Jump to content
Vespaforum.be

Vraagje over white walls.


Blue3630

Recommended Posts

Beste

 

Ik ben op zoek naar banden "white walls" met een sportiever profiel voor onder mij GL 150. Heeft hier iemand soms ervaring mee dan mogen jullie dit gerust delen hier.

CST, Sava, ...weatherman van schwalbe maar deze zijn nergens of moeilijk te krijgen.

 

Alvast bedankt!

Link to post

Sportiever profiel èn whitewalls... Misschien kun je dan beter gewoon de juiste band kopen die je wilt en er van die whitewall ringen tussen monteren? Gaan voor een B- of C-Merk band zou is sowieso niet doen. IK had een setje Conti's met whitewalls (echter wel een oud profiel band), duur maar okay.. maar dat sportievere profiel vind ik toch ook fijner rijden dus nu S1's.

Of als je een iets klassiekere look wilt kun je ook gewoon de letters inkleuren met een bandenstift zoals ik heb gedaan. 

M78WyRg.jpg

Of je kleurt zelf de hele zijwang wit ;)

 

Edited by pdvd
Link to post

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

  • Like 1
Link to post
6 uur geleden, Pilaf zei:

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

Hey bedankt voor de reactie, nu de Sava's toch aan bod zijn gekomen. Zoals ik het lees is Sava en Mitas samen gegaan en gaan ze onder de merknaam Sava door. Iemand van mijn club heeft ze liggen de Sava mc18. Heeft er eind mei in Italië door het droge en natte weer gereden en hij was positief over de prestaties . Kheb ze ineens zelf besteld om ze eens te testen. Kwa prijs zijn ze vergelijkbaar met de S1 van Michelin. Ben benieuwd.

Link to post

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

  • Like 1
Link to post
40 minuten geleden, Pilaf zei:

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

 

Screenshot_20190622_091515_com.android.chrome.jpg

Link to post
11 uur geleden, gem zei:

Continental White walls zijn schuivers.

Heeft niets te maken met die whitewalls. Die K62 whitewall is echt gewoon een goede band en dezelfde als de gewone K62. Ik heb er zo'n 8000 kilometer zwaar bepakt mee door eruopa gereden en reden echt wel goed voor banden met dit profiel. 

Als je whitewalls wilt dan wil je iets meer en extra en daar betaal je voor als je goede wilt. 

IMG_20170722_132324193_HDR.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By Barte
      hi Allen 
      Een heikel thema gezien dit al een paar keer gepasseerd is op het forum (echter wel een aantal jaren geleden), en ik wil graag jullie mening hierover hebben. Heb momenteel tubeless whitewalls van Shinko opliggen, en wil deze graag vervangen naar nieuwe & degelijke tubeless whitewalls. 
      Eerst en vooral, voor iedereen komt met het punt 'dat bestaat niet', is dit effectief zo? Als het zo is, prima, maar ik wil het graag weten alvorens ik voor een ander type kies. Ik ben fan van de whitewall look, en wil kijken of het degelijk/veilig kan. Alle raad is meer dan welkom, en adressen (rond Antwerpen bij voorkeur, woon in Brasschaat) ook zekers welkom. 
      Alvast bedankt voor jullie advies! 
    • By Bart Joris
      Hey, net 2x Shinko SR550 3.5-10 59J white walls online besteld voor mijn PX150E van 2008. 
      Heeft nog tube type velgen dus met binnenband.  Bij ontvangst van de banden merk ik dat dit tubeless buitenbanden zijn.  Bij de bestelling had ik alvast niet de keuze tussen TL of TT. 
      Even op Shinko website gezien en daar staan ze idd naast elkaar vermeld, echter zijn de specificaties exact dezelfde.
      SR550 3.50-10 WW 59 J 2,50  17,20  3,62  Y 6 B TT 536 47 2.15~2.50 SR550 3.50-10 WW 59 J 2,50  17,20  3,62  Y 6 B TL 536 47 2.15~2.50  Geeft dit problemen bij het monteren denken jullie of maakt dit niet uit? 
    • By Lander-B
      Goedemiddag 
      Heb een vraagje over welke banden ik zou moeten nemen voor goeie grip wil liefst banden met whitewall 
      Gaat voor een lml 125cc 4takt automaat
×
×
  • Create New...