Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraagje over white walls.


Blue3630

Aanbevolen berichten

Beste

 

Ik ben op zoek naar banden "white walls" met een sportiever profiel voor onder mij GL 150. Heeft hier iemand soms ervaring mee dan mogen jullie dit gerust delen hier.

CST, Sava, ...weatherman van schwalbe maar deze zijn nergens of moeilijk te krijgen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Sportiever profiel èn whitewalls... Misschien kun je dan beter gewoon de juiste band kopen die je wilt en er van die whitewall ringen tussen monteren? Gaan voor een B- of C-Merk band zou is sowieso niet doen. IK had een setje Conti's met whitewalls (echter wel een oud profiel band), duur maar okay.. maar dat sportievere profiel vind ik toch ook fijner rijden dus nu S1's.

Of als je een iets klassiekere look wilt kun je ook gewoon de letters inkleuren met een bandenstift zoals ik heb gedaan. 

M78WyRg.jpg

Of je kleurt zelf de hele zijwang wit ;)

 

aangepast door pdvd
Link naar reactie

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

  • Like 1
Link naar reactie
6 uur geleden, Pilaf zei:

Als je Whitewall wilt kopen dan is de Continental een goede zomerband. Het is eigenlijk een K62 met witte randen en zijn goed te verkrijgen via de online banden winkels.

Ik vind deze K62 in de zomer goed rijden maar in de koudere en natte periodes is de grip wat minder en is de band stug. Dat komt omdat de Continental K62 een hardere compound rubber heeft dan bijvoorbeeld de Michelin S83 welke echt in alle seizoenen plakt aan de weg (maar daardoor dus ook harder slijt).

De Sava Whitewall heb ik slechte ervaring mee qua grip, zeker bij een vochtig wegdek. De Mitas, Kenda, Shinko en CST Whitewall heb ik geen ervaring mee maar misschien kunnen anderen je daar over adviseren.

En bandenkeus...een moeilijk onderwerp waarbij iedereen zo zijn eigen voorkeur heeft.

Hey bedankt voor de reactie, nu de Sava's toch aan bod zijn gekomen. Zoals ik het lees is Sava en Mitas samen gegaan en gaan ze onder de merknaam Sava door. Iemand van mijn club heeft ze liggen de Sava mc18. Heeft er eind mei in Italië door het droge en natte weer gereden en hij was positief over de prestaties . Kheb ze ineens zelf besteld om ze eens te testen. Kwa prijs zijn ze vergelijkbaar met de S1 van Michelin. Ben benieuwd.

Link naar reactie

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

  • Like 1
Link naar reactie
40 minuten geleden, Pilaf zei:

Zo zie je, iedereen heeft een andere voorkeur of ervaring. De banden leveranciers veranderen ook steeds van compound terwijl ze dezelfde naam blijven voeren. Ben benieuwd wat je van de Sava MC18 vindt bij zowel nieuwe staat als bij flink wat km-ers.

 

Screenshot_20190622_091515_com.android.chrome.jpg

Link naar reactie
2 uur geleden, gem zei:

Continental White walls zijn schuivers.

Hear, hear! 

Link naar reactie
11 uur geleden, gem zei:

Continental White walls zijn schuivers.

Heeft niets te maken met die whitewalls. Die K62 whitewall is echt gewoon een goede band en dezelfde als de gewone K62. Ik heb er zo'n 8000 kilometer zwaar bepakt mee door eruopa gereden en reden echt wel goed voor banden met dit profiel. 

Als je whitewalls wilt dan wil je iets meer en extra en daar betaal je voor als je goede wilt. 

IMG_20170722_132324193_HDR.jpg

  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...