouten los moeten draaien en die moet je ook vanaf de bovenkant vast zetten. Daar kom je echt niet tussen met goed fatsoen. Het geheel is overigens een klusje van een uurtje (als je niet de rest ook even mee renoveert). Ik vervang dan ook altijd de balhoofdlagers en schalen, schilder de voorvork weer netjes, remtrommel even schoonmaken met nieuwe blokken (op de foto's niet gedaan). 

eOgtM8X.jpg

En hier zie je ze vanaf de onderkant

ofZKQIS.jpg

En hier zie je duidelijker dat het spatbord aan het zelfde stuk dik staal op de vooras vast zit als de schokbreker. Daar kom je dus niet tussen.

7zyXCO1.jpg

eSMEriD.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, pdvd zei:

Dat gaat 'm niet worden zonder spatbord demontage. Je zult dan deze 2 bouten los moeten draaien en die moet je ook vanaf de bovenkant vast zetten. Daar kom je echt niet tussen met goed fatsoen. 

Klopt niet, Pim. Die twee bouten liggen mooi strak in een uitsparing in het gegoten deel van de vork. Je hoeft die niet van bovenaf vast te houden. Enkel de twee M8 moeren onderaan losdraaien en de swingarm naar beneden laten kantelen. 

Spatbord losmaken is ook niet nodig.

 

AD042068-0DE7-40CB-A419-A9B7532CEFC9.jpeg.8ab2d46345ff75a4944dba26e68696c7.jpeg

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Frederik9111 zei:

Klopt niet, Pim. Die twee bouten liggen mooi strak in een uitsparing in het gegoten deel van de vork. Je hoeft die niet van bovenaf vast te houden. Enkel de twee M8 moeren onderaan losdraaien en de swingarm naar beneden laten kantelen. 

Spatbord losmaken is ook niet nodig.

 

AD042068-0DE7-40CB-A419-A9B7532CEFC9.jpeg.8ab2d46345ff75a4944dba26e68696c7.jpeg

 

Dat dacht ik ook zo gezien en gevoeld te hebben. Goed nieuws iig... 

Link naar reactie

Inderdaad... je hebt gelijk... was al weer even geleden, maar het blijft prielen. Waarom zou je speling krijgen als je het spatbord er af haalt? Standaard zitten er geen carosserieboutjes tussen voor zover ik weet maar die doe ik er altijd extra tussen juist voor extra stevigheid. Mijn eerste spatbord (van mijn pk 50 ergens in 1996 ofzo) was aan de ophanging door veel jotteren losgekomen en daar op gaan rotten, dan liever juist dus extra stevig vast zetten. 

Link naar reactie
22 minuten geleden, pdvd zei:

Waarom zou je speling krijgen als je het spatbord er af haalt?

Misunderstood, ik had gelezen dat er zijn die hun spatbord een beetje losmaken zodat ze meer ruimte/speling hebben om de bovenste moeren los-en vast te zetten vd vering... 

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...