Gio Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 In zo'n geval, uw zwarte rubber die in je kader zit verwijderen. Kan je met een pitslamp er goed zien om te mikken en klaar. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 juni 2019 Delen Geplaatst: 25 juni 2019 Oefenen oefenen oefenen... na 378 keer kan je’t met een blinddoek op! In de Piaggio-fabriek is dit iemand z’n dagelijkse job. How hard can it be... Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Starten blijft moeilijk, hier zit een bastard vn een luchtbel. Domme vraag, als er op het einde vd darm een luchtbel zit, kan er dan aan het begin onder de kraan nog 1 zitten? Vooraleer ik naftbak wederom eruit haal Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 26 juni 2019 Delen Geplaatst: 26 juni 2019 13 minutes ago, De Nice said: Starten blijft moeilijk, hier zit een bastard vn een luchtbel. Domme vraag, als er op het einde vd darm een luchtbel zit, kan er dan aan het begin onder de kraan nog 1 zitten? Vooraleer ik naftbak wederom eruit haal Lucht stijgt, dus ja. Maar als je de kant van de foto eraf haalt, en je laat even doorstromen, dan is die bel op de foto toch weg? Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Juist gedaan, stuk of 4 bellen volgden nog nadien hopelijk alles eruit nu. even wachten en dan eens starten... Fingers crossed Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Right, start vn eerste kick nu! Iedereen nogmaals bedankt voor input! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 juni 2019 Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Upla Goe gewerkt! Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Volgend werkstuk, voorvering (liefst zonder spatbord demontage), mr zal iets voor winter zijn... Tijd genoeg om te klooien dan. Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 juni 2019 Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Dat gaat 'm niet worden zonder spatbord demontage. Je zult dan deze 2 bouten los moeten draaien en die moet je ook vanaf de bovenkant vast zetten. Daar kom je echt niet tussen met goed fatsoen. Het geheel is overigens een klusje van een uurtje (als je niet de rest ook even mee renoveert). Ik vervang dan ook altijd de balhoofdlagers en schalen, schilder de voorvork weer netjes, remtrommel even schoonmaken met nieuwe blokken (op de foto's niet gedaan). En hier zie je ze vanaf de onderkant En hier zie je duidelijker dat het spatbord aan het zelfde stuk dik staal op de vooras vast zit als de schokbreker. Daar kom je dus niet tussen. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Dat gaat 'm niet worden zonder spatbord demontage. Ik las dat als je spatbord losmaakt je meer speling hebt en zo vermijden dat spatbord eraf moet? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 juni 2019 Delen Geplaatst: 26 juni 2019 1 uur geleden, pdvd zei: Dat gaat 'm niet worden zonder spatbord demontage. Je zult dan deze 2 bouten los moeten draaien en die moet je ook vanaf de bovenkant vast zetten. Daar kom je echt niet tussen met goed fatsoen. Klopt niet, Pim. Die twee bouten liggen mooi strak in een uitsparing in het gegoten deel van de vork. Je hoeft die niet van bovenaf vast te houden. Enkel de twee M8 moeren onderaan losdraaien en de swingarm naar beneden laten kantelen. Spatbord losmaken is ook niet nodig. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 9 minuten geleden, Frederik9111 zei: Klopt niet, Pim. Die twee bouten liggen mooi strak in een uitsparing in het gegoten deel van de vork. Je hoeft die niet van bovenaf vast te houden. Enkel de twee M8 moeren onderaan losdraaien en de swingarm naar beneden laten kantelen. Spatbord losmaken is ook niet nodig. Dat dacht ik ook zo gezien en gevoeld te hebben. Goed nieuws iig... Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 26 juni 2019 Delen Geplaatst: 26 juni 2019 Inderdaad... je hebt gelijk... was al weer even geleden, maar het blijft prielen. Waarom zou je speling krijgen als je het spatbord er af haalt? Standaard zitten er geen carosserieboutjes tussen voor zover ik weet maar die doe ik er altijd extra tussen juist voor extra stevigheid. Mijn eerste spatbord (van mijn pk 50 ergens in 1996 ofzo) was aan de ophanging door veel jotteren losgekomen en daar op gaan rotten, dan liever juist dus extra stevig vast zetten. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 26 juni 2019 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2019 22 minuten geleden, pdvd zei: Waarom zou je speling krijgen als je het spatbord er af haalt? Misunderstood, ik had gelezen dat er zijn die hun spatbord een beetje losmaken zodat ze meer ruimte/speling hebben om de bovenste moeren los-en vast te zetten vd vering... Link naar reactie
Wekke 73 Geplaatst: 23 februari 2020 Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Hallo, iemand bekend met (problematische) roestvorming bovenaan de achterste schokbreker bij GS200 (=Belgische TX) model? Bij het montagepunt aan het stootblokje bedoel ik? Alvast bedankt Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 februari 2020 Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Klassieke roestplaats. Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 23 februari 2020 Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Ze kunnen daar nogal eens roesten, kan er van mee spreken. Was bij mij helemaal weggerot. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 23 februari 2020 Delen Geplaatst: 23 februari 2020 Vandaag ook ene ontmanteld: de veer viel er gewoon uit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.